Luksuz za jabučare – Auralic Altair G1.1 – BUG recenzija
Uvodni model mrežnog streamera specijalističke kompanije Auralic nudi vrhunsku izradu, tehnologiju i zvuk, a funkcionalno će njegove mogućnosti u potpunosti iskoristiti isključivo korisnici iOS platforme
članak prenešen iz časopisa BUG – Vedran Vukašinović (Lipanj 2024.) – link
Uvodni model mrežnog streamera specijalističke kompanije Auralic nudi vrhunsku izradu, tehnologiju i zvuk, a funkcionalno će njegove mogućnosti u potpunosti iskoristiti isključivo korisnici iOS platforme
članak prenešen iz časopisa BUG – Vedran Vukašinović (Lipanj 2024.) – link
Auralic Altair G1.1
Auralic Altair G1.1 Do prije nekih desetak godina, zapravo se ništa specijalno nije događalo u svijetu visokovjerne reprodukcije zvuka u kućnim uvjetima. Naravno, može se diskutirati o uistinu brojnim pojavama koje su do tog trenutka pokušavale uhvatiti nešto značajniji momentum na tržištu, uključivši u to i neke vrlo promišljene koncepte kao što je to, primjerice, SACD digitalni format. No, objektivno, sve od inauguracije CD formata, još tamo prije kojih četrdesetak godina, prosječni kućni audiosustav – bio on skup ili jeftin – fundamentalno se nije gotovo nimalo bio promijenio.
Čak i kada govorimo o samostalnim D/A konverterima (DAC-ovima), koji naizgled figuriraju kao epitom trenutačno aktualne audiokomponente, često promiče činjenica da su se prvi samostalni uređaji takve vrste pojavili nepuno desetljeće nakon pojave CD formata. Naravno, njihova uloga konceptualno je bila sasvim drugačija od one modernih DAC-ova. Naime, pojava prvih takvih strojeva bila je uvjetovana isključivo pokušajem da se odvoji konverterski dio regularnog CD playera od transportnog mehanizma, kako bi se minimizirao međusobni utjecaj ta dva segmenta digitalnog front-enda, kakav je već u to doba postojao.
Ključni trenutak, izgleda, dogodio se u trenutku kad su se pojavili prvi lossless formati kodiranja glazbe u digitalnom obliku. S obzirom na to da su se prvi kompresijski formati audiosignala tipa MP3 pojavili u ophođenju zbog razloga koji nisu baš bili vezani za kvalitetu zvuka (nego, jasno, u prvom redu zbog praktičnih razloga), pojava FLAC-a i sličnih formata bilo je pitanje nesumnjivo prirodnog razvoja stvari, u trenutku kad je računalna snaga dostupna prosječnom korisniku postala adekvatna.
AURALiC ALTAIR G1.1 - digitalni audio streamer (AURALiC)
MPC: 2.999,00 €
AKCIJA: 2.499,00 €
Kupi
Daljnjim slijedom događaja, bilo je – također – samo pitanje trenutka u kojem će se netko sjetiti iskoristiti računalo u ulozi transporta digitalnog audiosadržaja, sad kad već postoji široko dostupan format audiodatoteke u (najmanje) CD kvaliteti. Često su se takve stvari događale u entuzijastičkoj i DIY sferi, pa je uskoro došla do izražaja posvemašnja neadekvatnost uobičajenih operacijskih sustava u svrhu kvalitetne reprodukcije glazbe, uzrokovane raznim razlozima, koji se uglavnom mogu svesti na općeniti zaključak da čak niti digitalna reprodukcija zvuka nije tako jednostavna stvar, a da bi se samo tako mogla prepustiti dijelu sustava projektiranom s nekim sasvim drugim prioritetima na umu.
Kao još jedan znak novih vremena, jedan od prvih svjetskih uređaja u aktualnoj kategoriji digitalnih transporta, odnosno svirača audiodatoteka posvećenih jedino i isključivo kvalitetnoj i preciznoj reprodukciji glazbe, došao je 2014. godine iz tvrtke originalno utemeljene u kineskom Pekingu. Radilo se o modelu Aries (tada opisanog kao uređaj s funkcijom tzv. streaming bridgea), koji je na tržište izbacila upravo tvrtka Auralic, ista ona koja proizvodi i uređaj koji danas testiramo. Navedeni Aries bio je jedan od onih uređaja koji su doslovno stvorili danas vjerojatno najpropulzivniju nišu u industriji kućnih audiouređaja, na neki način ustoličujući i sâm koncept reprodukcije audiodatoteka kao ravnopravne karike visokokvalitetnog lanca kućnog hi-fi sustava.
