Esoteric Mastering SACD

Novi Esoteric mastering centar – odlično postaje savršeno

18. veljače 2022. | Esoteric, High-end audio

Novi Esoteric mastering centar – odlično postaje savršeno

Prije nekoliko dana Esoteric CEO Hiroshi Oshima najavio je kako je tvrtka krenula s radom novodizajniranog namjenskog studija za remasteriranje.

Novi Esoteric mastering centar – odlično postaje savršeno

Prije nekoliko dana Esoteric CEO Hiroshi Oshima najavio je kako je tvrtka krenula s radom novodizajniranog namjenskog studija za remasteriranje.

 

Esoteric Mastering

Prije nekoliko dana Esoteric CEO Hiroshi Oshima najavio je kako je tvrtka krenula s radom novodizajniranog namjenskog studija za remasteriranje. Esoteric Mastering Centre baviti će se obradom master snimki za SACD nosače zvuka koje namjeravaju ponuditi. Rezultati će biti vidljivi već u ožujku, kad se prva serija nosača zvuka nađe na tržištu.

Od svog osnutka, TEAC neprestano razvija proizvode kako bi pružio radost doživljaja glazbe na najvišoj razini, od glazbene produkcije i snimanja do emitiranja, internetske distribucije i vrhunske opreme za reprodukciju zvuka. Sve što rade u skladu je s izjavom o misiji tvrtke: “Slijedeći najvišu razinu tehnologije koju zahtijevaju vrhunski stručnjaci u području snimanja i reprodukcije, dajemo podršku obogaćenom životnom stilu svim ljubiteljima glazbe i na taj način povezujemo sadašnjost i budućnost“.

Kako bi utjelovio ovu korporativnu filozofiju, novi proces za mastering Super Audio diskova, koji se trenutno prodaju pod robnom markom ESOTERIC, pod imenom “Esoteric Mastering” sustav, stvarajući okruženje koje će pružiti još kvalitetniji zvučni doživljaj.

Izvorno, umjetnička djela, iz na primjer likovne i glazbene umjetnosti, su kulture koje su sazrijevale tijekom dugog vremenskog razdoblja kao sredstvo prenošenja stečenih znanja i vještina iz sadašnjosti u budućnost. Čvrsto vjerujemo da su ESOTERIC tehnologije i znanje o izvrsnoj, vrhunskoj kvaliteti zvuka koje smo stekli od svog osnutka, također umjetnost i kultura koju uz glazbena djela treba prenijeti budućim generacijama.

Kako bismo prenijeli glazbenu umjetnost iz prošlosti u sadašnjost i budućnost, osnovali smo ESOTERIC MASTERING CENTER, interni mastering centar za visokokvalitetnu produkciju glazbenog softvera pomoću Super Audio CD-a. Esoteric Mastering je laboratorij koji samostalno proizvodi visokokvalitetne Super Audio CD re-masterirane kolekcije, koristeći sve ESOTERIC-ove tehnologije za najkvalitetniju reprodukciju zvuka.

ESOTERIC kolekcija Super Audio CD remek-djela pružit će svim ljubiteljima glazbe i audiofilima priliku da iskuse glazbu na dubljoj razini i spoznaju nove zvukove koji su dosad bili skriveni i nedostižni za reprodukciju.

Nadamo se da će snažna veza s glazbom koju ESOTERIC donosi, biti na cjeloživotni ponos i još dublje uvažavanje vlasnicima zbog posjedovanja zbirke umjetničkih djela. S Esoteric Masteringom, daljnje istraživanje dubokog svijeta glazbenih remek-djela tek počinje.

Glavna oprema i uređaji

Producent, Mr. Motoaki Omachi

  • 1962: Pridružio se korporaciji TEAC. Desetljećima je uključen u planiranje proizvodnje.
  • 1965: Uključen u seriju Classic Master Print 4-tr, 38cm/2-tr magnetofonske trake.
  • 1976: Posebno uključen u uvozne audio proizvode kao što je Tannoy, kako bi produbio razmjenu glazbene kulture između Europe i Japana.
  • 1987: Od početka je uključen u lansiranja robne marke ESOTERIC uključen u odluke o kvaliteti zvuka.
  • 2002: Postao je predsjednik kompanije ESOTERIC.
  • Danas: Producent ESOTERIC SACD.

