Paradigm Premier 800F zvučnici – RECENZIJA

16. listopada 2019. | Audio/video sistemi, Paradigm, Recenzije

Paradigm Premier 800F zvučnici – RECENZIJA

lis 16, 2019 | Audio/video sistemi, Paradigm, Recenzije

Paradigm Premier 800F zvučnici – recenziju prenosimo u cijelosti sa tooloud.co

Paradigm Premier 800 F par (Paradigm) MPC: 3.156,15 €

Puno zvuka za malo love, nešto je što bismo htjeli svi mi koji volimo dobar zvuk, zar ne? Nažalost, to baš tako ne ide pa na kraju ispada da ipak vlada ona – kol’ko para, tol’ko muzike tj., u ovom slučaju, zvuka. No, nije baš tako crno i nije nužno uči u dužničko ropstvo da biste se dokopali dobrog zvuka, bar što se tiče zvučnika jer ovi o kojima ovdje pišem, Paradigm Premier 800F, zaista su cijenom prihvatljivi i još k tome imaju nekoliko ozbiljnih zvukovnih aduta u rukama.

Međutim, da se odmah razumijemo, možda uvod zvuči kao da za audiofile, glazbofile i ine file, dolazi spasenje s neba, realnost će tu opaliti par šamara i potvrditi gornju tezu o parama i muzici. Stvar je u tome što će ti šamari u ovom slučaju biti prilično blagi pa samim time iskustvo neće biti traumatično, kako za uho, tako i za bankovni račun.

Još samo ovo pa nastavljam. Žao mi je da još uvijek, a ovim se sportom aktivno bavim nekih 18 godina, nisam naišao na beskompromisno zvučeću komponentu a da nije koštala. Pa čak i kad je bila izvedena u vlastitoj režiji tj. u DIY varijanti, u istu su bili uloženi ozbiljni novci samo u dijelovima.

Eh, sad tu dolazimo do zvučnika iz naslova koje biste vrlo lako mogli po cijeni okarakterizirati kao konfekcijski proizvod koji nudi točno onoliko koliko košta. Ono, okej, dobro svira, čitao sam, nije vrh, ali zato košta zemaljske novce. I tu biste se prevarili, da ne napišem neku drugu riječ.

Kvaka je u tome što je riječ o jednom o najvećih, ako ne i najveći, kanadskih proizvođača zvučnika čija povijest početka proizvodnje seže u daleku 1982. godinu. Od onda, Paradigm ne samo da se etablirao kao važan proizvođač zvučnika Sjeverne Amerike, nego ih je do danas prodao na stotine tisuća na 6 kontinenata. To, što možda Paradigm na domaćem terenu nije razvikan brand, ne znači da na Zapadu, poglavito u Americi, gotovo da nema osobe koja je poželjela kupiti zvučnike, a da se pritom na popisu nije našao Paradigm.

Još samo ovo pa nastavljam. Žao mi je da još uvijek, a ovim se sportom aktivno bavim nekih 18 godina, nisam naišao na beskompromisno zvučeću komponentu a da nije koštala. Pa čak i kad je bila izvedena u vlastitoj režiji tj. u DIY varijanti, u istu su bili uloženi ozbiljni novci samo u dijelovima.

Eh, sad tu dolazimo do zvučnika iz naslova koje biste vrlo lako mogli po cijeni okarakterizirati kao konfekcijski proizvod koji nudi točno onoliko koliko košta. Ono, okej, dobro svira, čitao sam, nije vrh, ali zato košta zemaljske novce. I tu biste se prevarili, da ne napišem neku drugu riječ.

Kvaka je u tome što je riječ o jednom o najvećih, ako ne i najveći, kanadskih proizvođača zvučnika čija povijest početka proizvodnje seže u daleku 1982. godinu. Od onda, Paradigm ne samo da se etablirao kao važan proizvođač zvučnika Sjeverne Amerike, nego ih je do danas prodao na stotine tisuća na 6 kontinenata. To, što možda Paradigm na domaćem terenu nije razvikan brand, ne znači da na Zapadu, poglavito u Americi, gotovo da nema osobe koja je poželjela kupiti zvučnike, a da se pritom na popisu nije našao Paradigm.

Još samo ovo pa nastavljam. Žao mi je da još uvijek, a ovim se sportom aktivno bavim nekih 18 godina, nisam naišao na beskompromisno zvučeću komponentu a da nije koštala. Pa čak i kad je bila izvedena u vlastitoj režiji tj. u DIY varijanti, u istu su bili uloženi ozbiljni novci samo u dijelovima.

Eh, sad tu dolazimo do zvučnika iz naslova koje biste vrlo lako mogli po cijeni okarakterizirati kao konfekcijski proizvod koji nudi točno onoliko koliko košta. Ono, okej, dobro svira, čitao sam, nije vrh, ali zato košta zemaljske novce. I tu biste se prevarili, da ne napišem neku drugu riječ.

Kvaka je u tome što je riječ o jednom o najvećih, ako ne i najveći, kanadskih proizvođača zvučnika čija povijest početka proizvodnje seže u daleku 1982. godinu. Od onda, Paradigm ne samo da se etablirao kao važan proizvođač zvučnika Sjeverne Amerike, nego ih je do danas prodao na stotine tisuća na 6 kontinenata. To, što možda Paradigm na domaćem terenu nije razvikan brand, ne znači da na Zapadu, poglavito u Americi, gotovo da nema osobe koja je poželjela kupiti zvučnike, a da se pritom na popisu nije našao Paradigm.

Još samo ovo pa nastavljam. Žao mi je da još uvijek, a ovim se sportom aktivno bavim nekih 18 godina, nisam naišao na beskompromisno zvučeću komponentu a da nije koštala. Pa čak i kad je bila izvedena u vlastitoj režiji tj. u DIY varijanti, u istu su bili uloženi ozbiljni novci samo u dijelovima.

Eh, sad tu dolazimo do zvučnika iz naslova koje biste vrlo lako mogli po cijeni okarakterizirati kao konfekcijski proizvod koji nudi točno onoliko koliko košta. Ono, okej, dobro svira, čitao sam, nije vrh, ali zato košta zemaljske novce. I tu biste se prevarili, da ne napišem neku drugu riječ.

Kvaka je u tome što je riječ o jednom o najvećih, ako ne i najveći, kanadskih proizvođača zvučnika čija povijest početka proizvodnje seže u daleku 1982. godinu. Od onda, Paradigm ne samo da se etablirao kao važan proizvođač zvučnika Sjeverne Amerike, nego ih je do danas prodao na stotine tisuća na 6 kontinenata. To, što možda Paradigm na domaćem terenu nije razvikan brand, ne znači da na Zapadu, poglavito u Americi, gotovo da nema osobe koja je poželjela kupiti zvučnike, a da se pritom na popisu nije našao Paradigm.

Još samo ovo pa nastavljam. Žao mi je da još uvijek, a ovim se sportom aktivno bavim nekih 18 godina, nisam naišao na beskompromisno zvučeću komponentu a da nije koštala. Pa čak i kad je bila izvedena u vlastitoj režiji tj. u DIY varijanti, u istu su bili uloženi ozbiljni novci samo u dijelovima.

Eh, sad tu dolazimo do zvučnika iz naslova koje biste vrlo lako mogli po cijeni okarakterizirati kao konfekcijski proizvod koji nudi točno onoliko koliko košta. Ono, okej, dobro svira, čitao sam, nije vrh, ali zato košta zemaljske novce. I tu biste se prevarili, da ne napišem neku drugu riječ.

Kvaka je u tome što je riječ o jednom o najvećih, ako ne i najveći, kanadskih proizvođača zvučnika čija povijest početka proizvodnje seže u daleku 1982. godinu. Od onda, Paradigm ne samo da se etablirao kao važan proizvođač zvučnika Sjeverne Amerike, nego ih je do danas prodao na stotine tisuća na 6 kontinenata. To, što možda Paradigm na domaćem terenu nije razvikan brand, ne znači da na Zapadu, poglavito u Americi, gotovo da nema osobe koja je poželjela kupiti zvučnike, a da se pritom na popisu nije našao Paradigm.

Paradigm Premier 800F zvučnike testirao sam s višestruko skupljom opremom kakva se sasvim sigurno neće naći kod svih onih koji kupe ove zvučnike. To bi uostalom bilo iracionalno, ali mi je s druge strane takva kombinacija ponudila jasan uvid u to što ti zvučnici zapravo mogu. S druge strane, testirao sam ih i s integriranim pojačalom srednje klase, gdje su ponovno pokazali da mogu i u takvim uvjetima pružiti zadovoljavajuće rezultate.

Da, naravno, sad se pitate koje su to komponente u igri. Nema tu neke tajne. Dakle, stavio sam ih u sustav s Pass X250.5 stereo pojačalom i Pass XP-20 pretpojačalom (cca 20.000 eura u vrijeme proizvodnje i plasmana na tržište) te u sustav s Rotel RA-1062 integriranim pojačalom koje je svojevremeno koštalo oko 850 eura. Vjerujem da uočavate kontrast.

Izvor zvuka je u oba slučaja bio isti, odnosno MacBook Air s Audirvanom 3 kao softverskim playerom i Classé CP-800 u ulozi D/A pretvarača. Naravno da sam koristio i analogni izvor za testiranje tj. gramofonsku integraciju, Kuzma Stabi S PS MKII, Kuzma 4Point 9/Lyra Delos i Audio Research Reference 2SE phono. Tu bih rekao da cijena izvora, digitalnog i analognog nije toliko važna jer zvučnicima valja dati maksimum već na izvoru, ali sam svjestan činjenice da oni koji kupuju ovakve zvučnike, sasvim sigurno neće pljusnuti 5, 10 ili više tisuća eura za izvor pa da je ne znam kakav. Možda hoće, ali to se već na neki način kosi sa zdravim razumom.

No, pustimo sad priče i pričice, u nastavku pišem kako Paradigm Premier 800F zvuči u praksi i na što valja obratiti pažnju. Kao prvo, bez obzira na mali footprint i općenito skromne gabarite kabineta, zvučnici traže prostor oko sebe tj. ‘zraka’. U prijevodu to znači da ih ne smijete pozicionirati u blizini zidova ili kuteva. Okej, ne biste smjeli niti jedne zvučnika (čast izuzecima), ali ovi zaista skrivaju karakter i pružaju loše rezultate ako ih tjerate blizu zidova.

Neočekivano sam izgubio dosta vremena dok im nisam našao optimalnu poziciju. Na kraju je to bilo nekih 70-ak cm od bočnih zidova i jedno 150 cm od prednjeg zida. Mogao sam ih još povući u prostor, ali bih tada izgubio na fundamentu, odnosno na basu, bez obzira na to što bih s druge strane dobio na dubini zvučne slike. Valja ipak imati na umu da ovakvi zvučnici ne mogu idealno svirati izvučeni duboko u prostor od 30-ak m2 kolika je moja slušaona.

U konačnici sam ih blago nakosio tako da su se sjekli negdje oko metra, metra i pol iza moje glave, odnosno mjesta slušanja. Sve ostale varijante, ili su sužavale pozornicu, vukle pažnju na sam zvučnik, gubile na definiciji i da ne nabrajam dalje. Dakle, budite spremni na valcer sa zvučnicima po sobi, ali isto tako i na zvukovnu nagradu kad im nađete idealnu poziciju.

Sljedeća stvar je obavezno skidanje zaštitne mrežice, bez obzira koliko otmjeno djeluju na zvučnicima. Ne trebaju vam mjerni instrumenti kako biste uočili razliku u zvuku, s i bez mrežica. S mrežicama osjetna je prigušenost u srednje i visokotonskom području. Dakle, za ozbiljnije slušanje, mrežice off.

Dobra povezanost po frekvencijskom opsegu jedan je od glavnih aduta Premier 800F zvučnika. Ne mogu reći da sam zapazio neke veće ekscese u smislu da se određeno tonsko područje odvojilo od ostatka spektra. Baš suprotno, zvučna je slika djelovala vrlo homogeno, tako da se slušanje glazbe pretvorilo u fluidnu izmjenu tonova.

Dinamika

Što se tiče dinamike, od Premier 800F zvučnika ne treba očekivati neviđen spektakl, međutim, zvučnici mogu vrlo dobro odsvirati dinamičke otklone. U prijevodu bi to značilo da slušanje klasičnih djela itekako ima smisla jer mogu dočarati orkestar i jasno okarakterizirati instrumente. Uz odličnu separaciju instrumenata, zvučnici su u stanju rekreirati široku i duboku pozornicu. Naravno, ovo ovisi i o tome koliko ćete im dati ‘zraka’ u prostoru u kojem će svirati.

Što se tiče dinamike, od Premier 800F zvučnika ne treba očekivati neviđen spektakl, međutim, zvučnici mogu vrlo dobro odsvirati dinamičke otklone. U prijevodu bi to značilo da slušanje klasičnih djela itekako ima smisla jer mogu dočarati orkestar i jasno okarakterizirati instrumente. Uz odličnu separaciju instrumenata, zvučnici su u stanju rekreirati široku i duboku pozornicu. Naravno, ovo ovisi i o tome koliko ćete im dati ‘zraka’ u prostoru u kojem će svirati.