Prednosti rudimentarnog, no specijaliziranog računala, čiji je jedini zadatak što kvalitetnija reprodukcija glazbe (uz podršku elementarnim funkcijama upravljanja reprodukcijom, naravno) uobličenog u relativno standardni hi-fi uređaj, brzo su postale očite čak i nevjernim Tomama. Tako smo se uistinu osvjedočili tektonskoj promjeni, ne samo kad je riječ o industriji kućne elektronike, nego i diskografske i glazbene industrije, u najmanju ruku.
Dapače, čini se da ćemo s vremenom postati svjesni i sasvim izvjesne sociološke, kulturne komponente novog pristupa konzumaciji medijskih sadržaja, ako ništa, barem onda kada se zaključci društvenih istraživanja, studija i dizertacija – koje se svakako već naveliko rade i stvaraju – prošire regularnim medijima.
Kad je u pitanju tvrtka Auralic, ona je nakon tog pionirskog pothvata, praktički niotkud, zauzela vrlo visoko mjesto u globalnoj hijerarhiji kvalitetnih i skupocjenih hi-fi uređaja, specijalizirajući se – jasno – za segment digitalnih ulaznih komponenti. Posredstvom domaćeg zastupnika, na test smo dobili njihov osnovni model u katalogu, svojevrsnu ulaznicu u svijet Auralica – DAC/streamer/digitalno pretpojačalo pod imenom Altair G1.1.
Globalni standardi kvalitete u visokoj klasi
Kada dođete u dodir s uređajem visoke cjenovne klase, vrlo brzo osvijestit ćete da sasvim očito postoje standardi koji definiraju kvalitativne uzuse izrade u tom društvu. Altair G1.1. jest digitalna ulazna komponenta, za koje smo se više puta osvjedočili da se funkcionalno mogu (sasvim pristojno, k tome) izvesti i kao uređaj minijaturnih dimenzija, u potpunosti izrađen od industrijske plastike. No, ovdje to nikako nije slučaj. Auralicov osnovni stroj iz kataloga svrstava se u komponente smanjenih dimenzija (34×32×8 cm), no teži ozbiljnih 7,4 kilograma.
To je stoga što je izrađen iznimno masivno, “tenkovski” reklo bi se, na način koji bi posramio mnoga audiopojačala (kategorije u kojoj je čvrsta i kvalitetna izrada kućišta upravo nužnost), i to ne samo kad govorimo o onima u nižim cjenovnim kategorijama. Čvrsto i masivno kućište od brušenog satenskog aluminija, pregledan i kvalitetan 4-inčni IPS ekran smješten centralno na prednjoj ploči, te nevjerojatno kvalitetna izvedba fizičkih priključaka na Altairovoj stražnjici, kumulativno odaju dojam uređaja namijenjenog profesionalnoj uporabi, a ne uređaja koji služi kućnoj zabavi.
U verziji koju testiramo, G1.1, koja je na tržište izašla prije nešto više od godine dana, Auralic je prethodnoj inkarnaciji uređaja (Altair G1) dodao posebno podnožje velike mase na koje je smještena elektronika uređaja u svrhu anuliranja vibracija i eventualnih elektromagnetskih interferencija. S time u vezi, postaje i jasnije zašto će neupućenog promatrača iznenaditi velika težina uređaja, kad ga primi u ruke. No takvi su standardi u visokoj klasi hi-fi uređaja, bez obzira je li riječ o uzročno-posljedičnoj vezi tehnoloških, elektronskih karakteristika uređaja te potrebe za čvrstom i pouzdanom “ljušturom” koja će ih očuvati, ili o jednostavnoj tržišnoj utakmici. Bilo kako bilo, Auralicov Altair G1.1 u svakom će slučaju kvalitetom izrade i korištenih materijala opravdati svoj tržišni status, takav kakav jest, i bez ikakvih kompromisa ravnopravno se pridružiti lancu uređaja kojima je možda kvalitetna i visokovrijedna izvedba i funkcionalna nužnost.