O novom ESOTERIC sustavu masteringa:

Siguran sam da ste iskusili kako se kvaliteta CD verzije znatno razlikuje ovisno o metodi masteringa i opremi, čak i ako je master snmka ista. ESOTERIC SACD-ovi su uvijek slijedili profinjenu ljepotu klasične glazbe, a sada, u potrazi za još višom kvalitetom zvuka, izgradili smo vlastiti mastering centar, Esoteric Mastering System. Razvijen je s ciljem prenošenja prirodnih i profinjenih tonova glavnog izvora zvuka, punog vitalnosti i života, kao i jasnog izražavanja atmosfere i veličine dvorane. Oprema instalirana u mastering centru razvijena je korištenjem jedinstvene ESOTERIC digitalne tehnologije, a zadovoljstvo nam je što, kroz poboljšani glazbeni izričaj možemo svima pružiti dirljive dojmove i savršenu reprodukciju glazbe.

Mastering inženjer, Mr. Masaya Tohno

  • 2006: Pridružuje se  JVC Mastering centru.
  • 2020: Uključuje se u remasteriranje serije ESOTERIC SACD Masterpiece.
  • 2021: Pridružuje se ESOTERIC COMPANY.

“Što se tiče masteriranja”

Do sada je mastering zahtijevao izgradnju sustava koji može zadovoljiti raznolike zahtjeve mnogih producenata i umjetnika. Kada smo pokrenuli Esoteric Mastering System, uklonili smo opremu koja nije bila potrebna za ESOTERIC SACD mastering i instalirali veliki broj najnovije ESOTERIC opreme, što nam je omogućilo stvaranje zvuka u specijaliziranijem okruženju. Od sada ćemo težiti stvaranju zvukova koji izražavaju bit ESOTERIC-a i koji će zadovoljiti naše obožavatelje.

Tehnički upravitelj, Mr. Tetsuya Kato

  • 1991: Pridružuje se TEAC korporaciji, uključen u istraživanje i razvoj TAC i TASCAM profesionalnih audio uređaja.
  • 2002: Uključen u istraživanje i razvoj većine ESOTERIC uređaja, uključivo K-seriju i Grandioso X-seriju.
  • 2015: Postaje direktor ESOTERIC odjela za istraživanje, razvoj i planiranje proizvodnje.

“O uređajima”

Novoizgrađen Esoteric Mastering System u audio sobi glavne ESOTERIC zgrade, koji je proizveo mnoge vrhunske proizvode, usredotočen je na seriju Grandioso, koja koristi najnovije i najfinije tehnologije kvalitete zvuka kao što su Master Sound Discrete DAC, Master Sound Discrete Clock, Ultra Fidelity Attenuator System i druge najnovije tehnologije ESOTERIC vrhunskog zvuka. Ovi sustavi ističu glazbeni senzibilitet producenta i pružaju okruženje u kojem inženjeri mogu novim masteringom postići najvišu kvalitetu zvuka. Kao ljubitelju glazbe, vrlo mi je uzbudljivo i uzbudljivo što mogu svjedočiti trenutku kada Esoteric Mastering System rađa novo remek-djelo.

Mahler: Simfonije Br. 3 i Br.1

Orkestar: Berliner Philharmoniker
Dirigent. Claudio Abbado

Kataloški broj: ESSG-90252/3  (2 diska)
Format: Super Audio CD/CD hibrid

  • Label: Deutsche Grammophon
  • DSD mastering / Super Audio CD sloj: Stereo
  • Deluxe Digipak pakiranje

Izvođači/dirigent:

