BRIONVEGA

Brionvega 1963./2023. – Šezdeset godina budućnosti

08. ožujka 2024. | Brion Vega, Mutlimedija/Audio Gadget

Brionvega 1963./2023. – Šezdeset godina budućnosti

Vega je najsjajnija zvijezda u zviježđu Lire, peta po sjaju na noćnom nebu i druga po sjaju na sjevernoj nebeskoj hemisferi.

Brionvega 1963./2023. – Šezdeset godina budućnosti

Vega je najsjajnija zvijezda u zviježđu Lire, peta po sjaju na noćnom nebu i druga po sjaju na sjevernoj nebeskoj hemisferi.

Marka Brionvega i njeni proizvodi: porijeklo

Osnovana u Milanu 1945. godine pod imenom BP Radio S.r.l., tvrtka je svoj definitivan oblik i ime dobila 1960. godine kada je inženjer Pajetta napustio tvrtku. Od tada u potpunosti pod kontrolom Briona, tvrtka je ušla u svijet industrijskog dizajna i preuzela novo ime Brion Vega Radio Televisione S.a.s. Tako je rođen brend i tvrtka Brionvega, jedna od najsjajnijih zvijezda u plejadi talijanskog dizajna.

Filozofija Brionvega odmah je navela brend Brion da razvije vrlo osobni pogled na materijalnu kulturu. Proizvodnja potrošačkih predmeta, umnožavanje proizvoda, uvijek je protuteža određenom duhovnom pozivu koji se očituje u odluci da se stvaraju predmeti koji nisu samo predmeti, nego sredstva komunikacije, alati, a ne samo proizvodi.

Alati, dakle, koji se mogu koristiti za mnoge različite stvari, koji odražavaju težnje, snove, želje i uvjerenja svojih korisnika: neutralni i apolitični, dakle, ali ipak estetski nezaboravni i nepogrešivi.

Brionvega Radiophonograph model no. RR 126

Dizajn iz Vege

Početkom 1960-ih novoosnovana Brionvega povjerila je revitalizaciju principa dizajna interijera brenda arhitektonskom dvojcu Marcu Zanusu i Richardu Sapperu. Njih su dvojica dizajnirali niz poznatih predmeta za Brionvegu i pomogli dati unutarnju dinamiku koja će oblikovati njegov put u godinama koje dolaze.

Nije slučajnost da su Zanuso, Sapper i Ennio Brion šezdesetih godina prošlog stoljeća posjetili NASA-u. Iskustvo je moralo biti inspirativno za dizajnersku kreativnost i poduzetnost trojice muškaraca.

Zapravo, 1960-ih Brionvega je dizajnirao niz komada koji su s pravom zauzeli svoje mjesto uz druge klasike svemirskog doba.

Estetiku svemirskog doba karakteriziraju futuristički i avangardni objekti s jasnom utopističkom referencom na svijet u kojem je putovanje i život u svemiru dio svakodnevice.

Plastika u boji i reflektirajući metali dominirali su scenom cijelo desetljeće, dajući dizajnu futuristički štih.

Nije slučajnost da su Zanuso, Sapper i Ennio Brion šezdesetih godina prošlog stoljeća posjetili NASA-u. Iskustvo je moralo biti inspirativno za dizajnersku kreativnost i poduzetnost trojice muškaraca.<br />
Zapravo, 1960-ih Brionvega je dizajnirao niz komada koji su s pravom zauzeli svoje mjesto uz druge klasike svemirskog doba.<br />

Iz istog razdoblja datira i izgradnja tvornice u Asolu, Treviso, koju je dizajnirao sam Marco Zanuso, a koja je postala jedan od simbola Industrije Felix: svijetla, otvorena i u najčišćem duhu Adriana Olivettija.

Tvornica u Asolu ubrzo je bila naseljena radnicima s iznimnim industrijskim i zanatskim iskustvom, baš kad su tvrtke u sektoru elektronike ulagale u strojeve i automatizaciju kako bi povećale svoju konkurentnost. BRIONVEGA je odlučila odvojiti pojedine segmente i preuzeti stanovite rizike: uložila je u složene proizvode, prave umjetničke predmete kao što su radiofonografo i Totem, i kockala se s izvrsnošću proizvodnje, obukom radnika i obrtnika za proizvodnju ovih visoko sofisticiranih i jedinstvenih predmeta.

Brionvega i njeni dizajneri naučili su kako pisati budućnost kroz linije objekata kao što su Radiofonografo braće Castiglioni, Zanuso/Sapperov Radiocubo i Bellinijev Totem.