Polivalentna ponuda
Altair G1.1 budućem će korisniku pružiti obilje mogućnosti i opcija korištenja. Kako smo već spomenuli, ovaj Auralicov osnovni uređaj nije isključivo streamer, nego ima opcije korištenja u funkciji DAC-a. U tu svrhu, Altair G1.1 opremljen je s čak četiri standarda digitalnih priključaka – tu su dva klasična S/PDIF-a, koaksijalni i optički, zatim USB-B digitalni ulaz, te balansirani AES/EBU, visoko specificiran standard porijeklom iz profesionalnih okruženja. U današnje vrijeme mogli bismo, jasno, tematizirati nedostatak HDMI ARC ulaza, s obzirom na to da sve više audiofila počinje koristiti svoje televizore kao dio audiolanca, no čini se da je njegov nedostatak više posljedica nišne specijalizacije Altaira u segment high-end uređaja za konzervativniju publiku.
Kad je riječ o daljnjim mogućnostima korištenja, Altair G1.1 opremljen je i mogućnošću prihvata internog SSD-a, a Auralic će vam ponuditi i verziju već opremljenu njime, kapaciteta 1 TB. Tako ćete svoju kolekciju glazbe moći spremiti izravno u utrobu uređaja, bez potrebe da dodajete nekakav USB disk u utor na stražnjoj strani (USB-A priključak s oznakom HDD). Svakako je pohvalno što postoje obje mogućnosti. Dodatni je feature to što je Auralic omogućio da na njega priključite CD pogon s USB priključkom, te izravno s njegova operacijskog sučelja rippate sadržaj s CD diskova, u visokoj kvaliteti. Kad je u pitanju veza s lokalnom i globalnom mrežom, na raspolaganju vam je standardni Ethernet priključak, kao i Wi-Fi 5, u svrhu čega su u pakiranju priložene dvije antenice koje se montiraju na rubovima zadnje ploče uređaja.
Izlazni analogni priključci osigurani su u formatima klasičnih RCA konektora (vrhunske kvalitete, ponovno ističemo), te kao balansirani XLR izlazni priključci. Taj dodatak pridonosi još jednoj mogućnosti korištenja, za koju je Altair G1.1 iznimno pogodan – s obzirom na njegov ustroj s implementiranom vrhunskom digitalnom kontrolom glasnoće, uz podatni i precizni okretni regulator na prednjoj ploči, ovaj uređaj može biti i izvanredno pretpojačalo u sustavu orijentiranom isključivo na digitalne ulazne signale.
Kad je riječ o opcijama korištenja, tu trebamo dodati i vrlo kvalitetno izvedeno pojačalo za slušalice, koje je omogućeno preko 6,35-milimetarskog priključka na prednjoj ploči. U Auralicu tvrde da je riječ o izvedbi kvalitativno ravnopravnoj mnogim zasebnim pojačalima za slušalice, koje stoga neće biti potrebno posebno nabavljati, ako korisnik bude želio pojačati svoj setup kvalitetnim slušalicama. Na kraju, osvrnimo se i na iznimno kvalitetno realizirano pakiranje uređaja, izvedeno u dvostrukoj kutiji s velikodušno korištenim zaštitnim spužvama, koje sadržava još i Wi-Fi antenice, strujni kabel, te također uključuje i neobično iscrpne upute za uporabu, koje kvalitetom odaju dojam prave male knjižice – vrlo profesionalno.
LIGHTNING OS
Kad obavimo vizualnu inspekciju i priključenje uređaja u sustav, logičan slijed događaja jest konfiguracija i upogonjenje naše nove komponente. Za razliku od većine drugih iskustava s mrežnim sviračima, gdje taj postupak obično započinje instalacijom aplikacije iz koje je moguće obaviti obje te funkcije, kod Auralicovih uređaja situacija je ponešto drugačija. Naime, osnovna konfiguracija uređaja obavlja se, u pravilu, preko IP sučelja. Tu ćemo, kad se uređaj spoji na našu lokalnu mrežu, pronaći sučelje Auralicova operacijskog sustava Lightning OS. Tvrtka navodi da je navedena platforma dizajnirana i dosljedno ažurirana isključivo unutar tvrtke, počevši od prvog izdanja 2014. godine, te usmjerena na pružanje najboljeg mogućeg zvuka i izvanrednog korisničkog iskustva.