  • Mahler: Symphonies Nos. 3 & Nos.1
  • Solo: Anna Larsson, kontraalt [Nos.3]
  • Zbor: London Symphony Chorus [Nos.3]
  • Zborovođa: Stephen Westtrop [Nos.3]
  • Zbor mladih: City of Birmingham Symphony Youth Chorus [Nos.3]
  • Zborovođa: Simon Halsey [Nos.3]
  • Orkestar: Berliner Philharmoniker
  • Dirigent. Claudio Abbado
Sadržaj na CD-u:

DISC 1

Djela:

Gustav Mahler (1860. – 1911.) Symphonie No. 3 d-moll

Prvi stavak:

Kräftig. Entschieden

  1. Kräftig. Entschieden
  2. Immer das gleiche Tempo [11*]
  3. ITempo I [18]
  4. IZeit lassen [29]
  5. IZeit lassen [33]
  6. IImmer dasselbe Tempo (Marsch) [43]
  7. IIm alten Marschtempo (Allegro Moderato) [3 bars after 54]
  8. ITempo I [62]

Drugi stavak:

Tempo di Menuetto. Sehr mässig

  1. Tempo di Menuetto. Sehr mässig
  2. L’istesso tempo [3]
  3. A tempo (Wie im Anfang) [6]
  4. Ganz plötzlich gemächlich. Tempo di Menuetto [14]

Comodo. Scherzando. Ohne Hast

  1. Scherzando. Ohne Hast
  2. Wieder sehr gemächlich, wie zu Anfang [6]
  3. Etwas zurückhaltend [6 bars before 14]
  4. Tempo I [2 bars before 17]
  5. Wieder sehr gemächlich, beinahe langsam [27]

Sehr langsam. Misterioso. Durchaus ppp

O Mensch! Gib acht! (Alt-solo) (Text: Friedrich Nietzsche “Also sprach Zarathustra”)

  1. Sehr langsam. Misterioso. Durchaus ppp
  2. Più mosso subito [6 bars after 6]
  3. Lustig im Tempo und keck im Ausdruck

„Bimm Bamm! Es sungen drei Engel“ (Chor, Alt-solo) (Text: “Des Knaben Wunderhorn”)

 

DISC 2

Djela:

Gustav Mahler (1860. – 1911.) Symphonie No. 3 d-moll

Langsam. Ruhevoll. Empfunden

  1. Ruhevoll. Empfunden
  2. Nicht mehr so breit [4]
  3. Tempo I. Ruhevoll [9]
  4. Nicht mehr so breit [13]
  5. Tempo I [21]
  6. Tempo I [25]
  7. Applause
    Gustav Mahler (1860. – 1911.) Symphonie No. 1 D-dur
  8. Schleppend. wie ein Naturlaut – Im Anfang sehr gemächlich
  9. Kräftig bewegt, doch nicht zu schnell – Trio. Recht gemächlich
  10. Feierlich und gemessen, ohne zu schleppen
  11. Stürmisch bewegt

 

Izvorne snimke:

  • Izvršni producent: Christopher Alder
  • BBC producent: Anthony Sellors
  • Snimatelj: Klaus-Peter Grosz
  • Ton-majstor: Klaus Hiemann
  • Montaža: Christian Gansch
  • Snimano: 11. listopada 1999., Royal Festival Hall, London;
  • prosinac 1989., Philharmonie, Berlin

        Gustav Mahler
        (7. srpnja 1860., Kaliště, Češka – 18. svibnja 1911., Beč, Austrija)

        Gustav Mahler

        Gustav Mahler  (7. srpnja 1860., Kaliště, Češka – 18. svibnja 1911., Beč, Austrija)

        Austrijski skladatelji i dirigent židovskog podrijetla pripada kasnom romantizmu, a poznatija djela su II. Simfonija „Uskrsnuća#, IV. I V. simfonija, VIII: simfonija “Tisuće” kao i ciklusi solo popijevaka. Glazbu su više cijenili kolege Druge bečke škole – Arnold Schönberg, Alban Berg i Anton Webern, nadahnjivali se mnogi skladatelji 20. stoljeća – npr. Dmitrij Šostakovič i Benjamin Britten. U njegovu čast i slavu u Beču je 1955. utemeljeno i Međunarodno društvo „Gustav Mahler“.

