Tangent DAC II – Za kućne producente i sve ostale (BUG preporuka)
U recentnoj popuni svoje linije kompaktne audioelektronike, Tangent je ponudio tržištu DAC s funkcijom pretpojačala, koji bi vrlo dobro mogao ispuniti zahtjeve kućnih audioproducenata, no svakako i one regularnih konzumenata glazbe
članak prenešen iz časopisa BUG – Vedran Vukašinović (Veljača 2024.) – link
U recentnoj popuni svoje linije kompaktne audioelektronike, Tangent je ponudio tržištu DAC s funkcijom pretpojačala, koji bi vrlo dobro mogao ispuniti zahtjeve kućnih audioproducenata, no svakako i one regularnih konzumenata glazbe
Tangent DAC II
Danska tvrtka Tangent nastavlja širiti svoj katalog kompaktnih audiouređaja u najpristupačnijoj cjenovnoj kategoriji. Jedna od njih je Tangent DAC II, druga inkarnacija digitalno-analognog konvertera u ponudi elektronike sazdane u minijaturnim kućištima, prema kojima je Tangent prepoznatljiv.
Iako Tangentova integrirana pojačala pod nazivom Ampster već duže vrijeme imaju mogućnosti prijema digitalnog signala, jasno je da, u današnje vrijeme, u svakoj liniji audiouređaja postoji potreba za samostalnim DAC-om. Također, već otprije postoji i uređaj naziva PreAmp II, koji smo recenzirali prije nekog vremena, a koji posjeduje (i) digitalni optički ulaz, pa se tako i on može okarakterizirati kao DAC, no on je u prvom redu zamišljen kao komplementarni par tvrtkinom izlaznom pojačalu PowerAmpster.
Zato je Tangent tržištu ponudio i novu verziju samostalne DAC komponente, s obzirom na to da uređaj iz današnje recenzije nudi kumulativni sklop funkcionalnosti koje, u zajedničkom paketu, nije moguće naći drugdje u njihovom katalogu. Očito je ovaj uređaj namijenjen nešto drugačijem profilu korisnika, u odnosu na druge članove Tangentove obitelji, stoga ćemo provjeriti kako je konkretno danski proizvođač profilirao svoj novi D/A konverter, te u kolikoj je mjeri u tome i uspio.
Tangent DAC II – D/A pretvarač + pretpojačalo (Tangent) MPC: 279,00 €
Savršeno povezan
Tvrtka DAC II karakterizira kao D/A pretvarač s pretpojačalom. No ta je formulacija u neku ruku i preuska, s obzirom na to da je ovaj uređaj još i, u najmanju ruku, pojačalo za slušalice, s obzirom na to da na prednjoj ploči nudi priključak za slušalice po oba najrasprostranjenija standarda, odnosno priključke za konektore i od 3,5 i od 6,35 mm. S krajnje lijeve strane prednje ploče, prije ta dva ulaza za slušalice, nalazi se senzor daljinskog upravljača, kompaktnog primjerka svoje vrste, no krcatog funkcionalnim tipkama. Njime se još može uključiti, i upravljati s druga dva Tangentova uređaja, odnosno Tangentom CD II i Tunerom II.
Po sredini uređaja nalazi se niz označenih dioda, od kojih je prva pokazatelj stand-by stanja, a ostalih pet označavaju ulaze. Sve mogućnosti interakcije s u ređajem n a p rednjoj p loči svode se na multifunkcionalni gumb, kojim se biraju ulazi i podešava glasnoća. Kao i za cijelu gamu Tangentovih proizvoda, i ovdje vrijedi jednaka zamjerka, koja se odnosi na nedostatak indikacije o razini glasnoće. Kod uređaja koji se spajaju na vanjsko pojačalo snage, kao što je to u ovom slučaju riječ, ta zamjerka još je izraženija, jer potencijalno puštanje jako glasnog signala u sustav može oštetiti neki od uređaja niže u nizu, a o ušima korisnika da i ne govorimo.
Sa stražnje strane uređaja doslovno nema nimalo neiskorištenog prostora, no unatoč tome, nigdje ni ne dolazi do prepreka uporabnom komforu, s obzirom na to da su svi priključci međusobno na korektnoj udaljenosti. S lijeve strane stražnjice, prva je na redu antena Bluetooth prijemnika, ispod koje se nalazi par analognih RCA izlaza. Veliki dio prostora zatim će zauzeti dva balansirana XLR izlaza, što je dodatak koji je možda i ključan u Tangentovoj viziji strategije korištenja, odnosno profilu potencijalnog kupca.