U tu svrhu, streaming sustav Lightning OS iznimno je integriran u hardversku osnovu njihovih uređaja, koristeći posebno dorađeno računalo temeljeno na njihovoj specijaliziranoj platformi s marketinškim imenom Tesla. U osnovi je riječ o SBC računalu s Quad- Core Cortex procesorima, a u Altairu G1.1 radi se čipu naziva Tesla G2, kojem je na raspolaganju 2 GB sistemske memorije i 8 GB prostora za pohranu.
Dodatni benefit kvaliteti procesiranja signala nude integrirane sastavnice tako zamišljenog sustava reprodukcije, kao što su korištenje predmemorije (memory cache od 1 GB), dvostruki Femto sat na putu signala, filteri obrade signala (Flexible Filters) ugrađeni duboko u sistemsku arhitekturu, nativno DSD procesiranje, posebno osmišljena manipulacija strujnim napajanjem (Purer Power) i ulaznim signalom (Active USB), u harmoniji s radom OS-a.
I tako sve do izlaznog konverterskog ESS Sabre čipa, na poseban način podešenog, kako bi se okoristio svim Auralicovim navedenim tehnologijama na najkvalitetniji mogući način.
Tako ćemo iz IP sučelja moći odabrati i podesiti zaista opširan broj opcija, i tako maksimalno prilagoditi uređaj vlastitoj strategiji korištenja.
Lightning OS nudi pet osnovnih kategorija podešavanja – podešavanje biblioteke glazbenih sadržaja na lokalnoj mreži (Library), podešavanje streamera, procesora zvuka, DAC konvertera, te općenito podešavanje platforme (hardware). Tu ćemo moći, primjerice, uključiti isključivo one ulazne sadržaje koji nam uistinu trebaju, od Airplay funkcije do Roon, Spotify ili Tidal servisa, podesiti maksimalnu kvalitetu reprodukcije, izabrati filter (Precise, Dynamic, Balance, Smooth), pa čak se i poigrati s ugrađenim parametričkim ekvilizatorom ili resamplerom.
Također, moći ćemo odabrati i solidan broj funkcionalnih opcija korištenja, od podešavanja korištenja ugrađene kontrole glasnoće, do ponašanja ekrana uređaja. Većinu tvih opcija moguće je podesiti i izravno na Altairovom displeju, pomoću okretnog gumba i sustava menija na ekranu, no šteta je što se Auralic odlučio na prilično sitan font, koji nije moguće povećati.
No bez obzira na to, moramo priznati da su mogućnosti, opcije i ergonomija podešavanja Lightning OS sustava realizirani na način koji se samo poželjeti može – smatramo da je riječ o jednom od ponajboljih rješenja koje smo dosad vidjeli, a da se tiču interne kontrole jednog tako kompleksnog visokotehnološkog uređaja kao što je to glazbeni streamer. Potpuno isto vrijedi i za generalno funkcioniranje samog operacijskog sustava – kako mu i samo ime ističe, izbor i promjena svih opcija odvija se munjevitom brzinom, a sustav radi izrazito stabilno i bez ikakvih zastajkivanja, “mucanja”, ili općenitih propusta bilo kakve vrste.
U opcijama Lightning OS-a moći ćete aktivirati one servise koje želite koristiti, kako oni neaktivni ne bi ometali poslove reprodukcije, te ih podesiti prema vlastitoj volji
Jedna od brojnih opcija podešavanja Altaira u okrilju Lightning OS-a odnosi se na mogućnost izbora filtera zvuka, preko četiri različita profila
Još jedna od unikatnih opcija Lightning OS-a jest i implementacija parametričkog ekvilizatora u strukturu operacijskog sustava mrežnog playera
Lightning DS predstavio se kao pouzdana, brza i kvalitetno organizirana platforma s brojnim opcijama podešavanj
Unutarnje bilo emocije
Unatoč, dakle, manje fluidnom korisničkom iskustvu u slučajevima u kojima se ne koristi iOS platforma, temeljni aspekt u kojem se procjenjuje audiokomponenta neizostavno je kvaliteta performansa, jer bi zanemarivanje tog faktora doslovno urušilo identitet takvih uređaja. S obzirom na sve dosad pobronimalo bojati da Auralic svojim Altairom G1.1 ne bi uspio postići vrlo visoke standarde kvalitete reprodukcije. Oni su svakako, i sasvim očekivano, vrhunski, tako da bismo rekli da će glavna preokupacija novopečenom vlasniku ovog uređaja biti kontemplacija o ostatku sustava, odnosno o sprezi pojačala, zvučnika i sobe za slušanje. Barem ako taj dio križaljke nije već prije riješio.
