ifi Audio Power Station recenzija iz Splita
iFi Audio Power Station pismo recenzija

iFi Power Station – mrežna letva novoga doba, pismo iz Splita

18. ožujka 2022. | Audio/video sistemi, iFi Audio, Recenzije

iFi je tvrtka koja dizajnira, projektira i proizvodi aktivne i pasivne uređaje i elemente koji pomažu da glazba dosegne novu razinu reprodukcije

iFi je tvrtka koja dizajnira, projektira i proizvodi aktivne i pasivne uređaje i elemente koji pomažu da glazba dosegne novu razinu reprodukcije.

Nema tu mjesta vještičjim noktima, žabljim zubima ili zmijskom znoju – značajke svakog uređaja temeljene su na istraživanju i primjeni stečenih znanja i sigurno rade upravo ono što iFi ekipa tvrdi! Još od nekih starih vremena iz mrežnih zidnih utičnica su znali iskakati svakojaki duhovi, „prljava struja“ i tome slično i značajno degradirati zvuk.

Nekada su televizori s katodnim cijevima bili spojeni na mrežu preko tzv. „stabilizatora“, a ni danas situacija nije puno bolja. Zbog toga iFi nudi strujnu letvu koja će uz pomoć jednog ili više AC iPurifier-a osigurati najbolje moguće mrežno napajanje vašim AV sustavima.

U nastavku objavljujemo (uz odobrenje) slušna iskustva i dojmove korisnika i prijatelja iz Splita:

iFi Audio Power Station 00

Dojmovi i iskustva korištenja strujne letve ifi power station

Sustav u koji je strujna letva uključena se sastoji od:

• OPPO BDP 105 EU D (koristi se kao transport/SACD reproduktor)
  • TEAC UD 505 X d/a pretvarača
  • Cijevnog buffer predpojačala Ivanišević
  • Cijevnog MM phono predpojačala Ivanišević
  • DUAL 5000 gramofona (remenski pogon) s JVC X1 MM zvučnicom sa shibata iglom
  • UNISON RESEARCH UNICO 150 integriranog pojačala (koristi se samo izlazna sekcija)
  • Kabeli: strujni AQ NRG 3; RCA interkonekti AQ Anaconda; XLR interkonekti AQ Anaconda

iFi Audio Power Station mrežna letva (iFi audio) MPC: 786,00 €

iFi Audio Power Station

Prije spajanja strujne letve u gornji sustav isprobao sam njen doprinos u kombinaciji sa Sansui receiverom mod. 250 (1966-1969) na koji je kao digitalni izvor zvuka bio spojen jeftini TEAC CD RW 890 MK II.

Korišteni Sansui receiver inače ima ugodan topao zvuk zahvaljujući konfiguraciji od ukupno 16 lampi te je s ovim jeftinim Teac CD izvorom iznenadio ukupnim doživljajem. Uključenjem oba uređaja u iFi strujnu letvu zvučna slika se značajno promijenila. Dinamika glazbenog ugođaja je postala nekako čvršća (obzirom da ovaj Sansui radi u A klasi sa 2 x 10 vati).

Pozadina se nekako očistila pa je svaki odsvirani ton bio jasniji, čistiji, dojmljiviji. Imao sam osjećaj kao da sam promijenio i digitalni izvor zvuka s nekim ozbiljnijim cd plejerom srednje klase. Svaki odsvirani ton je dobio na težini, kao kad se uspoređuje zvuk žice na električnoj gitari odsvirane na nekakvom modernom gitarskom combu koje u predpojačalu ima 2 cijevi EL 83, a izlaznu sekciju u A/B ili B klasi i to usporedi sa zvukom odsvirane žice na klasičnom combo lampašu (predpojačalo + izlazna sekcija).

Dinamika, decay, masa, težina, dojam odsvirane žice. Takva je razlika bila u dojmu slušane glazbe ove jeftine kombinacije Sansui receiver + TEAC CD RW 890 MK II.

