Soulnote
Soulnote Audio

SOULNOTE Japan – brojke nasuprot emocijama (oživljavanje duše zvuka)

07. studenoga 2022. | High-end audio, Soulnote

Soulnote je vrhunska audio robna marka unutar CSR korporacije (prefektura Kanagawa), koju je 2004. godine osnovao bivši direktor Marantza Japan Norinaga Nakazawa. Tvrtka zapošljava oko 50 ljudi, a sjedište je u gradu Sagamihara, Kanagawa, JAPAN.

Soulnote je vrhunska audio robna marka unutar CSR korporacije (prefektura Kanagawa), koju je 2004. godine osnovao bivši direktor Marantza Japan Norinaga Nakazawa. Tvrtka zapošljava oko 50 ljudi, a sjedište je u gradu Sagamihara, Kanagawa, JAPAN.

SOULNOTE Audio

Hideki Kato, glavni menadžer zvuka od 2016., vodi svoju dugu profesionalnu karijeru od kasnih osamdesetih, duboko je uključen u razvoj legendarnih NEC-ovih pojačala A-10 kao i Philipsove serije LHH, ali se cijelo vrijeme držao iza scene.

SOULNOTE je prvi put lansiran u Europi prije nekoliko godina s modelima SA300/ SC300/ SD300/ SC710/ SA730. Međutim, trenutna linija temelji se na potpuno drugačijem konceptu dizajna od prethodnih modela. Iz ove hipoteze rodio se NOS (non-oversampling) način za PCM reprodukciju u digitalno-analognoj pretvorbi, kao i non-NFB (bez negativne povratne sprege) dizajn sklopa u pojačalima. To doista pogoršava rezultate mjerenja u statičkim performansama, ali značajno poboljšanje se može prepoznati u dinamičkim performansama.

Njegova iznimno jedinstvena metoda dizajniranja proizvoda  temelji se 100% na stvarnom osjetilu sluha, što je u potpunosti eliminiralo sve predrasude konvencionalnog zdravog razuma o zvuku, i nastoji otkriti skrivenu “dušu” koja živi u izvoru zvuka.

U kompaniji vjeruju da je dinamička izvedba i zadržavanje točnosti izvornog valnog oblika na vremenskoj osi najvažnija za reprodukciju glazbe, što je, međutim, još uvijek nemjerljivo bilo kojom od konvencionalnih metoda. U određivanju i poboljšanju sklopa, odabiru dijelova i mehaničkoj konstrukciji dominiraju slušne kontrole i usporedbe. Ovaj pristup je svojevrsna antiteza supremaciji statične izvedbe.

Dakle, Soulnote neće stvoriti nikakav zvuk, već će uskrsnuti dušu glazbe životnošću reprodukcije koja se može postići temeljitim uklanjanjem svih uskih grla u fazi razvoja.

Soulnote D1

Osnivač i direktor su svakako najvažnije osobe za postojanje i poslovanje kompanije, ali kad se radi o tome kako će proizvod obavljati svoju zadaću, stvari se mijenjaju i na scenu stupa istraživač/projektant/dizajner.

Hideki Kato je diplomirao na postdiplomskom studiju Sveučilišta Tottori, zatim se 1989. pridružio tvrtki NEC gdje je radio u odjelu za audio inženjerstvo. Nakon povlačenja tvrtke NEC iz audio industrije pridružio se tvrtki Nippon Marantz gdje je bio zadužen za razvoj profesionalnih pojačala snage bez povratne veze i serije Phillips LHH.

Godine 2005. Nakazawa ga pozviva da se pridruži CSR Korporaciji, gdje je bio zadužen za dizajn SOULNOTE uređaja (dc1.0, da1.0, sa1.0, sc1.0, SA710, SC710 itd.).

Prekretnica se dogodila kada je 2016. imenovan glavnim inženjerom u tvrtki uz zaduženje zbrinjavanja svih poslova: proizvodnje od planiranja proizvoda, električnog dizajna, konstrukcijskog dizajna, upravljanja kvalitetom zvuka i promocija, sve na jednom mjestu. Tada mu je Nakazawa rekao: Učini SOULNOTE najboljom audio robnom markom na svijetu!”.

Iako se možda čini kao luda ideja, pokušali su, za početak, objasniti razloge “neusklađenosti između specifikacija i kvalitete zvuka”, što je najveća misterija u audio svijetu, a zatim postigli neviđenu kvalitetu zvuka metodama koje drugi proizvođači ne bi htjeli (ili mogli) koristiti i predstavili to svijetu.

Kad su shvatili razloge neusklađenosti specifikacija i kvalitete zvuka, krenuli su u realizaciju takve filozofije dizajna u okruženju u kojem je to sada moguće.

Krajem 2021. godine, S-3R, X-3 i Z-3 odabrani su kao referentni sustav za slušaonicu časopisa StereoSound, najprestižnije audio tiskovine u Japanu, kao rezultat SOULNOTE metode i visoko ocijenjene kvalitete zvuka.

Soulnote Hideki Kato

SOULNOTE filozofija zvuka: neusklađenost specifikacija i kvalitete zvuka

Specifikacije (statičke specifikacije) koje se ovdje spominju su takozvani tehničke specifikacije kao što su stupanj izobličenja, frekvencijski odziv i omjer signala i šuma. To su lako mjerljive vrijednosti, uglavnom korištenjem sinusnih valova za mjerenje.

U audio industriji svi znaju da se kvaliteta zvuka ne može ocijeniti samo na temelju specifikacija (brojčanih podataka). Također, svatko tko voli audio zna da se zvuk mijenja ovisno o kabelima i policama/stalcima bez obzira koliko su precizno izmjereni, iako su specifikacije identične!

Ovo bi se činilo čudnim bilo kome osim audiofilu. U ovo doba znanstvenog univerzalizma, čini se nemogućim da ljudi mogu osjetiti male razlike koje se ne mogu otkriti preciznim mjerenjem pomoću vrhunskih mjernih instrumenata. Ljudski sluh nije tako dobar, a frekvencijski raspon ljudskog uha je u najboljem slučaju samo 20 do 20 KHz.

Iako se zna da se kvaliteta zvuka ne može opisati samo specifikacijama, ipak postoji dio nas koji se ne može protiviti specifikacijama. Drugim riječima, povijest zvuka je takva da nitko ne može opovrgnuti mišljenje da je „zvuk stvar ukusa, pa slobodno birate, ali nema sumnje da je zvuk s boljim specifikacijama ispravniji zvuk”.

S takvim rješenjima u džepu, SOULNOTE je počeo osvajati u Europu ove, 2022. godine na najvećoj audio priredbi na svijetu, High End Show u Münchenu.

 

Soulnote High End Show Munich 2022

Soulnote High End Show Munich 2022. (Soulnote + FinkTeam)

Možda je ipak zgodno malo pojasniti stvari… objašnjava Hideki Kato

Na primjer, pretpostavimo da razvijate proizvod i da ste radeći na strujnom krugu na neki način poboljšali specifikacije. I pretpostavimo da se zvuk promijenio. U tom bi slučaju većina inženjera pretpostavila da je zvuk s boljim specifikacijama bolji zvuk.

Nadalje, ako veliki proizvođač razvije novi uređaj i bez obzira na to koliko je zvuk dobar, ako su specifikacije inferiornije u odnosu na prethodni proizvod, šefovi i odjel prodaje obično neće dopustiti puštanje novog proizvoda. To je osobito istinito ako proizvođač kvalitetu zvuka objašnjava kvalitetom specifikacija.

Ispričat ću vam jednu staru priču …

Kad sam bio student, volio sam glazbu, ali nisam imao novca, pa sam iz hobija izrađivao pojačala i zvučnike. U početku nisam imao odgovarajuće mjerne instrumente, ali to nije bilo važno jer sve dok sam mogao uživati u glazbi, bio sam zadovoljan. Bio sam jako ponosan na uređaj koji mi je omogućio uživanje u glazbi. Zvučalo je puno bolje od vrhunskog pojačala mog prijatelja.

Međutim, jednog sam dana nabavio mjerni uređaj. Izmjereni podaci bili su strašni. Zatim sam htio poboljšati mjerne vrijednosti što je više moguće. I kao rezultat raznih poboljšanja dobio sam bolja očitanja, na moje veliko razočaranje slušanje glazbe bilo je neizmjerno dosadno. Zašto? Od tada, 40 godina razmišljam o tome. A onda sam došao do pravog smjera razmišljanja.

Što ako vam mogu objasniti da specifikacije ne znače puno za kvalitetu zvuka? Nadalje, što ako biste mogli objasniti da poboljšanje specifikacija može čak pogoršati kvalitetu reprodukcije? Ne mislite li da bi to bilo poput promjene vrijednosti?

Mogu to objasniti jer nije tako teško. Sve je to zbog određenog prokletstva.

Ima dosta primjera gdje se vrijednost ne može odrediti prema specifikacijama (mjerenjima).