U svakom slučaju, osim ako se ne radi o izrazito zahtjevnom korisniku ili o izrazito zahtjevnim uvjetima neke druge vrste, stava smo da će vlasnik u pravilu moći staviti kvačicu na stavku digitalnog izvora zvuka u svojem sustavu, u smislu “riješeno”. Na dugi rok, možda i ultimativno.
Kao i svi vrhunski audiouređaji, u pravim uvjetima i Altair će slušatelju ponuditi jednu suptilnu dodatnu dimenziju zvuka, koja se često može razabrati kao određena emotivna uključenost (involvement) u strukturu glazbenog djela. Iako se tako nešto može činiti kao tehnološki neodredivo, u principu je glazbena izvedba koja nam se “sviđa” dobro potkovana upravo tamo gdje se to tiče reprodukcije vremenske domene glazbe, odnosno onda kada svaki takt upada točno tamo gdje ga očekujemo.
Tako reprodukcija postaje uvjerljiva (omogućuje nam da uživamo u glazbi), iako tu kategoriju ne možemo jasno definirati prema principu “fali tu visokih”, ili nešto slično. Dobar primjer ukazao nam se praktički sam od sebe – izvedba pjesme “Fade Into You”, kultnog klasika grupe Mazzy Star, skrenula nam je pozornost na manje poznatu stvar s istog albuma (“So Tonight That I Might See”), asketski instrumentiranu “Five String Serenade”, koju je napisao još jedan kultni autor, Arthur Lee.
Aranžman koji daje puno prostora glasu u svakom pogledu jedinstvene Hope Sandoval, u izvedbi ovog Auralicova uređaja uklopljenog u kvalitetan audiosustav, omogućuje nam da – iz njenog glasa, posebno – naslutimo društveni okoliš, porijeklo, kulturne utjecaje i emotivni diskurs u vrijeme stvaranja albuma.
Takav amalgam doslovan je razlog kumulativne, konačne slike – albuma, benda i pjevačice – kakva je ostala zapisana u kolektivnom sjećanju i kulturnim analima, naravno, u konjunkciji s onim mentalnim slikama nastalim na nastupima pred publikom. Za takvu racionalizaciju glazbenog sadržaja možda se i jest potrebno malo introspektivno potruditi, no ako glazbeni sustav nije u stanju predočiti nam materiju bez metafizičkih “kamenčića” koji žuljaju i ometaju pozornost, vjerojatno nećemo biti u stanju do kraja doprijeti do tog unutarnjeg bila glazbene pojave, ako smo bili uskraćeni da ih vidimo uživo. S tim u vezi, onima koji tako nešto u nekom trenutku dožive, pomalo postaje i logična ta neupućenima većinom teško shvatljiva potraga za “boljim zvukom”, posebna vrsta uglavnom benigne opsesije (“audiofilskog svraba”), koji se ponekad i može izliječiti ovako kompetentnom spravom, kakav je to već Auralicov Altair G1.1.
OGRANIČENOST NA iOS
Drugi ešalon Auralicova korisničkog sučelja odnosi se, dakle, na njihov Lightning DS upravljački softver. Auralic u FAQ odjeljku na svojim web-stranicama, prilično “zakopanu” u obilju inače informativnog materijala, navodi sljedeću informaciju: “Lightning DS integrira se isključivo s Appleovom iOS infrastrukturom, što je namjeran izbor zbog njegove stabilnosti i široke dostupnosti, a što je ključno za besprijekoran mrežni streaming glazbe”. Iako se ne može a priori odbaciti određena utemeljenost takve izjave, činjenica jest da ju realne okolnosti u audioindustriji u popriličnoj mjeri demantiraju, dapače, moglo bi se čak reći – u potpunosti.
Čini se da su i u Auralicu u neku ruku toga svjesni, jer se u još zakučastijim kutcima njihova mrežnog doma može pronaći i izjava jednog njihovog inženjera kako “Auralicov softverski tim radi na HTML5 rješenju kontrolnog softvera, kako bi omogućili univerzalni pristup preko svih platformi”.