Kada se uzme u obzir da spomenuti Sansui (potpuno repariran) vrijedi cca 700 €, a cijena novoga Teac RW CD playera j bila cca 350 € razlika u zvuku je bila tolika DA OPRAVDAVA KUPNJU IFI STRUJNE LETVE I ZA OVAKVU JEDNOSTAVNU I JEFTINU KOMBINACIJU.

Sansui receiver model 250

U onome ozbiljnijem sustavu, zbog više komponenti s cijevima i gomile transformatora u svim tim komponentama bio je stalno prisutan šum od intergerencija komponenti osim kada se sluša isključivo digitalni izvor zvuka OPPO+TEAC dac spojen balansiranim kablovima na Unica 150 (koji u takvoj opciji radi kao integrirano pojačalo). No bez korištenja iFi strujne letve glazba s CD reproduktora je usprkos manjem broju kabela u petlji mršavija, povučenijih instrumenata i vokalnih solista, uže pozornice u usporedbi s glazbenim dojmom kada se digitalni izvor iz konvertera provuče kroz ivaniševićev cijevni buffer koji je potom spojen u izlaznu sekciju UNICA 150.

Uključivanjem iFi strujne letve u sustav prvo je došlo do značajnog smanjenja interferencijskih šumova. Prisutan je i dalje manji šum kada se koriste oba Ivanišević predpojačala (phono + buffer), no mišljenja sam da se radi o problemu koji uzrokuju neka od masa na spojevima ovih predpojačala.

U svakom slučaju ono interferencijskog šuma što je ostalo je zanemarivo u usporedbi s intenzitetom šuma u kome su bile čujne i više frekvencije kada komponente nisu bile uključene u iFi strujnu letvu. Letva definitivno rješava u značajnoj mjeri sve vrste šumova i interferencija koje komponente međusobno stvaraju. No ono što je njen izniman doprinos se čuje u ukupnoj zvučnoj slici.

iFi Audio Power Station

Razlika koju je napravila u zvučnoj slici je više nego značajna, u svakom slučaju iznad svih mojih očekivanja.  Unaprijeđeni zvučna slika je prirodnija, opuštenija, s  puno taminom pozadinom pa puno tihih detalja u snimci sada su tu, pred slušateljem vrlo jasni i čisti u zvučnoj slici. U usporedbi s THOR Nordost uređajem koga koristim u drugom sustavu i koji je dao puno značajniji doprinos kvaliteti zvučne slike od Shunyate ova iFi strujna letva evidentno ima neka nova tehnička rješenja.

Ona spomenuta Shunyata je u usporedbi s THOR-om ostavljala dojam „pasivnog“ filtera (zbog čega će upravo imati one koji će tome dati prednost pred tipičnim strujnim filterskim komponentama kao što su slično THOR-u i ISOTEK).

No kada se uključe u sustav ovi tipični strujaši glazbena slika za nas koji ne težimo pasivnim filterima dobije na dinamici, atacima, udarima. Na tom tragu, odnosno dobrih stvari koje daju pasivni filteri i dobrih stvari koje daju tipični aktivni filteri radi iFi strujna letva. U zvučnoj slici se osjeća masa, udar, brzina, atak, ali kao da to prolazi kroz nekakav pasivni uređaj koji ne gomila u ukupnoj zvučnoj slici i dodatnu struju. Odnosno ima struje za svaki skok iz pianisima u fortisimo kada to pojačalo zatraži, ali kada nema potrebe za dodatnim udarima struje glazbeni doživljaj je nekako opušteniji, a sve je tu.

Konstrukcija letve je masom takva da je evidentno da se radi o ozbiljnom uređaju. Vizualno će se uklopiti u sve kombinacije, bilo da se postavlja iza police s komponentama, uz nju ili pored nje. Dizajnom se uklapa i s modernističkim komponentama i s vintage uređajima. Njen doprinos zvučnoj slici i dojmu je evidentan kako kod novijih, tako i kod vintage komponenti. U biti radi se o poboljšanju zvuka, o prelasku iz postojeće klase uređaja, kao da ste promijenilo komponente i kupili višu klasu od onih koje imate.