        Rodio se kao drugo od 14. djece, od šeste godine uči glasovir, s 15. godina kreće na Bečki konzervatorij gdje mu predaje Anton Bruckner, a uz glazbu studira povijest i filozofiju. Podučava glazbu, a skladba Das klagende Lied ulazi na natjecanje čijim žirijem predsjedava Johannes Brahms.

        Godine 1880. kreće briljantna dirigentska karijera: kazalište u Bad Hallu; 1881. godine u Ljubljani; 1882. u Olomoucu; 1883. u Beču; 1883. u Kasselu; 1885. u Pragu; 1886. u Leipzigu  te 1888. u Budimpešti. Wagnerov operni ciklus Prsten Nibelunga preuzeo je 1887. čvrsto uspostavljajući reputaciju i kod kritike i publike.

        Impresionira dirigiranjem komične opere Die Drei Pintos Carla Marie von Webera, a Brahms se divi njegovoj izvedbi Mozartove opere Don Giovanni. Između 1891. i 1897. revidira Simfoniju br. 1, piše Simfoniju br. 2, skicira Simfoniu br. 3 i piše pjesme iz zbirke Lieder aus des Knaben Wunderhorn (Dječakov čarobni rog).

        Od 1897. vodi Bečku državnu operu, kad prelazi na katoličanstvo je na tom „carskom“ položaju nisu mogli biti Židovi.  U Beču transformira repertoar i podiže umjetničke standarde.

        U ožujku 1902. ženi se 20 godina mlađom Almom Schindler (1879. – 1964.) s kojom ima dvije kćeri  Mariu Annu (koja umire od difterije u dobi od 5 godina) i Annu.

        Iz Beča odlazi u njujoršku opernu kuću Metropolitan, gdje dirigira jednu sezonu. Istovremeno, brak mu zalazi u krizu zbog nevjere supruge Alme.

        Preuzima mjesto šefa-dirigenta Njujorškog filharmonijskog orkestra, gdje dovršava Das Lied von der Erde (Pjesma o zemlji), i Devetu simfoniju, koja će ostati njegovim posljednjim dovršenim djelom. U veljači 1911., tijekom duge i zahtjevne sezone, Mahler u New Yorku obolijeva od streptokokne infekcije i svoj posljednji koncert dirigira u groznici. Povratkom u Europu, vode ga u Pariz gdje je upravo bio razvijen novi serum. Na vlastiti ga zahtjev voze natrag u gdje, shrvan bolešću, umire 18. svibnja 1911. u dobi od 50 godina, ostavljajući svoju Desetu simfoniju nedovršenom.

        Nakon izvedbe 2. simfonije u Beču (1897.) i 8. simfonije u Münchenu (1910.), glazba koju je nakon toga skladao nije izvođena za njegova života.

        Tužnu sudbonu najbolje je oslikao sam Mahler: „Ja sam triput beskućnik: kao Čeh u Austriji, kao Austrijanac među Nijemcima i kao Židov u cijelom svijetu. Svugdje uljez, nigdje dobrodošao.“

        Beethoven: The Piano Concertos

        Solist: Maurizio Pollini, Piano
        Orkestar: Berliner Philharmoniker
        Dirigent: Claudio Abbado 


        Kataloški broj: ESSG-90255/7 (3 diska)
        Format: super Audio CD/CD hibrid

        • Label: Deutsche Grammophon

        • DSD mastering / Super Audio CD sloj: stereo

        • Deluxe Digipak pakiranje

        Izvođači:

        • Glasovir: Maurizio Pollini
        • Orkestar: Berliner Philharmoniker
        • Dirigent: Claudio Abbado
          Sadržaj na CD-u:

          DISC 1

          Djela:

          Ludwig van Beethoven (1770. – 1827.) Piano Concerto No. 1 in C major, Op. 15

          1. Allegro con brio

          Cadenza: Ludwig van Beethoven(1809)

          1. Largo
          2. Rondo(Allegro scherzando)

          Piano Concerto No. 2 in B flat major, Op. 19

          1. Allegro con brio

          Cadenza: Ludwig van Beethoven(1809)