Nažalost, kako navedena izjava sad broji već više od šest godina, a pomaka u smislu podrške za upravljačku aplikaciju Android još nema, čini se da se tu stvari baš i ne kreću prema nekom sretnom rješenju. Nama se čini da je riječ o ključnom nedostatku tog uređaja, čak i kada uzmemo u obzir sve one objektivne faktore koje je potrebno promatrati u tom kontekstu. Istina je da sigurno postoji veliki broj potencijalnih korisnika koji se ionako služe Appleovim uređajima, kojima nedostatak aplikacije za Android znači koliko i lanjski snijeg.
Također, ako se već razmatra kupnja uređaja vrijednog oko tri tisuće eura, niti nabava nekog pogodnog iOS uređaja isključivo u svrhu kontrole svog novog streamera ne izgleda baš kao situacija koja se apsolutno nikad neće dogoditi.
No, generalno se sigurno može zaključiti da tržište svakako ne favorizira takvu vrstu pristupa rješenju jedne uistinu krucijalne funkcije audiouređaja, kakva je upravljanje reprodukcijom.
Posebno kad su nam dostupni uređaji iste vrste za djelić tražene Altairove cijene, koji nemaju nikakvih problema niti s jednom globalnom platformom pametnih uređaja. Bilo kako bilo, ako nemate ili ne nabavite uređaj koji podržava iOS barem u verziji 13, bit ćete osuđeni na razne vrste priručnih rješenja, više primjerenih kakvim entuzijastičkim DIY projektima nego korištenju brendiranog, praktički high-end uređaja.
Posebno će to problematično biti onima koji žele slušati internetske radiostanice, jer Altair G1.1, naravno, nema niti podršku za Chromecast, tako da će biti poprilično teško pronaći način da slušate svoje omiljene stanice. Kad je riječ o sviranju s lokalne kolekcije s USB medija (ili internog diska), prilično će dobro poslužiti univerzalni BubbleUPnP, dok, naravno, integrirane opcije posluživanja Roon, Tidal i Spotify servisa rade bez ikakvih problema, iz vlastitih aplikacija.
Uz navedene servise, Lightning DS podržava još i sljedeće opcije korištenja – Amazon Music, Qobuz, HighResAudio, KKBox te NetEase. Sama aplikacija odaje dojam tipičnog produkta iOS filozofije, čistog i preglednog izričaja, tako da djeluje gotovo kao jedan od predinstaliranih softvera koje ste dobili sa svojim Appleovim telefonom ili tabletom.
U tom smislu, svi oni koje nimalo ne dotiče taj faktor nekompatibilnosti uređaja s bilo kojom drugom platformom osim iOS-om, u principu mogu biti sasvim zadovoljni i tim segmentom Altaira G1.1.
Lightning DS aplikacija za upravljanje sadržajima odiše tipičnim ergonomskim rješenjima iOS ekosustava
Sportska elegancija za izabranu publiku
Kad govorimo u hi-fi uređaju koji košta uistinu solidnu količinu novca, a posebno ako je riječ o ulaznoj digitalnoj komponenti – za što na tržištu ima podosta kvalitetnih rješenja za pristupačnu svotu – teško možemo zamisliti da je njegovim tvorcima bila prioritetna nekakva polivalentnost, ili dobar odnos cijene i kvalitete. S druge strane, kad pogledamo mjesto Altaira G1.1 u okviru Auralicove hijerarhije, te njegove neosporno brojne mogućnosti korištenja, čini se da je neka vrsta “ugodne ponude” ipak bila predstavljena kao radni zadatak tvrtkinim inženjerima pri razvoju upravo tog modela.
Altair G1.1, naime, osim u svojoj osnovnoj funkciji u ulozi streamera, izvrsno će poslužiti i kao vrhunski D/A konverter za one koji imaju ekstenzivnu kolekciju CD medija i nekakav stariji, mehanički kvalitetan CD player, ili za one koji nemaju problema optikom povući audiosignal iz svog televizora. Altair će tako kompetentno pokriti određen sloj potencijalnih kupaca koji su ionako razmišljali o nabavi vrhunskog samostalnog DAC-a.