Ukupan šum ovisno o petlji i broju komponenti u lancu je sveden na značajno nižu razinu i u uži frekventni raspon, tako da prema onom ranijem šumu ovaj je zanemariv i zadržava se na istoj razini i kada se bez puštanja glazbe potenciometar odvrće do kraja. U konačnici ova strujna letva štiti sve uređaje i od naponskih skokova, ne smije se ni to zaboraviti.

Kada se sve to zbroji iFi strujna letva daje značajno više od cijene koštanja. Unaprijeđuje zvuk sustava definitivno na višu razinu. Što su komponente više klase, zanimljivo je da će i doprinos letve u dojmu zvuka biti intenzivniji – nešto što mi se pokazalo samo još kod kvalitetnih strujnih kabela – viša klasa komponenti – značajnije unapređenje (što npr. kod intekonekcijskih kabela nije tako – što su bolje komponente njihov je doprinos manji).

iFi letva definitivno vrijedi svoje cijene i jednom kada je uključite u sustav i slušate par dana, pa nakon toga je izbacite iz sustava slijedećih dana nešto u zvuku nedostaje, pa okrećete utičnice da nije nešto izvan faze. Ali nije. Nedostaje IFI strujna letva na koju nam se uho naviklo. Bez nje to više nije to. Drastična razlika na lošije, a prije nego sam čuo što ova letva može bio sam i više nego zadovoljan sa zvukom koga sam imao.

Doduše mijenjao sam zvučničke kabele, jer sam od glavnih zvučnika očekivao dojmljivije, veće bas područje. Kada sam u sustav uključio iFi strujnu letvu bas područje u zvučnoj slici je eksplodiralo, ali ne na način da je bilo kako prevladalo, nego su zvučnici koji su morali osigurati takav bas konačno ga i počeli svirati. Usporedbe radi takav bas zvučnicima nisu mogli dati ni zvučnički kabeli gornje klase čija je cijena bila trostruka u odnosu na iFi strujnu letvu. Isti poboljšanje što se tiče zvučničkih kablova sam primijetio i u onoj jeftinoj kombinaciji onog cijevnog Sansui integrirca s onim jeftinim TEAC RW CD reproduktora.

Bez iFi letve da bih iz te kombinacije izvukao više posebice u donjem i gornjem bas području koristio sam Kimber 8TC kabele, Kada sam u taj mini sustav ubacio IFI strujnu letvu jednako dobro su isti zvučnici svirali i s jeftinijim kabelima Oelbach i QED anniv. silver. Dakle iFi strujna letva što se tiče donjeg i gornjeg bas područja će omogućiti značajnu uštedu na zvučničkim kabelima. Definitivno potvrđeno.

Da, jedino trebam napomenuti da su razlike njenog utjecaja na ukupni dojam zvučne slike ovisne i o mrežnom kabelu kojim se spaja sa zidom. Na jeftinijim komponentama (spomenuti Sansui cijevni receiver + jeftini Teac CD RW player) doprinos letve je fenomenalan i kada se spoji sa strujnim kabelom koji se s njome dobije. No kod skupljih komponenti njen doprinos ukupnoj zvučnoj slici može biti još bolji ukoliko se za spajanje iste sa utičnicom u zidu odabere bolji strujni kabel. Spomenuti AQ NRG 3 više je nego dovoljan za još značajniji doprinos strujne letve.

Trebam napomenuti da iFi strujna letva osigurava značajan doprinos
kvaliteti slike na TV-u.

Testirao sam je na Panasonic VT plazmi, koja sama po sebi ima fenomenalnu sliku, no i tu iFi strujna letva čini razliku u ukupnom dojmu, naravno kontrasta crne s ostalim bojama. Razlike u dojmu slike s BR su još i veće kada se gleda 3D slika (aktivni 3D). Test i na Phillips OLED ekranu je potvrdio evidentan doprinos IFI strujne letve na materijalu UHD 4K.