Nakon izlaza, slijede digitalni ulazi, među kojima se smjestio i jedan optički digitalni izlaz, što svakako može biti korisno određenom broju vlasnika uređaja. Sami ulazi rasprostiru se na sve očekivane, aktualne standarde, barem kad je riječ o ovoj cjenovnoj kategoriji. Stoga se Tangentu ovdje objektivno ne može uputiti nijedna zamjerka. Dapače, uz jedan koaksijalni S/PDIF priključak, i jedan USB Type-B, DAC II nudi i još ukupno dva optička S/PDIF ulaza, tako da potencijalni broj istodobno povezanih uređaja nije nimalo zanemariv.
Tangent sa stražnje strane nudi još dvije preklopke, jednu za podešavanje stand-by modusa, a drugu za manipulaciju polaritetom (Ground Lift), što je važno kod korištenja balansiranih izlaza. Ostalo je još spomenuti strujni konektor s dva izvoda, te prekidač za uključenje. Sâm uređaj smješten je u kvalitetno izvedeno metalno kućište, kako to Tangent već standardno radi, dok su neke distinktivne estetske kategorije stavljene u drugi plan, u korist funkcionalnih karakteristika, te – očito – u korist očuvanja cijene u pristupačnim kategorijama.
U svakom slučaju, sumnjamo da će potencijalni kupci u toj cjenovnoj klasi biti odbijeni sasvim klasičnom, no zato urednom i na prvi pogled kvalitetno izvedenom pojavom uređaja. U kutiji s uređajem dobije se još spomenuti daljinski upravljač, te otisnut solidan, iako u nekoj mjeri suviše sažet, priručnik za korištenje. Zamjerku ćemo uputiti činjenici da u paketu nema uključenih baterija za daljinac, pa čak niti strujnog kabela, koji zbog svoje relativno rijetke izvedbe s dva izvoda i nije tako jednostavno pronaći negdje po kućnim spremištima. Uistinu nepotreban propust, bez obzira na prihvatljivu cijenu samog uređaja.
Višestruko uporabljiv
Kako, dakle, najbolje iskoristiti Tangentov DAC II? Naravno, on može sasvim dobro funkcionirati kao bilo koji drugi cijenom prihvatljiv D/A konverter. Dapače, u odnosu na konkurenciju, on nudi uglavnom manje rasprostranjene XLR balansirane izlaze, a i potpuni set digitalnih ulaza koji on posjeduje često zna biti zanemaren, barem u osnovnoj cjenovnoj klasi.
Kad je riječ o unutarnjem ustrojstvu, ESS Sabre 9023, kojim je DAC II opremljen, definitivno nije čip s police s onim baš vrhunskim primjercima, no svakako je riječ o modernom rješenju izvrsnih tehnoloških karakteristika, koji, adekvatno primijenjen u okviru unutarnje topologije uređaja, sigurno neće biti slaba karika u hi-fi sustavu sličnog tržišnog ranga. U svakom slučaju, ovdje je riječ o tehnološkom skoku za Tangent, s obzirom na to da su se dosad njihovi uređaji temeljili na nešto starijim digitalnim osnovama.
Taj čip podržava bitrate do 192 kHz/32-bit PCM preko USB ulaza, te DSD kodirane sadržaje s oversamplingom do 512 (što predstavlja multiplikator u odnosu na 44.1 kHz Red Book formata, odnosno točno 22.5792 MHz), dok /PDIF ulazi imaju nešto niži raspon nazivnog bitratea. Kad je sklop pretpojačala u pitanju, ulazni stupanj trebao bi biti temeljen na JFET čipu TL072, sudeći prema informacijama koje smo saznali testirajući Tangentov PreAmp II. On, naime, jednako tako posjeduje XLR izlaze, upravo kao i ovaj konverter. Stoga se može pretpostaviti da i ovaj uređaj radi u pravoj balansiranoj konfiguraciji, što navedeni elektronski sklop nudi, jer nema razloga da bude drugačije.
S navedenim pretpojačalom Tangent DAC II dijeli i jednaku speci f ikaciju Bluetooth prijemnika – riječ je o Qualcommovom rješenju QCC3031, koje podržava Bluetooth 5.0 i kodeke SBC, AAC i aptX HD, pa i ovdje vrijedi ista konstatacija kao i ona koju smo tom prilikom zaključili. U radu ono ne pokazuje nikakve probleme s prijemom ili reprodukcijom signala. Tangent ne daje neke specifične podatke o pojačalu za slušalice kojim je DAC II opremljen, no isprobali smo jedan sasvim prosječno zahtjevan primjerak slušalica, s kojima nije bilo nikakvih problema s kvalitetom zvuka, a kamoli da su se pojavile neke tehničke poteškoće.