Posljednja Altairova funkcionalna opcija u nekoj mjeri čak se i približava okvirima, u prvom redu racionalne kupnje, a tiče se njegova vrhunskog digitalnog pretpojačala. Onima koji možda već imaju vrhunsko izlazno pojačalo, Altair može značiti izbacivanje jedne komponente iz lanca reprodukcije, bilo da su im motivi usmjereni na manje zauzeće životnog prostora od audiokomponenti, bilo da im više znači pojednostavljenje puta signala do zvučničkih jedinica.
Svaki taj motiv svakako je racionalan, a nama se čini da se možda najracionalnija opcija koju nam Altair G1.1 nudi odnosi na izravno spajanje na nekakve vrlo kvalitetne aktivne monitore, tipa Genelec, ili, recimo, nove Neumannove modele iz linije KH, s opcijom kalibracije prostora izravno iz njihovih kutija (pomoću mikrofona iz dodatne opreme).
Tako, uz Auralicov uređaj u ulozi front-enda i digitalnog pretpojačala, u sobama prosječne kvadrature, moguće je dobiti uistinu vrhunski sustav za reprodukciju, koji se sastoji od samo dvije komponente, za cijenu koja nikako ne bi bila viša od klasičnog sustava adekvatne kvalitete – dapače, čini se da bi tu bila riječ o vrlo lukavoj strategiji.
U svakom slučaju, tko god se odluči za kupnju Auralicova Altaira G1.1, može biti siguran da je za svoj novac dobio vrhunski primjerak tehnologije za reprodukciju digitalno kodirane glazbe, izrađen u skladu s vrhunskim standardima, i jednako takvim performansom. Pomalo kao da je riječ o nabavi nekog luksuznog, dizajnom, kvalitetom i performansom superiornog – možda čak i sportskog – automobila, s oznakom brenda koji entuzijastima izaziva spontanu salivaciju. Analogno tome, ovakvom će se audiokomponentom očito počastiti oni koji već neko vrijeme streme prema jednom takvom cilju indulgencije vlastitog ega, pa u nekom trenutku napokon odluče – nek’ svane jednom i meni na prozor!
Nema nikakve sumnje da će Auralicov Altair G1.1 nekome od takvih zasjati jasno i u punom sjaju, kao pravi i punovrijedni epilog njegovih ambicija.
Auralic Altair G1.1
Tip | DAC, mrežni svirač i digitalno pretpojačalo |
---|---|
DAC | PCM do 32-bit/384 kHz, DSD do 512 (22,57892 MHz) |
Ulazi | 1x AES/EBU, 1x koaksijalni S/PDIF, 1x TOSLINK S/PDIF, 1x USB-B (DAC), 1x USB Type-A (medij s glazbenom kolekcijom) |
Izlazi | 1x linijski RCA analogni (2,1 Vrms), 1x linijski XLR analogni (4,4 Vrms), 6,35 mm izlaz za slušalice |
Mrežna povezivost | Mrežna povezivost Ethernet (10/100/1000), Wi-Fi 5, Bluetooth |
Mrežni servisi | Amazon Music Unlimited, HighResAudio, KKBOX, Qobuz, Sublime+, NetEase Music, TIDAL Connect, Spotify Connect, Internet Radio, AirPlay 2 |
Korekcija zvuka | Flexible Filter profili (Precise, Dynamic, Balance, Smooth), Resampler, parametrički EQ |
Dimenzije i masa | 34 x 32 x 8 cm, masa 7,4 kg |
Jamstvo | 2 godine |
Cijena | 2.999 € |
DOJAM
Uređaj iz kruga izvornih high-end audiokomponenti najbolje će funkcionirati kod korisnika koji su unaprijed svjesni koje će preduvjete biti dužni ostvariti kako bi se izvuklo najbolje iz njega
- Izvanredno kvalitetna tehnološka i izvedbena realizacija uređaja,
- vrhunska kvaliteta zvuka,
- mogućnosti kvalitetnog procesiranja signala,
- “tenkovska” izrada,
- ostavlja utisak pravovaljane high-end komponente
- Budući korisnik bit će prisiljen prilagoditi se uvjetima u kojima Altair G1.1 najbolje funkcionira, u prvom redu kad je riječ o Lightning DS platformi, koja radi isključivo u okvirima iOS-a
AURALiC ALTAIR G1.1 - digitalni audio streamer (AURALiC)
MPC: 2.999,00 €
AKCIJA: 2.499,00 €
Kupi