U današnje doba univerzalne znanosti, svi misle da ljudsko uho nije sposobno čuti razlike koje ne mogu otkriti ni najnapredniji mjerni instrumenti. Je li to stvarno tako? Zapravo, oko nas postoje mnoge vrijednosti koje se ne mogu lako kvantificirati.

Soulnote D3

Uzmimo, na primjer, kuhanje. Pretpostavimo da izmjerimo masu svakog sastojka najsuvremenijom vagom i izjednačimo je do najbližih 0,0001 g. Ako od tih sastojaka jelo skuhamo svjetski poznati kuhar i ja, sasvim je prirodno da bi svako jelo imalo drugačiji okus. Razlog je taj što su kuharske vještine različite, iako su sastojci potpuno isti. Ali može li se kuharska vještina kvantificirati? I može li se kvantificirati okus? Ovo je dosta teško. I danas je jedini način da ocijenite okus jela da ga probate.

Uzmimo na primjer automobile. Kad bi dva automobila s točno usklađenom snagom i težinom motora na kružnoj stazi vozio isti vozač, bi li postavili isto vrijeme? Vjerojatnost je zaista minimalna. Krutost karoserije i postavke ovjesa mogu potpuno promijeniti postignuto vrijeme. To je zato što se performanse u zavojima mijenjaju. Međutim, u katalogu automobila nisu navedene performanse u zavojima. Drugim riječima, ne možete znati učinak

auto dok ga ne vozite. Čak i u vrhunskoj F1 utrkama, gdje je sve elektroničko i moguće su razne simulacije, na kraju krajeva, jedini način da se automobil ugodi jest da ga vozač doista vozi.

Eto, dao sam primjere hrane i automobila, ali samo kao usporedbu da isti brojčani podaci ne jamče iste performanse! Siguran sam da će me mnogi grditi, ali svi znamo da postoje vrijednosti koje se ne mogu izraziti brojevima! Samo vam pokazujem primjer da se kvaliteta zvuka ne može mjeriti specifikacijama, već i bolje specifikacije katkad mogu pogoršati zvuk.

Soulnote M3

Nakon ovakvog iskustva, razmišljanja i pojašnjenja ne preostaje vam drugo već da navratite u Mesničku i pokušate provjeriti je li g. Hideki Kato u pravu, ili se zabunio.

Slušajući SOULNOTE uređaje, mi smo saznali!

Soulnote Audio

Proizvodni program:

Serija 1

Soulnote A-1

A-1  integrirano pojačalo

Soulnote A-1 integrirano pojačalo (Soulnote) MPC: 28500.00 kn (3782.6 €)

Soulnote E-1

E-1 fono predstupanj

Soulnote E-1 fono predstupanj (Soulnote) MPC: 30990.00 kn (4113.08 €)

Soulnote D-1N D/A pretvarač

D-1N D/A pretvarač

Soulnote D-1N D/A pretvarač (Soulnote) MPC: 46990.00 kn (6236.64 €)

Serija 2

Soulnote A2 integrirano pojačalo

A-2  integrirano pojačalo

Soulnote A-2 integrirano pojačalo (Soulnote) MPC: 54990.00 kn (7298.43 €)

Soulnote E-2 fono predstupanj

E-2 fono predstupanj

Soulnote E-2 fono predstupanj (Soulnote) MPC: 58990.00 kn (7829.32 €)

Soulnote D-2 D/A pretvarač

D-2 D/A pretvarač

Soulnote D-2 D/A pretvarač (Soulnote) MPC: 66990.00 kn (8891.1 €)

Serija 3

X-3  generator sata

B-3 USB Zero Link Bridge

Z-3 mrežni transport

M-3 monoblok pojačalo snage

D-3 D/A pretvarač

P-3 preadpojačalo

S-3 referentni Super Audio CD reproduktor

Pasivni elementi

RCC-1 Clock kabel, 1.2 m

RBC-1 XLR kabel, 1.5 m

RBC-3 XLR kabel, 3 m

RCS-10 zvučnički kabel, 10 m

RAR-001/ RAR-201/ RAR-301 police

Za sve dodatne informacije molimo da nas bez ustezanja kontaktirate!

HIGH-END ČLANCI:

AUDIOCINEMA ART newsletter

AUDIOCINEMA ART newsletter

Budi Up – To –Date sa najboljim zvukom uz AUDIOCINEMA ART

Prijavi se na naš newsletter i prvi saznaj novosti iz hi-fi svijeta!

Uspješno ste se prijavili na našu newsletter listu! Hvala!

Pin It on Pinterest