Stoga možemo zaključiti da će Tangent DAC II sasvim solidno funkcionirati sa širokim rasponom dinamičkih slušalica koje se daju naći na tržištu, dok bi situaciju s onima težima za pokretanje, ipak bilo poželjno (potrebno) pojedinačno isprobati. I tu negdje, s pričom o korištenju slušalica, vjerojatno možemo naići i na, prema svemu sudeći, idealni obrazac korištenja tog uređaja. Čini nam se, naime, da je ovaj Tangentov DAC upravo idealan za kućne audioproducente, bili oni tek aspiranti tom statusu, ili možda čak i već malo ozbiljnije angažirani u hobističkim ili “nezavisnim” glazbenim projektima.
DAC II je, kao i ostatak Tangentove obitelji, smješten u kvalitetno izrađeno kućište, koje je koncipirano više s funkcionalnim karakteristikama na umu, nego s nekim posebnim estetskim dojmovima
Voli monitore
Tangentovi balansirani izlazi čine ga idealnim za spajanje kakvih solidnih, pristupačnih studijskih monitora, a USB ulaz visokotehnološke razine omogućuje svakome s malo boljim računalom da se upusti u poslove glazbene produkcije, zahvaljujući gotovo nepreglednom mnoštvu softverskih (čak i besplatnih, open-source) rješenja za kućne audioproducente.
Pritom će DAC II, u sprezi s pomnije odabranim studijskim zvučnicima, pružiti sasvim adekvatnu mjeru kontrole one vrste glazbenog zapisa koju bi uopće imalo smisla producirati na opremi ulazne cjenovne klase. Tangentov uređaj pritom će veselo funkcionirati i kao kontrola glasnoće monitora, a da ju nije potrebno dodatno plaćati, te usto pružati i sve ostale benefite uređaja opremljenog s još nekoliko digitalnih ulaza, te jednim izlazom. Druga mogućnost korištenja jednako ustrojenog setupa može biti i ona u čisto konzumerističke svrhe, naime, za neke manje sobe dva aktivna monitora, neki jeftini streamer i ovakav nezahtjevni konverter s kontrolom glasnoće, mogu biti apsolutno dobitno rješenje za kvalitetan zvuk, uz minimalno zauzeće prostornih resursa. Uz vrlo povoljan odnos cijenei kvalitete, dapače.
To se odnosi i na mogućnost korištenja jednakog setupa u okviru dnevne sobe, gdje će DAC II adekvatno poslužiti za kanaliziranje sadržaja iz svih potencijalnih izvora digitalnih signala streameri, televizor, igraće konzole, CD playeri), no vjerojatno će u tom slučaju aktivni monitori morati biti nešto membranama gabaritniji (čitaj – skuplji).
Naravno, ako korisnik već ima ili želi pasivne zvučnike, Tangent i dalje nudi svoj PowerAmpster, koji će jednako dobro funkcionirati i s tim DAC-om s varijabilnom kontrolom glasnoće, kao i s nominalnim pretpojačalom iz njihova kataloga, samo što će ta kombinacija biti ograničena na ulaz digitalnih signala.
Tangent DAC II voli monitore
Tangentovi balansirani izlazi čine ga idealnim za spajanje kakvih solidnih, pristupačnih studijskih monitora, a USB ulaz visokotehnološke razine omogućuje svakome s malo boljim računalom da se upusti u poslove glazbene produkcije, zahvaljujući gotovo nepreglednom mnoštvu softverskih (čak i besplatnih, open-source) rješenja za kućne audioproducente.
Pritom će DAC II, u sprezi s pomnije odabranim studijskim zvučnicima, pružiti sasvim adekvatnu mjeru kontrole one vrste glazbenog zapisa koju bi uopće imalo smisla producirati na opremi ulazne cjenovne klase. Tangentov uređaj pritom će veselo funkcionirati i kao kontrola glasnoće monitora, a da ju nije potrebno dodatno plaćati, te usto pružati i sve ostale benefite uređaja opremljenog s još nekoliko digitalnih ulaza, te jednim izlazom. Druga mogućnost korištenja jednako ustrojenog setupa može biti i ona u čisto konzumerističke svrhe, naime, za
neke manje sobe dva aktivna monitora, neki jeftini streamer i ovakav nezahtjevni konverter s kontrolom glasnoće, mogu biti apsolutno dobitno rješenje za kvalitetan zvuk, uz minimalno zauzeće prostornih resursa. Uz vrlo povoljan odnos cijenei kvalitete, dapače.
To se odnosi i na mogućnost korištenja jednakog setupa u okviru dnevne sobe, gdje će DAC II adekvatno poslužiti za kanaliziranje sadržaja iz svih potencijalnih izvora digitalnih signala streameri, televizor, igraće konzole, CD playeri), no vjerojatno će u tom slučaju aktivni monitori morati biti nešto membranama gabaritniji (čitaj – skuplji). Naravno, ako korisnik već ima ili želi pasivne zvučnike, Tangent i dalje nudi svoj PowerAmpster, koji će jednako dobro funkcionirati i s tim DAC-om s varijabilnom kontrolom glasnoće, kao i s nominalnim pretpojačalom iz njihova kataloga, samo što će ta kombinacija biti ograničena na ulaz digitalnih signala.
Na tragu dugoročne vrijednosti
Mi smo DAC II tretirali kao uobičajenu audiokomponentu u klasičnom lancu uređaja. U usporedbi s podosta skupljim D/A uređajem, Tangentov pulen prošao je prilično dobro. Kao i u većini ostalih slučajeva, kad je riječ o digitalnim ulaznim komponentama, tek kad se ostatak lanca uspostavi u optimalnim uvjetima (pri čemu lavovski dio tog “kolača” odlazi na sobnu akustiku), može se reći da određene tehnološke ili konstruktivne prednosti nekih uređaja dolaze do izražaja, u odnosu na one druge. U tom će kontekstu DAC II, bez svake sumnje, opravdavati tražene financijske izdatke, s obzirom na to da će se u sustavu sastavljenom od komponenti pripadajuće cjenovne klase snaći kao riba u vodi. Posebno ako je on postavljen u barem koliko-toliko adekvatan prostor za slušanje, no to je činjenica koja ionako vrijedi za bilo koji uređaj koji ima ambiciju baviti se reprodukcijom glazbe.
DAC II može, dakako, funkcionirati i u pažljivije i temeljitije posloženim sustavima, ovisno, naravno, o tome koliko je sam korisnik zahtjevan prema nekom dijelu svoje glazbene kolekcije. Bilo bi zanimljivo, recimo, usporediti neki vrhunski CD reproduktor iz prošlosti, u samostalnoj izvedbi s ovim jeftinim uređajem prikopčanim na njega, jer nam se čini da bi korisnik te kombinacije mogao profitirati za vrlo mali financijski ulog, i tako produžiti “život” svom vintage uređaju.
Kad smo već kod dugoročnih vrijednosti, tijekom testiranja priuštili smo si jednu upravo takvu vrstu izvedbe – riječ je o skladbi novovalne grupe B-52’s s albuma “Wild Planet” iz 1980. godine. Konceptualno naizgled naivni četverac, iz svoje je camp estetike izbacio pregršt vječito zelenih klasika, od kojih je “Gimme Back My Man”, koju srčano izvodi Cindy Wilson, jedan od najupečatljivijih iz njihova kataloga. Jednako tako, čini se da bi Tangent svojim intencionalnim “underdog” pristupom mogao ostaviti značajan trag na sceni kućne audioindustrije, nudeći praktički u svakom svojem novom uređaju jednako nezahtjevne, pouzdane i funkcionalne sprave, odlične vrijednosti za novac, koje gotovo uvijek zaslužuju preporuku.
Čak i kada je riječ o uređajima koji i u osnovnoj cjenovnoj klasi imaju jednako pristupačne konkurente, Tangent gotovo uvijek nađe način da učini upravo svoj uređaj onim koji je racionalno preporučiti i početniku, i onom koji bi poboljšao svoj postojeći sustav novim funkcionalnostima, pa i onom koji treba uređaj za neku specifičnu svrhu. Stoga je tako i ovaj put. Preporuka!
Za sve dodatne informacije molimo da nas bez ustezanja kontaktirate!
Tangent DAC II
Tip | DAC s pretpojačalom |
---|---|
DAC | ESS Sabre ES9023 |
Ulazi | 1x USB, 2x optički (S/PDIF), 1x koaksijalni, Bluetooth 5.0 (SBC, AAC, aptX HD) |
Izlazi | Analogni RCA, analogni XLR, optički (S/PDIF), 6,35 i 3,5 mm za slušalice |
Podržani bitrate | USB do 32-bit/192 kHz PCM (do DSD 512), optički i koaksijalni S/PDIF do 24-bit/192 kHz |
Dimenzije i masa | 195 x 70 x 194 mm, 1,3 kg |
Jamstvo | 2 godine |
Cijena | 279,00 € |
- Kompletan sklop ulaznih funkcionalnosti,
- funkcija pretpojačala,
- balansirani izlazi,
- pristupačna cijena,
- vrlo solidan zvučni performans
- Ugrađena kontrola glasnoće jest komparativna prednost, ali i dalje nije
nimalo praktična, - nepotpuna oprema
DOJAM
Vrlo funkcionalan digitalno-analogni konverter adekvatno dobrih performansi i pristupačne cijene, koji će posebno dobro poslužiti u okruženju s aktivnim monitorima na poslovima kućne glazbene produkcije.