Detalji i oštrina u slici je takva da se stječe dojam da bolje od toga oko ne može ni vidjeti.

Fenomenalan proizvod u svakom smislu:

1. Garancija sigurnosti u letvu uključenih uređaja od skokova napona, udara u mreži i sl.
  2. Ima ne sebi indikator koji signalizira je li letva u utičnicu uključena kako treba, obzirom na fazu.
  3. Definitivno može uštedjeti novac za skupe zvučničke kabele. Konkretno više će zvuku postojećeg sustav doprinijeti IFI strujna letva nego 2 – 3 puta od nje skuplji zvučnički kabeli. Najvažnije, toliko će unaprijediti zvučnu sliku na postojećem sustavu da više niti ne razmišljate o eksperimentiranju sa skupljim zvučničkim kabelima od onih koji su u sustavu.
  4. Definitivno omogućuje pojačalu da izvuče maksimum iz zvučničkog sustava pod pretpostavkom da ono ima dovoljno snage da ih dobro goni. U području najdonjeg i gornjeg basa doprinos je kao da se kupilo puno jače i skuplje pojačalo.
  5. Interferencijske šumove smanjuje na zanemarivu razinu, a sva zujanja i pištanja potpuno „briše“, ali to se očito događa izvan čujnog frekventnog opsega ljudskog uha, jer ne da od glazbe ništa nije izbrisano, već se s ovom letvom u sustavu puno čistije i jasnije čuju detalji koji su bez nje nekako prigušeni, izgubljeni u zvučnoj slici.
  6. Instrumenti u zvučnoj slici se još preciznije čuju na svojim pozicijama po dubini i po visini pozornice. Letva je podigla pozornicu u visinu značajno izvan gornjeg ruba zvučnika.
iFi Audio Power Station i AC purifier

U usporedbi čujno bolja od  dvostruko skupljih konkurentnih uređaja bez obzira na koncepciju. Promjena dojma zvučne slike gotovo da je spektakularna. Kod analognog izvora zvuka i SACD-ova kvalitativna promjena zvuka je još izraženija. Dojam zvuka gramofona podiže na način da se prestane razmišljati o skupljoj zvučnici o kojoj se razmišljalo. Dakle prije nego se potroši novac za gramofonsku zvučnicu skuplju par stotina eura mudrije je kupiti iFi strujnu letvu. Razlika u zvuku postojeće gramofonske zvučnice će biti odmah evidentna, a iFi letva osim što će unaprijediti zvuk i ostalih komponenti iz zvučnika će izvući u konačnici puno više glazbe i trajno zaštiti komponente od naponskih oscilacija u mreži.

Na slijepom testu s prijateljima, obzirom da se u policama nalazi gomila komponenti svi su odreda kod uključivanja iFi strujne letve komentirali da sam uključivao druge (bolje) komponente u petlji. Nisam!

Taj iFi Active Noise Cancellation doista djeluje na ukupan zvuk. Diže zvuk postojećih komponenti u višu klasu za puno manje novaca nego da se isto radi skupljim zvučničkim kabelima, skupljim komponentama.

Onima koji nemaju uzemljenje u utičnicama u stanu pomoću iFi letve riješiti će i taj problem (u uputstvu detaljno pojašnjeno – inteligentni priključak za uzemljenje izgleda kao banana utikač) – osiguravanje ispravnog uzemljenja HI FI opreme bez nenamjernog stvaranja petlje za uzemljenje. Neuzemljene komponente poput DAC-ova i streamera u zvuku će imati značajne koristi od toga.

Kada se iFi strujna letva makne iz sustava zvučna pozornica je primjetno uža, plića, vokali postaju oštriji, ataci basa su slabiji kao da je pojačalo izgubilo snagu. Ponovno uključenje iFi strujne letve i ponovno se svaki cd, svaka LP želi odslušati u cijelosti, jer sviraju kao nikada ranije – crnija pozadini, dinamičniji bas ataci i čujniji svi detalji u snimci. Za ovo čuti čak ne treba imati uvježbane uši. Kod mene su razlike primjećivali i oni koji glazbu inače slušaju kao pozadinsku kulisu u svojim stanovima.

Poseban doprinos iFi strujne letve se može čuti kada se noću glazba tiše sluša. Ono što se događa u zvučnoj slici usporedio bih s pojačalima koja na slabijoj razini sviraju u čistoj A klasi. Glazba se sluša tiho, a sve je tu. Nije to kao da se uključio Loudness, već kao da se uključilo puno skuplje pojačalo koje ravnomjernije radi na tihoj razini. Sada se i kod takvog tihog slušanju čuju udari prstiju po vratu gitare, po klavirskim tipkama, metlice po činelama i slično.

ifi audio power station detalji

Sve zvuči finije i prirodnije u zvučnoj slici. Kontrabas je nevjerojatno prirodan, saksofonista kao da je u membrani zvučničkih jedinica. Svi viši i srednji tonovi su profinjeniji s boljom artikulacijom bez ikakvih hrapavosti bez gubitka energije. Sve zvuči živo i zanimljivije nego ikada prije kada se slušao isti album.

Dubina zvučne slike je bolja, tonovi udaraljki nastaju i nestaju kao u doslovce živoj svirci, a dojam pozornice i pozicije glazbenika su po preciznosti priča za sebe. To osigurava širinu i dubinu slojevitosti svake snimke.

Bas se s iFi letvom čuje čvršće i kontroliranije uz dodatnu definiciju i slojevitost, poboljšan u artikulaciji i jasnoći. Duboki tonovi zvuče punije uz dodatnu prisutnost, bez ikakvog gubitka dinamike, naprotiv udari orkestra su nevjerojatni. Kao da je sa svake snimke maknuta nekakva krpa koja je pokrivala zvučnike. Kao da se raščistila magla u zvuku koju nisam čuo dok nisam uključio iFi letvu. Bolji kontrast i zasićenost zvučne slike.

Još mi predstoji testiranje da jednim iFi purifierom u letvi razdvojim analogne od digitalnih komponenti, jer po naputku proizvođača i to daje dodatni doprinos ukupnoj čistoći zvuka.

Dodatni detalji, posebice dodatni detalji udaraljki, proširene i istaknutije bas linije, čvršći tranzijenti, bolji detalji položaja svakog glazbenika na pozornici, šira, viša i dublja zvučna pozornica, jasnoća i uzbuđenje posebice kod snimaka u živo, izvanredan zvuk klavira, zaoštravanje tranzijenata violine, onako kako ona zvuči u živo. Jasnija reverberacija dvorane u kojoj svira simfonijski orkestar, a o reverberaciji crkve u snimcima koji su tako rađeni da ne govorim. Letva dodaje dubinu glazbenog dojma, povećava pozornicu, širi razmake među instrumentima, pjevači su jasniji sa svojim vokalnim izvedbama. Otvoreniji zvuk koji otkriva više glazbe.

Zaoštravanje udaraljki daje više definicije i poboljšava dojam zvučne scene, a svi žičani instrumenti su značajno precizniji u svakom odsviranom tonu. Veća tekstura glazbe, čujne vibracije najnižih tonova velikih crkvenih orgulja. Bas je jasniji i bogatiji, ali ne da se pojačao u zvučnoj slici – on je jednostavno prirodniji u svom udjelu. Glazba diše sa sobom u kojoj se sluša.

Izvanredna vrijednost za cijenu – komentari su s blind testova mojih prijatelja koji su kao i ja ostali zadivljeni onim što IFI strujna letva daje za cijenu koliko košta.

Ifi Audio power station detalji orkestrale glazbe