 

Dizajn u pokretu

Nakon pogleda u budućnost, pokret je još jedna prepoznatljiva značajka Brionvega proizvoda. Osobina koju dijele dizajneri, ljudi koji tamo rade i tvrtka u cjelini. Kretanje u prostoru dizajnerskih objekata i prenosivost dvije su karakteristike koje naglašavaju dinamiku kojoj je marka uvijek težila. Predmet koji vas prati u vašem domaćem prostoru, poput Radiocuba ili Algola, televizora s ručkom, baš kao i gore spomenuti Radiofonografo i Totem, predmeti su koji moraju imati veliku osobnost i sami se pokretati, iznutra, kako bi osjetili potrebe korisnika u svakom preciznom trenutku. To je objekt koji vas prati, koji vam pravi društvo.

U tim ranim godinama Brionvege, Gillo Dorfles je u svojoj knjizi “Introduzione al disegno industriale” dobro izrazio važnost dizajna u mijenjanju naše percepcije svakodnevnog života.

Achille i Pier Giacomo Castiglioni

Poznati likovni kritičar piše: “U svakom trenutku našeg radnog dana ili slobodnog vremena obavijeni smo plimnim valom industrijski masovno proizvedenih stvari s više ili manje očiglednim estetskim namjerama: od sata koji nosimo na ruci do ureda […] proizvodi u čijoj je osnovi uvijek dizajnerski moment […]. Stoga ne čudi da je naš današnji vizualni horizont tako snažno pod utjecajem ove goleme količine elemenata […] upravo tim elementima dugujemo poseban smjer koji naš ukus i stav prema obliku mogu zauzeti. ”

Igranje s oblicima budućnosti za arhitekte i dizajnere Brionvege bilo je način igranja s estetskim ukusom korisnika: predviđajući ga, unaprijed zamišljajući. Dajući im uvid u to kako će izgledati dom i radno okruženje budućnosti i tako rađajući samoispunjavajuće proročanstvo o dizajnu u stalnom pokretu koji oscilira između onoga što razumijemo i volimo i onoga što još ne razumijemo u potpunosti, ali koja nam govori, intrigira nas, privlači i oblikuje naš estetski ukus.

Predmeti kojima se okružujemo oblikuju naš svijet, postaju naš svijet.

Mijenjaju način na koji izgledamo, osjećamo se, ponašamo se.

Brionvega je odmah prihvatio ovu temeljnu intuiciju; ntuicija, kompas koji bi doveo do toga da marka osvoji nagradu Compasso d’Oro.

Brionvega Totem

Compasso d’oro

Nagrada Compasso d’Oro je važna nagrada koju svake godine dodjeljuje Associazione per il disegno industriale (Udruga za industrijski dizajn). Osnovan 1954. godine na temelju ideje Gia Pontija, nastao je s ciljem nagrađivanja i povećanja kvalitete talijanskog dizajna. Compasso d’Oro je najstarija i najprestižnija nagrada za industrijski dizajn na svijetu i njezino osvajanje za dizajnera znači s pravom ući u panteon klasičnog dizajna.

Brionvega ga je osvojila 1962. s Doney 14″ televizorom koji su dizajnirali Marco Zanuso i Richard Sapper: prvi prijenosni tranzistorski televizor proizveden u Europi.

Brionvega će kasnije osvojiti drugi Compasso d’Oro 1970. za proizvodnju, uz sljedeće obrazloženje:

“Nagrada Compasso d’Oro iz 1970. dodjeljuje se Brionvegi za visoku kvalitetu većine njenih proizvoda i za korištenje radova najboljih talijanskih dizajnera, u mnogim slučajevima postižući rezultate značajne kulturne vrijednosti u smislu međunarodnog dizajna.”

Od tada su Brionvega dizajni izlagani u muzejima diljem svijeta, od MoMA-e do Muzeja moderne umjetnosti São Paulo i Milanskog trijenala. Klasična djela kao što su

  • Zanuso i Sapperov Radiocubo i Algol,
  • Radiofonografo braće Castiglioni i
  • Bellinijev Totem

prikazani su uz velika umjetnička djela prošlosti kao sjajni primjeri ljudskog napretka i domišljatosti.

Richard Sapper i Marco Zanuso

Richard Sapper i Marco Zanuso

Bowie/ Brionvega

Prostorni i kozmički zrak radiofonografa nije zaobišao ni jednog ljubitelja svemira. David Bowie bio je obožavatelj i ponosni vlasnik Brionvega radiofonografa, kojeg je cijenio i zbog njegovih estetskih kvaliteta kao ekskluzivnog komada namještaja i zbog kvalitete glazbe koju je reproducirao.

Isti čovjek koji će sa Space Oddityjem 1968. nekoliko godina kasnije sve odvesti u svemir.