Slična je stvar i s 10-minutnom izvedbom pjesme, I’d rather go blind, Beth Hart i Joea Bonamasse s albuma ‘Live in Amsterdam’ (Provogue Records, 2014.), s razlikom što ovdje pjesma odlazi u složeni klimaks u kojem se miješaju višestruki instrumenti i vokal Beth Hart. Pri većim glasnoćama, a ovdje su takve poželjne ako se želite lansirati u amsterdamski Carré Theatre, vrlo lako može doći do zasićenja i cijela se pjesma može pretvoriti u kašu neartikuliranih zvukova.

Dakle, ovdje će ključnu ulogu odigrati pojačalo, ali i zvučnici koji neće dozvoliti takvu kalvariju, nego će odraditi posao stavljajući pred vas smislenu i razgovijetnu cjelinu. Moram priznati da u ovom cjenovnom razredu nisam očekivao da će zvučnici poput Premier 800F odraditi tako dobar posao, ali eto, uspostavilo se na moje zadovoljstvo, da ipak mogu.

S druge strane, Premier 800F mogu vrlo suptilno iznijeti na površinu detalje u snimkama. Pravi je užitak bio slušati album, ‘Paris, Istanbul, Shanghai’, Joela Grarea (Alpha, 2008.), na kojemu se nalaze kompozicije odsvirane na klasičnim i tradicionalnim instrumentima, među kojima i erhuu tj. na kineskoj violini. Mogao sam osjetiti i čuti fino povlačenje gudala po strunama uz obilje suzvučja i mikro dinamičkih otklona. Osjetio se odličan prostor oko instrumenata uz tamnu pozadinu.

S druge strane, Premier 800F mogu vrlo suptilno iznijeti na površinu detalje u snimkama. Pravi je užitak bio slušati album, ‘Paris, Istanbul, Shanghai’, Joela Grarea (Alpha, 2008.), na kojemu se nalaze kompozicije odsvirane na klasičnim i tradicionalnim instrumentima, među kojima i erhuu tj. na kineskoj violini. Mogao sam osjetiti i čuti fino povlačenje gudala po strunama uz obilje suzvučja i mikro dinamičkih otklona. Osjetio se odličan prostor oko instrumenata uz tamnu pozadinu.

Paradigm zvučnike moći ćete vidjeti i čuti sljedeći vikend na TOO LOUD FESTU 2019. Ako planirate doći na festival, moja je topla preporuka da bacite oko i uho na zvučnike iz Premier serije i saznate nešto više o njima. Moje osobno iskustvo ostat će mi još dugo u pozitivnom sjećanju kao dokaz da zaista nije nužno potrošiti bogatstvo ne biste li se dokopali dobrog zvuka. U ovom slučaju, izvrsnog!

Sustav za testiranje

  • Zvučnici: Wilson Audio Sophia 3, KEF LS50
  • Izlazno pojačalo: Pass X250.5
  • Pretpojačalo: Pass XP-20
  • D/A konverter: Classé CP-800 Rev. 2
  • Analogni izvor: Kuzma Stabi S PS MKII/Kuzma 4Point 9/Lyra Delos
  • Phono pretpojačalo: Audio Research Reference Phono 2SE
  • Digitalni izvor: MacBook Air, Audirvana Plus 3
  • Digitalni izvor (CD transport): Marantz CD6000 OSE LE
  • Digitalni kabel (USB): Nordost Blue Heaven
  • Digitalni kabel (AES/EBU): Z Audio Spider (XLR)
  • Digitalni kabel (COAX): Profigold (RCA)
  • Zvučnički kabeli: Transparent Musicwave Super MM2, Transparent The Wave Gen. 5
  • Interkonekti (XLR): Transparent Musiclink Super MM2, Transparent Musiclink Plus MM2, WAY Cables Harmony+
  • Interkonekti (RCA): Marohei Cables CT Reference
  • Strujni kabeli: Transparent Reference Power Cord Gen. 5, Revelation Audio Labs Passage CryoSilver Reference, Audioquest NRG-2, Audioquest NRG-3, Wireworld Stratus
  • Strujna letva: Supra MD06-EU MKII
  • Audio dodaci: Stillpoints Ultra SS, Stillpoints Mini
  • Audio polica: Rondo Spirit Custom
  • Zvučnički stalci: KEF Performance
  • Soba: Akustički tretirana, 8,5×3,8×2,8 m

Cijena: oko 2.300 eura/par

Zvučnike ustupio:
Audiocinema Art
Mesnička 9
10000 Zagreb
Telefon: +385 1 4847 875

Paradigm Premier 800 F par (Paradigm) MPC: 3.156,15 €