          1. Adagio
          2. Rondo(Molto allegro

           

          DISC 2 Track List

          Ludwig van Beethoven (1770. -1827.) Piano Concerto No. 3 in C minor, Op. 37

          1. Allegro con brio

          Cadenza: Ludwig van Beethoven

          1. Largo
          2. Rondo(Allegro)

          Piano Concerto No. 4 in G major, Op. 58

          1. Allegro moderato

          Cadenza: Ludwig van Beethoven

          1. Andante con moto
          2. Rondo (Vivace)

          Cadenza: Ludwig van Beethoven

           

          DISC 3 Track List

          Ludwig van Beethoven (1770. – 1827.) Piano Concerto No. 5 in E flat major, Op. 73 “Emperor”

          1. Allegro
          2. Adagio un poco moto
          3. Rondo(Allegro

           

          Izvorne snimke:

          • Producent: Christopher Alder
          • Majstor tona (Balance Engineer): Gernot Von Schultzendorff
          • Audio savjetnik: Günter Hermanns
          • Snimatelji: Jürgen Bulgrin (1 – 5); Jobst Eberhardt (5); Reinhard Lagemann (1 – 4)
          • Snimano: prosinac 1992. [1 – 4], siječanj 1993. [5], Grosser Saal, Berlin Philharmonie

          Ludwig van Beethoven
          (Bonn,  16. prosinca 1770. – 26. ožujka 1827., Beč, Austrija) 

          Ludwig van Beethoven

          Ludwig van Beethoven (Bonn, kneževina Svetog Rimskog Carstva, 16. prosinca 1770. – 26. ožujka 1827., Beč, Austrija) je bio njemački pijanist i skladatelj koji se smatra jednim od najvećih glazbenih genija svih vremena. Njegove inovativne skladbe kombinirale su vokale i instrumente, proširujući opseg sonata, simfonija, koncerata i kvarteta. On je ključna tranzicijska figura koja povezuje klasično i romantično doba zapadne glazbe.

          Beethovenov osobni život obilježila je borba protiv gubitka sluha, a neka od najvažnijih djela nastala su tijekom posljednjih 10 godina njegova života, kad je već bio potpuno gluh. Preminuo je u 56. godini života.

          Sa sedam godina je održao svoj prvi koncert i tada je proglašen „čudom od djeteta“. Postao je poznat kao virtuoz na klaviru a svirao je i orgulje i violinu. Premda u početku prilično prosperitetna, smrću njegova djeda 1773. i padom njegovog oca u alkoholizam, obitelj Beethoven je postajala sve siromašnija. Do 11. godine Beethoven je morao napustiti školu; sa 18 godina bio je hranitelj obitelji.

          Nakon preseljenja 1792. u Beč, njegov talent i vizionarski duh ga je doveo do najviših krugova Habzburške monarhije. Beethoven je bio majstor kako za solo klavirsku glazbu, tako i za komerne sastave, simfonije i opere.

          Peta simfonija – danas poznata i kao „Sudbinska” – spada među njegova najpoznatija djela. Kada je u Beču – nekadašnjem svjetskom centru klasične glazbe – u prosincu 1808. ta kompozicija premijerno izvedena, među prisutnima je vladalo negodovanje. Beethoven je bio dirigent i tada je imao 38 godina. Beethoven je u to vrijeme bio prvi glazbenik koji nije radio po narudžbi, za razliku od Haydna ili Mozarta, koji su svoju muziku skladali za crkvu i plemstvo. Na taj je način glazba izišla iz bogatih domova i postala dostupna široj javnosti.

          Od 27. godine Beethoven počinje gubiti sluh, sa 48 je potpuno gluh i pati od tinitusa, što ga nije spriječilo da nastavi sa skladanjem.

          Od 1803. do 1812. je njegovo “srednje” ili “herojsko” razdoblje, u kojem je skladao svoju jedinu operu, šest simfonija, četiri solo koncerta, pet gudačkih kvarteta, šest gudačkih sonata, sedam klavirskih sonata, pet setova klavirskih varijacija, četiri uvertire, četiri trija, dva seksteta i 72 pjesme. Najpoznatije među njima bile su opsjednuta Mjesečeva sonata, simfonije br. 3. – 8., Kreutzerova violinska sonata i „Fidelio“, Beethovenova jedina opera.

          Imao je i financijskih problema, no neki pripadnici tadašnjeg plemstva, koji su voljeli njegovu glazbu, su ga podržavali. Godine 1824. je završio 9. simfoniju, danas poznatu po zborskom finalu posljednjeg stavka – „Odi radosti”. Kada je izvedena, 7. svibnja 1824. Beethoven više nije bio u stanju čuti ovacije i gromoglasan aplauz jer je već bio gluh. Instrumentalna verzija Ode radosti je od 1985. i himna Europske unije.

          Neka od najpoznatijih djela su: Eroica: Symphony No. 3, 1804.; Symphony No. 5, 1804.; Fur Elise, 1810.; Symphony No. 7, 1813.; Missa Solemnis, 1824.; Symphony No. 9, 1824. (zborsko finale, s četiri vokalna solista i zborom koji pjeva riječi pjesme Friedricha Schillera “Oda radosti”); String Quartet No. 14, 1826., izvodi se oko 40 minuta a sadrži sedam povezanih stavaka odsviranih bez pauze.

          ELGAR

          Solist: Jacqueline du Pré, Cello [Op.85]
          Orkestri:
          London Symphony Orchestra [Op.85]
          Philharmonia Orchestra [Op.36; Op.39 Nos. 1 & 4]
          New Philharmonia Orchestra [Op.39 Nos. 2]
          Dirigent:  Sir John Barbirolli 

          Kataloški broj: ESSW-90254
          Format: super Audio CD/CD hibrid

          • Label: Warner Classics(EMI)
          • DSD mastering / Super Audio CD sloj: stereo
          • Deluxe Digipak pakiranje

          Djela:

          • Sir Edward Elgar (1857. – 1934.) Cello Concerto in E minor, Op. 85, „Enigma“ Variations
            Solist: Jacqueline du Pré, Cello [Op.85]
          • Orkestri:
            London Symphony Orchestra [Op.85]
            Philharmonia Orchestra [Op.36; Op.39 Nos. 1 & 4]
            New Philharmonia Orchestra [Op.39 Nos. 2]
          Sadržaj na CD-u:

          Sir Edward Elgar (1857. – 1934.): Cello Concerto in E minor, Op. 85

          1. Adagio – Moderato
          2. Lento – Allegro molto
          3. Adagio
          4. Allegro – Moderato – Allegro ma non troppo

          Variations on an Original Theme, Op. 36 “Enigma”

          1. Theme
          2. Introduction – Variation I. L’istesso tempo “C.A.E.”
          3. Variation II. Allegro “H.D.S-P.”
          4. Variation III. Allegretto “R.B.T.”
          5. Variation IV. Allegro di molto “W.M.B.”
          6. Variation V. Moderato “R.P.A.”
          7. Variation VI. Andantino “Ysobel”
          8. Variation VII. Presto “Troyte”
          9. Variation VIII. Allegretto “W.N.”
          10. Variation IX. Adagio “Nimrod”
          11. Variation X. Intermezzo. Allegretto “Dorabella”
          12. Variation XI. Allegro di molto “G.R.S.”
          13. Variation XII. Andante “B.G.N.”
          14. Variation XIII. Romanza. Moderato. “* * *”
          15. Variation XIV. Finale. Allegro “E.D.U.”