Sličnosti između britanskog pjevača i kultnog Castiglionijevog dizajna zvuka su mnoge, a ne samo posredne. Tajanstveni šarm rock zvijezde s različitim bojama očiju, ozbiljnog karaktera, ali sposobnog za trenutke bezbrižnosti, futuristička estetika, stalno ponovno sastavljanje unutarnjih stilskih elemenata, intenzivan odnos koji je glazbenik uvijek stvarao sa svojim obožavateljima: blizak, ali nedostižan, intiman, ali distanciran, sve te karakteristike mogu se pronaći u remek-djelu braće Castiglioni.

Istinski misteriozan objekt koji od nas traži da ga otkrijemo, da s njim stupimo u odnos, izvanzemaljac, ali koji nam govori o nečemu što dobro poznajemo, što nam je poznato unatoč svojoj neobičnosti. Objekt koji je također promjenjiv, modularan i kontinuirano rekonfigurabilan kako bi zadovoljio potrebe slušanja korisnika.

Rečeno je da je desna tipka Bowiejeva radiofonografa bila obojena u crno kako bi odražavala heterokromiju engleskog pjevača i tekstopisca, koji je slavno imao jedno smeđe i jedno svijetloplavo oko, kao da želi naglasiti dvije duše, unutarnji sukob njegove dvije prirode, koje su karakterizirale njegov umjetnički genij.

Radiofonografo rr126 koji su dizajnirali Achille i Pier Giacomo Castiglioni, au vlasništvu je Davida Bowieja, stavljen je na aukciju 11. studenog 2016. za nevjerojatnu svotu od £257.000.

BRIONVEGA David Bowie

Brionvega 2023.

Tijekom 60 godina u talijanskom dizajnu, Brionvega je radila s najpoznatijim i najinovativnijim dizajnerima na suvremenoj sceni, proizvodeći bezvremenske ikonske predmete koji su opremili povijest 20. stoljeća.

Tijekom posljednjih 20 godina, naša se grupacija posvetila ponovnoj izgradnji temelja i strukture ove legendarne tvrtke: male u svijetu potrošačke elektronike, ali iznimno važne za razvoj i širenje marke MADE IN ITALY koja nije samo oblik, već i krvotok talijanskog dizajna.

Tehničko proučavanje i proces dizajna, istraživanje i obuka vještih majstora, marketinška struktura i svi ostali naši odjeli sastoje se od ljudi ujedinjenih vrlo snažnom strašću prema ovim izvanrednim predmetima.

Klasični Radiofonografo braće Castiglioni: umjetničko djelo koje skriva tajnu unutar… Tajnu skrivenu u kretanju njegovih volumena, u različitim i naknadnim modularnim konfiguracijama koje dva monitora mogu preuzeti, u ploči s gumbima, u prostornoj i poznatoj liniji koja ga čini uvijek suvremenim dizajnerskim djelom: predmetom koji nakon više od 50 godina i dalje izaziva divljenje i znatiželju kod svih ljubitelja vrhunskog dizajna i svih oblika umjetnosti. Razigran i kompliciran konceptualni dizajn koji nadahnjuje izvedbu i razigran pristup objektu, omogućujući uspostavljanje intimnog odnosa s ovim klasičnim djelom.

Radiofonografo braće Castiglioni:
Radiofonografo braće Castiglioni opcije

Zanuso i Sapperov ts502 Radiocubo

Zanuso i Sapperov ts502 Radiocubo, ikonički je Brionvega pop radio. Ubrzo postavši kultni predmet, sažimao je svu želju za buntom, novitetom i bojom koja se razvila tijekom 1960-ih.

Voljen od strane kreativaca kalibra Davida Bowieja, između ostalog, izložen je u Momi u New Yorku i Muzeju moderne umjetnosti São Paulo.

*na slikama BRIONVEGA radio.cubo 50° u našoj ponudi

BRIONVEGA radio.cubo 50° - FM/Dab/Dab+/BT prenosivi stereo radio (BRIONVEGA) MPC: 559,00 €

Bellinijev Totem

Bellinijev Totem: Dizajniran 1971., Totem je slavlje primarnih i elementarnih oblika koji čine i reguliraju naš fizički svijet. Oda geometrijskoj pravilnosti koja dolazi na kraju duge meditacije o obliku i funkciji.

Jednostavan bijeli kvadar koji se otvara i rekonfigurira u sofisticirani Hi-Fi stroj za reprodukciju glazbe s dva zvučnika koji se otvaraju kako bi otkrili stereo modul, radio i gramofon.

I tako, nakon šezdeset godina, Brionvega nastavlja blistati i sjajiti visoko na nebu talijanskog i svjetskog dizajna, baš poput sjajne zvijezde po kojoj je i dobila ime.

Bellinijev Totem

Za sve dodatne informacije molimo da nas bez ustezanja kontaktirate!

NOVOSTI: