

Ruark Audio R610 – Luksuzni povratak korijenima – BUG recenzija
Nakon dugogodišnjeg razdoblja orijentacije na lifestyle uređaje, kultna britanska tvrtka Ruark vraća se tradicionalnim hi-fi korijenima.
članak prenešen iz časopisa BUG – Vedran Vukašinović (Lipanj 2025.) – link
Nakon dugogodišnjeg razdoblja orijentacije na lifestyle uređaje, kultna britanska tvrtka Ruark vraća se tradicionalnim hi-fi korijenima.
članak prenešen iz časopisa BUG – Vedran Vukašinović (Lipanj 2025.) – link
Ruark Audio R610 i Saber R
Nakon dugogodišnjeg razdoblja orijentacije na lifestyle uređaje, kultna britanska tvrtka Ruark vraća se tradicionalnim hi-fi korijenima
Britanskoj audioindustriji uistinu ne manjka obiteljskih, komparativno srednje velikih tvrtki, koje su unatoč tome ostavile značajan trag u svjetskim okvirima. Čini se da je ekonomsko ozračje na Otoku već dugi niz godina vrlo pogodno za takve modele poduzetništva, jer je i tvrtka čije ćemo proizvode danas testirati – poduzeće imena Ruark Audio – preživjela na tom nemirnom moru točno 40 godina, iako je svoj put započela s ušteđenim obiteljskim fondom, i u malom, unajmljenom proizvodnom pogonu, u grofoviji Essex.
Tvrtku su osnovali otac i sin O’Rourke, Brian i Alan, obojica audioentuzijasti zaraženi idejom o proizvodnji zvučnika konstruiranog i izrađenog u skladu s vlastitim zamislima i afinitetima. To se i dogodilo 1986. godine, kada je prvo britanskom, a onda i širem svjetskom tržištu predstavljena bookshelf zvučna kutija imena Ruark Sabre – pokazat će se – prvijenac u dugogodišnjoj i uspješnoj karijeri njihove kompanije.
Iako je točno polovicu karijere Ruark proizvodio isključivo zvučničke sustave, čini se da je nakon odlaska starijeg O’Rourkea u mirovinu, njegov sin (koji je preuzeo vodeće mjesto tvrtke) zaključio da je za probitak kompanije bolje usmjeriti se u tržišnu nišu osobnih, lifestyle audiouređaja.
U prvom redu, to se tiče stolnih DAB prijemnika, kakvih je u to vrijeme (početkom milenija) nedostajalo na tržištu, s obzirom na nacionalnu kampanju uvođenja digitalnog radija, koju je provodio BBC. Kako stvari stoje, tvrtka je sasvim dobro iskoristila navedenu priliku, pa se tako približavanjem aktualne okrugle obljetnice postojanja, pojavila želja o svojevrsnom povratku korijenima.
Prema riječima Alana O’Rourkea, tvrtka je zaključila da su dovoljno financijski stabilni kako bi si mogli priuštiti, ako ništa, barem privremeni, povratak onim proizvodima zbog kojih su uopće ušli u taj biznis.
Rečeno, učinjeno – tvrtka je zaokružila puni krug poslovanja obljetničkim modelom bookshelf zvučnika imena Sabre-R, a koristeći iskustva iz brojnih samostalnih uređaja za mrežnu reprodukciju koje su u međuvremenu izdali, Ruark je tom pasivnom zvučniku pridodao komplementarnu “glazbenu konzolu”, u principu integrirano pojačalo s karakteristikama mrežne reprodukcije, imena R610.
Promišljena rješenja
Glazbena konzola Ruark R610 ona je vrsta uređaja koja sigurno neće proći nezapaženo – njegov izvanredno pogođen retro-futuristički stajling privući će svaki pogled.
U prvom redu, to se odnosi na rijetko viđenu kombinaciju velikog i raskošnog, visokorezolutnog 5-inčnog TFT zaslona, koji prikazuje artwork i grafički lijepo oblikovane upravljačke informacije, s horizontalno profiliranim drvenim letvicama u nastavku prednje ploče, čineći tako prilično začudnu kombinaciju modernog digitalnog uređaja i starinskog radioaparata, kakav su stariji među nama znali vidjeti u domovima svojih baka i djedova.
Bočne stranice R610 također nisu nešto uobičajeno. Postoje dvije verzije završnog finiša koje evociraju drvene plohe, od kojih jedna ima orahove godove, a druga je pobajcana u crnu boju visoka sjaja.
Takav dizajn nije nikakav novitet kod Ruarka, s obzirom na to da oni već dugi niz godina eksploatiraju navedeni efekt drvenih kućišta i digitalnih ekrana kod svojih stolnih DAB uređaja, a zapravo se može reći da su tako ustoličili i svojevrsni trend, s obzirom na to da su izgledom slične uređaje nakon njih počeli izdavati i u brojnim drugim europskim i dalekoistočnim tvrtkama.
No tu nije kraj unikatnim rješenjima – na gornjoj ploči nalazi se segment koji sadržava sve funkcionalne kontrole uređaja. Ruark ga naziva RotoDial, a jednako tako vuče svoje korijenje iz prethodnih njihovih uređaja. Radi se o kružno dizajniranom sklopu, u kojem je centralno smještena rotacijska kontrola glasnoće i pretraživanja menija, s gornjim gumbom izbornika.
Oko tog ključnog dijela za kontrolu uređaja, nalazi se ukupno osam gumbića za direktnu kontrolu, od play/pause kontrole do prekidača za standby. Takvo je rješenje, osim što izgleda vrlo efektno, istodobno i iznimno praktično za korištenje – sve funkcionira vrlo logično i intuitivno.
Posebno to dolazi do izražaja kada dođe na red da spomenemo daljinski upravljač. On je, naime, doslovna kopija RotoDiala. Radi se spravici veličine hokejskog paka, koja lijepo sjeda u ruku, ima potpuno iste funkcionalnosti kao i upravljački segment na samom uređaju, a uz sve to, funkcionira preko Bluetootha, pa usmjerenost prema uređaju uopće nije važna.
Uz to, opremljen je vlastitom punjivom baterijom (u paketu ćete dobiti i mali USB-C kabel za punjenje daljinca) koja uz kratko punjenje drži upravljač živim duže vrijeme, pa je očito da su u Ruarku puno vlastitih kapaciteta dali na razvoj tog dodatka glavnom uređaju – i to s nadmoćnim uspjehom, jer ovaj daljinac jedan je od najboljih koje smo dosad koristili.
Kada sve navedeno uzmemo u obzir, te na to još dodamo činjenicu da se popularnost retro dizajna posljednjih godina proširila i puno dalje od lifestyle uređaja, uz poneke vrlo upečatljive uratke u koje mirne duše možemo uključiti i ovaj Ruarkov uređaj, čini se da možemo nedvojbeno zaključiti kako će R610 u svom domu rado vidjeti i pasionirani audiofili, i za hi-fi reprodukciju i kućnu audioelektroniku generalno potpuno nezainteresirana populacija, doduše – vjerojatno u drugačijim ulogama (glavni, odnosno sporedni audiosustav).
Takva karakteristika svakako predstavlja prilično važan adut bilo kojeg uređaja koji pretendira postati tržišnom uspješnicom, koliko god se oni koji kupuju svoje uređaje zbog vrhunskih akustičkih performansi pomalo snebivali na spomen estetskog dizajna.
Mi ćemo svakako dodijeliti nekoliko pluseva generalnom dizajnerskom izričaju R610, uz još nekoliko njih koji se tiču funkcionalnosti upravljanja.
Može konzola, a može i pojačalo
Ako se već ovaj uređaj “anfas” čini drugačijim od većine drugih uređaja slične funkcije, pogled na stražnjicu R610 otkriva da je konceptualno ipak riječ o jednom mnogo standardnijem uređaju. Stražnja strana, naime, nije ništa različitija od sijaseta drugih integriranih pojačala kompaktnih dimenzija (300 x 280 x 95 mm, masa 4,1 kg) s kojima smo se tijekom vremena susretali.
To je svakako dobra vijest, jer Ruark ovdje nudi pun set opcija povezivosti prema aktualnim standardima koji se tiču tržišnog segmenta pojačala sa streaming mogućnostima. U tu svrhu služi Ethernet priključak, dok je Wi-Fi antena smještena unutar kutije.
Konektor za DAB, odnosno DAB+ te FM antenu (priložena u paketu) upravo se podrazumijeva kod Ruarkova uređaja, a R610 ima i ukupno četiri analogna RCA konektora. Od toga su dva ulazna, jedan linijski, dok drugi prima MM zvučnicu gramofona, a dva su izlazna označena kao “line out” (koje se može konfigurirati i kao “pre out”, dakle, kao izlaz pretpojačala), te jedan mono “sub out” RCA konektor.
Naravno da postoje i priključci digitalne ere – jedan optički S/PDIF, jedan HDMI eARC, te USB-C priključak za glazbenu kolekciju.
Taj posljednji priključak istodobno služi za spajanje još jednog člana ove Ruarkove obitelji.
Na USB, naime, možete spojiti i pripadajući CD transport, naziva R-CD100, minijaturni uređaj identične dizajnerske linije kao i R610, koji unatoč malim dimenzijama, pakira prilično ozbiljan postroj – koristi visokokvalitetni, mehanički izolirani slot-in CD mehanizam s optimiziranim servo CD-USB sučeljem.
Zanimljivo je da navedeni slot koristi razmak između najgornje od stilskih letvica i gornje ploče od brušenog aluminija, pa je tako uistinu neprimjetan.
Priču oko priključaka završit ćemo mehaničkim on/off prekidačem, prilično rijetkim trokrakim strujnim konektorom (kolokvijalno zvanim “Mickey Mouse”), te setom zvučničkih terminala koji primaju isključivo banana konektore. Tu bismo činjenicu inače označili kao nedostatak, no Ruark se pokazao kao vrlo ozbiljna tvrtka – u paketu s pojačalom, između ostalog, prilaže i par trometarskih konfekcioniranih zvučničkih kabela, opletenih ukrasnom tkaninom i terminiranih adekvatnim banana konektorima.
Takav potez ide negdje u kontekst s unikatnim daljinskim upravljačem – naravno da bismo preživjeli i bez takvih dizajnerski ekskluzivnih dodatka, no britanska tvrtka očito želi ugoditi potencijalnom kupcu u najvećoj mogućoj mjeri.
Čini se da bi mnogo konkurentskih tvrtki moglo ponešto naučiti od O›Rourkeovih, jer sigurni smo da tvrtka nije izgubila nikakav novac na dodatku zvučničkih kabela u paket, kao ni na unikatnom daljinskom upravljaču (dapače, vjerojatno su nešto kumulativno i zaradili, u konačnici), dok je osjećaj zadovoljstva sretnog kupca takvim znakovima pažnje zasigurno mnogo više od puke pretpostavke.
Mrežna veza bez obaveza O tehnološkom ustroju R610 nećemo saznati mnogo toga iz propagandnih materijala. Primjerice, ne spominje se poimenice rješenje za amplifikacijski sklop u D-klasi, niti se daju neki specifičniji podaci od nazivne izlazne snage na 4 Ω – navodi se isključivo da je riječ o 75 W po kanalu, naravno, uz switch napajanje određene vrste.
Malo više podataka saznat ćemo o D/A sklopu, naime, spominje se da je riječ o DirectPath rješenju, što označava da je riječ o Texas Instruments/ Burr Brown čipu, prilično dobro specificiranom sklopu, s obzirom na to da PCM konverzija ide do 32-bit/384 kHz, uz primjereno solidan SNR od 112 dB.
Kad je riječ o upravljačkoj platformi za mrežnu reprodukciju, tu ćemo glede eventualnih saznanja o unutarnjem ustroju, uistinu ostati na suhom.
R610 nema, naime, vlastitu aplikaciju, no ima zato podršku za Spotify Connect i Tidal Connect, a podržava i Apple AirPlay te Google Cast – kontekstualno dosta zbunjujuć naziv za softverski ekosustav koji stoji iza usluge koju smo navikli nazivati Chromecast (a koji bi, opet, zapravo trebao podrazumijevati sad već legacy hardverski dongle?).
Uglavnom, vjerojatno nećemo imati nekih problema sa spajanjem omiljenih servisa ako oni podržavaju navedene platforme, a Ruark posebno navodi provjerenu podršku za Amazon Music, BBC Sounds, Deezer i Qobuz. Dakle, više-manje sve što bi moglo biti potrebno. R610 kompatibilan je i s UPnP/DLNA media server protokolima, a moći će se spojiti i u multiroom konfiguracije preko AirPlaya i Google Casta.
Zanimljivo je da ćemo za korištenje internetskog radija imati mogućnost upravljati direktno preko zaslona, bez posredstva drugog digitalnog uređaja, a to zahvaljujući RotoDial kontrolama, iznenađujuće dobro funkcionira.
Ne treba niti spominjati da na identičan način funkcionira i pretraga i odabir DAB i FM postaja, ako ih želite koristiti.
HDMI eARC priključak pružit će nam sve benefite koji idu s tim standardom, naravno, u okvirima dva stereo kanala, a kada pobrojimo sve ostale prisutne priključke, doći ćemo do zaključka da je R610 uistinu polivalentan uređaj koji će pokriti apsolutno sve potrebe za audiovizualnim doživljajima u prosječnom kućanstvu, sve do gramofona.
Iako zbog načina kako je implementirana, RotoDial kontrola iznenađujuće dobro funkcionira i bez korištenja mobitela ili tableta, činjenica jest da danas gotovo neizostavno očekujemo pripadajuću aplikaciju, s obzirom na to da ona predstavlja jedino adekvatno rješenje koje omogućuje punu kontrolu nad tako kompleksnim uređajima kakva su mrežna pojačala – a prema mogućnosti, i kakvo korisničko veselje kao što je to ručno ili automatsko podešavanje EQ krivulje, ili nešto slično.
Nije isključivo za hvalisanje
Iako čvrsto stojimo iza navedene teze da estetski dizajn, unatoč svemu, može biti samo komparativna prednost jednom uređaju koji je izvorno namijenjen reprodukciji glazbe, često svi zajedno svjedočimo određenom trendu maksimalizacije važnosti fizičke pojavnosti, do mjere u kojoj se čini da drugo nije ni važno.
S obzirom na to da je luksuzni estetski dizajn očito predstavljao vrlo važnu komponentu konačnog proizvoda u ovoj Ruarkovoj liniji, naravno da je postojala opasnost da i R610 (jednako kao i zvučnici Sabre-R, uostalom) upadne u zamku površinske dopadljivosti bez dovoljno temeljne supstancijalnosti, kao što smo, uostalom, znali svjedočiti kod nekih drugih uređaja.
Zadovoljni smo što možemo potvrditi da se tako nešto, u ovom slučaju, ipak nije dogodilo. Usprkos tome, čini se racionalna pomisao da su količina ugrađenih funkcionalnosti te utjecaj koji je imao industrijski dizajn na konačni ceh troškova proizvodnje, ipak u nekoj mjeri odredili mogućnosti tehnološkog rješenja amplifikacijskog sklopa.
Već dugo nismo čuli neki uređaj koji bismo, u tom segmentu, ocijenili nezadovoljavajućim, pa tako to nije bio slučaj niti s R610. No u sprezi s nekoliko zvučničkih sustava koje inače imamo u svojem sustavu, učinilo nam se da oni ne daju sve ono što znamo čuti od njih.

Pravo je iznenađenje nastupilo kad smo na konzolu spojili Ruarkove zvučnike, iste one koje smo iskušali s nekoliko drugih pojačala s ne baš zatravljujućim rezultatima. Iako je možda logično da komplementarna oprema istog proizvođača najbolje radi zajedno, u stvarnosti je svakome tko ima neka osnovna saznanja o tome kako nastaje zvuk iz audiouređaja jasno koliko navedena kategorija stoji na nesigurnim nogama, te koliko je zahtjevno namjenski “iskrojiti” zvuk tako da jedan segment iz lanca komplementira nedostatke drugog.
No, bilo kako bilo, ocijenili smo da je najbolji zvuk ovog mini usporednog testa (tri pojačala, tri para zvučnika) bez svake sumnje davala upravo kombinacija R610 i zvučnika Sabre-R, nudeći prilično glasan zvuk, bez imalo artefakata, solidne ravnoteže po frekvencijskom spektru, iako bez određene količine inače prisutnih detalja.
Tu je bilo i određeno izdignuće niskih frekvencija, te nešto slabije izražen efekt trodimenzionalnosti. Na kraju, važan nam se učinio detalj koji se tiče karaktera navedene kombinacije – ona omogućuje dugotrajne glazbene sesije bez slušnog zamora, što se pokazalo odlučujućim.
U tom ugodnom zvučnom okruženju, počastili smo se debitantskim albumom “If That’s What It Takes” izvanserijskog glazbenika karakterističnog “blueeyed soul” vokala Michaela McDonalda, koji je obilježio jedno razdoblje popularne glazbe koje se u većoj mjeri kontroverzno naziva “yacht-rock”.
U stvarnosti se radi o relativno kratkotrajnom valu uradaka virtuoznih studijskih glazbenika s američke Zapadne obale (Toto, Christopher Cross, Boz Scaggs), čiju je širu popularnost dotukla pojava MTV televizije – jer nitko od njih nije bio baš suviše televizična pojava (a ni dovoljno, ustvari).
Pogledajte vrlo zanimljiv dokumentarac iz Music Box serijala, ako vas zanima navedena tematika. Ako ste svojedobno nosili nisko spuštene hlače, oponašajući hip-hop zvijezde, obradovat ćete se kad čujete McDonaldovu “I Keep Forgetting” s navedenog albuma, kao univerzalnog davatelja sampleova za praktički čitav G-funk podžanr, a na isti je način ona i nas obradovala, pri testiranju Ruarkova sustava.
Pjenušava funkoidna podloga Rhodes klavijatura, uz vokalne doprinose Michaelove sestre Maureen, transportirala nas je u vrijeme kad je Amerika uistinu bila obećana zemlja, a sofisticirani zvuk brojeva s ovog albuma u punoj je mjeri epitomizirao sve ono o čemu su sanjali mladi na razmeđi drugog i trećeg svijeta.
Bez obzira na to što je danas (na sreću?) ekonomska i društvena situacija osjetno drugačija, elegantan zvuk koji je dopirao iz elegantnih uređaja podsjećao nas je na činjenicu da je neki put dovoljno samo zamišljati bolji život, pa da on subjektivno i postane nešto bolji nego što inače smatramo da jest.
A to možda i jest ključna vrsta prednosti koju nam daje optimističan pogled na svijet. Ne može zato biti ničeg pogrešnog ako izaberemo Ruarkov sustav kao svoj osnovni, ili sporedni (uredski, za spavaću sobu) glazbeni sustav – istina da će možda neka druga kombinacija ponuditi koju notu ili nijansu više, ali kompletan ugođaj ekskluzivno izgledajućeg glazbenog sustava, uz ugodno reproducirane sadržaje, definitivno može zadovoljiti hedonista u gotovo svakome od nas.

RUARK R610
Tip | Integrirano streaming pojačalo |
---|---|
Tehnička specifikacija | 2x 75 W pri 4 Ω |
DAC | DirectPath (Burr Brown/TI), PCM do 32-bit/384 kHz |
Ulazi | 1x optički (S/PDIF), 1x HDMI eARC, 1x USB-C za glazbenu kolekciju/CD transport, 1x Bluetooth 5.1 (aptX HD), 1x MM phono (RCA), 1x analogni linijski (RCA), 1x DAB/FM antena |
Izlazi | 1x line out (RCA), 1x za subwoofer (RCA, mono) |
Povezivost | Ethernet, Wi-Fi |
Glazbena platforme | AirPlay 2, Google Cast, Spotify Connect, Tidal Connect, Internet radio, Amazon Music, BBC Sounds, Deezer i Qobuz, UPnP/DLNA, DAB, DAB+, FM Tuner |
Dimenzije | 300 x 280 x 95 mm |
Masa | 4,1 kg |
Jamstvo | 2 godine |
Cijena | 1.499,00 € |
- Izvrstan i unikatan dizajn,
- sva sila funkcionalnih opcija,
- vrlo dobro riješeno korisničko upravljanje (RotoDial),
- vrlo dobra kvaliteta zvuka,
- iznenađujuće dobra suradnja sa zvučnicima Sabre-R
- Nema vlastitu aplikaciju niti mogućnosti korisničkih podešavanja opcija,
- cijena je prilično ambiciozna, unatoč vrlo funkcionalnoj realizaciji i ekskluzivnom dizajnu
Izrada | Performanse | Isplativost | Ukupni dojam |
9 |
7 |
6 |
7 |
DOJAM
Iako na prvu izgleda kao tipičan i pomalo precijenjen lifestyle uradak, Ruark R610 zapravo je vrlo dobro opremljeno mrežno stereo pojačalo solidnih funkcionalnih opcija, koje na neki način jako dobro surađuje s pripadajućim pasivnim zvučnicima iz vlastite linije proizvoda.
Ruark Audio R610 glazbena konzola MPC: 1.499,00 €
RUARK SABRE-R
Poticajna nostalgija
Iako je R610 audiokomponenta kakvu u Ruarku dosad i nisu imali u ponudi, čini se da su posebno ponosni upravo na pasivne zvučnike Sabre-R, upravo zato što oni označavaju simbolički povratak korijenima kompanije. Već smo spomenuli da se Ruarkov model prvijenac zvao baš Sabre, a radilo se o dvostaznom bookshelf zvučniku nešto većih dimenzija od novog modela, te u kompresijskom ustroju kao drugoj razlikovnoj karakteristici.
Ruark redovno izdaje videoblogove o svojim proizvodima na vlastitom kanalu, pa je nekoliko njih posvećeno upravo tim zvučničkim kutijama, gdje o njima s puno entuzijazma govori Alan O’Rourke, glavom i bradom.
Saznati se tako može podosta o inicijalnoj obljetničkoj ideji, očito dugotrajnom procesu dizajna i konstrukcije od glavnog inženjera Jana Paolija, kao i o određenim detaljima korištenih zvučničkih jedinica i ostalih komponenata zvučnog sustava. Uglavnom, korišteni su driveri naručeni po mjeri od neimenovanog dobavljača, dok je, recimo, bas-refleksni port dobiven 3D ispisom, odnosno izrađen je u proizvodnim pogonima kompanije, kao, uostalom, i ostatak ansambla (skretnice, kabineti).
Tako smo dobili vrlo lijep primjerak zvučne kutije za policu, dimenzija i performansi pogodnih za prosječnu sobu, koji tehnološki i nije previše sličan istoimenom prvijencu tvrtke. Svakako je riječ o vrlo luksuzno izrađenom zvučniku, s korištenim materijalima (MDF, zvučnički terminali) na kojima se nije posebno štedjelo.

Želja za ponovnom produkcijom pasivnih zvučnika inicirala je Ruarkov povratak tradicivonalnoj hi-fi jezgri – prvi Ruarkov proizvod, prije 40 godina, bio je upravo bookshelf zvučnik imena Sabre
Konstrukcijski sve to izgleda, naravno, primjereno većini današnjih spoznaja elektroakustičke znanosti, počevši od maksimalno blisko smještene visokotonske jedinice srednjetonskom driveru (kako bi se optimizirala fazna koherencija), što je pouzdan znak raspoznavanja većine današnjih (dobrih) konstrukcija od onih nekadašnjih. Tu je, dakako, i bas-refleksni otvor, što i ne čudi s obzirom na to da je danas na raspolaganju more softverskih rješenja za proračunavanje različitih akustičkih značajki zvučne kutije – uključujući i ustroj te djelovanje refleksnog otvora – i to još prije njezine stvarne izrade
Ono što nam se nije previše svidjelo, i ocijenili smo kao danak stremljenjima trendovskoj retro estetici, istaknuti su rubovi kabineta na prednjoj ploči. To u posljednje vrijeme često znamo vidjeti na kutijama obučenim u drvene furnire, kao reminiscenciju na uređaje iz zlatnog doba industrije. Servira nam se obrazloženje da su takve konstrukcije predviđene za rad s mrežicama, koje bi tako trebale anulirati efekte difrakcije, no objektivno – čujne koloracije, kao posljedicu navedenog pristupa, nije moguće baš tako lako izbjeći.
Pri prvom pogonu zvučnika Sabre-R, u sustavu koji nije bio isključivo Ruarkov, osjetili smo tako jednu vrlo solidnu zvučnu sliku, koja je ipak pokazivala određene nedosljednosti u rasponu frekvencijskog spektra, te određeni manjak dinamičke napetosti.
Začudo, ta druga karakteristika gotovo je u potpunosti ispala iz kalkulacije čim smo zvučnike priključili na R610, što očito znači da su driveri i skretnica izvanredno dobro optimizirani s amplifikacijom Ruarkove “glazbene konzole”.
Tako možemo potvrditi da smo najbolje akustičke rezultate od zvučnika Sabre-R dobili upravo u zaokruženom Ruarkovu sustavu. No bijega od činjenice da istaknuti rubovi kabineta nužno stvaraju drugi zvučni val, koji nije u faznoj koherenciji s originalnim valom poteklim iz zvučničkih drivera, jednostavno nije bilo.
Unatoč tome, možemo reći da smo završili test zvučnika Ruark Sabre-R generalno zadovoljni – riječ je o estetski vrlo privlačnim zvučnim kutijama, izrađenim prema visokim standardima i uz korištenje adekvatnih materijala i komponenti, koje će najviše pružiti u kompletnom Ruarkovu sustavu, sa svojim prirodnim suputnikom – Ruarkovom glazbenom konzolom R610.
Detalj koji pokazuje da u Ruarku nisu jednostavno prekopirali originalni nacrt zvučnika Sabre – ovakav način smještaja drivera u neposrednu blizinu jedan je od sada već općepoznatih napredaka u konstrukciji zvučnih kutija
RUARK SABRE R
Zvučničke jedinice | 15 cm woofer s membranom od prirodnih vlakana, 26 mm svileni kupolasti visokotonac |
---|---|
Impedancija/Osjetljivost | Ω (min. 4,2 Ω) / 86 dB |
Deklarirani frekvencijski odziv | 50 Hz – 20 kHz |
Dimenzije | 290 × 175 × 215 mm |
Masa | 5 kg |
Jamstvo | 2 godine |
Cijena | 799,00 € |
Ruark Audio Sabre-R zvučnici za police/stalke (par) MPC: 799,00 €
- Odlično pogođen retro dizajn i kvalitetna izrada,
- može zvučati vrlo solidno u kombinaciji s pripadajućim Ruarkom R610,
- sposoban ispuniti sobu solidne veličine
- Dizajnerske odluke ograničile su pojedine dimenzije krajnjeg glazbenog performansa,
- ovisno o sprezi s amplifikacijom, ponekad može zvučati pomalo dinamički suspregnuto
Izrada | Performanse | Isplativost | Ukupni dojam |
8 |
7 |
6 |
7 |
DOJAM
Ruark se potrudio ponuditi tržištu reinterpretaciju svog premijernog modela u skladu s današnjim trendovima, kako dizajnerskim, tako i – u određenoj mjeri – onim tehnološkim.