          Pomp and Circumstance Marches, Op. 39

          1. 1 in D major
          2. 2 in A minor
          3. 4 in G major

           

          Izvorna snimka:

          • Producenti:
            • Ronald Kinloch Anderson [Op. 85]; Victor Olof [Op. 36, Op. 39 Nos. 1 & 4]
            • Christopher Bishop [Op. 39 No. 2]
          • Snimatelji:
            • Christopher Parker [Op. 85, Op. 39 No. 2];
            • Harald Davidson [Op. 36, Op. 39 Nos. 1 & 4]
          • Snimano:
            • 19. kolovoz 1965. [Op. 85],
            • 05. svibnja i 27. kolovoza 1962. [Op. 36, Op. 39 Nos. 1 & 4],
            • 09. srpnja 1966. [Op. 39 No. 2]; Kingsway Hall, London

              Sir Edward Elgar, engleski skladatelj
              (2. lipnja 1857., Broadheath, Ujedinjeno Kraljevstvo –  23. veljače 1934., Worcester, Ujedinjeno Kraljevstvo)

              Sir Edward Elgar

              Sir Edward Elgar, engleski skladatelj (2. lipnja 1857., Broadheath, Ujedinjeno Kraljevstvo  –  23. veljače 1934., Worcester, Ujedinjeno Kraljevstvo).

              Jedan od najpoznatijih i najznačajnijih engleskih skladatelja u razdoblju kasnoga romantizma. Nije se nadahnjivao folklorom ili prošlošću, već se oslanjao na osobno iskustvo i uzore posebno Schumanna, Brahmsa, Liszta, Wagnera i Richarda Straussa. Uglavnom samouk, naučio je svirati glasovir, violinu i fagot, a kao dirigent zborova i amaterskih orkestara svladao je tehniku vokalnog i orkestralnog sloga. Smatraju ga majstorom orkestracije, a njegova su djela i danas dijelom standardnoga programa uglednih svjetskih orkestara. Ugled je geadio postupno ponajprije oratorijskim, a zatim i brojnim instrumentalnim djelima. Od 1897. smatraju ga dvorskim skladateljem: plemićki mu je naslov dodijeljen 1904., a dvadeset godina poslije i službeno je bio proglašen ravnateljem Kraljevske glazbe (Master of the Kings Music).

              1880. – 1882. boravi u Parizu i Leipzigu gdje sluša Camillea Saint-Saënsa na orguljama i vrhunske orkestre s djelima Schumanna, ali i Brahmsa, Wagnera i Antona Rubinsteina.

              U crkvi sv. Jurja, od 1885. zamjenjuje oca kao orguljaš, a 8 godina starija Carolina Alice Roberts postaje učenica violine i velika ljubav. Roditelji su je razbaštinili, a ona je ostala Elgarova vjerna pomoćnica i kritičarka do zadnjeg dana.

              Sele u London, a Elgar se posvećuje skladanju – priznanja stižu za kantate Crni vitez i Kralj Olaf te oratorij Svjetlo života, ali tek 1899. sa skladbom Varijacije na originalnu temu (koju zbog zagonetne teme zovu Enigma-varijacijama) i oratorijem Gerontijev san postiže veliki uspjeh i popularnost. Plemićki naslov dodijeljen mu je 1904. godine, a uskoro postaje

              profesorom Sveučilišta u Birminghamu i član uglednoga londonskoga kluba Garrick, u kojem su se okupljali mnogi poznati pisci, glumci, umjetnici i pravnici.

              Prije i tijekom Prvoga svjetskoga rata Elgar je skladao nekoliko izrazito domoljubnih djela, 1918. dovršio je Sonatu za violinu i Gudački kvartet te započeo Klavirski kvintet i

              Koncert za violončelo i orkestar. No te njegove skladbe, kao ni dvije simfonije ili Sonata za orgulje, nisu za njegova života ni približno ponovile uspjeh Koncerta za violinu i orkestar.

              Nakon smrti voljene Alice (1920.) gotovo je sasvim izgubio volju za skladanjem. Nakon titule Master of the Kings Music, 1931. stječe plemićku titulu Baronet od Broadheatha, a dvije godine kasnije Viteza velikoga križa Kraljevskoga viktorijanskoga reda (engl. Knight Grand Cross of the Royal Victorian Order). Nažalost, 1933. mu je otkriven neoperabilni rak od posljedica kojega je i umro 23. veljače 1934. u dobi od 76 godina.

              Najpoznatija djela su mu: Enigma-varijacije, Oratorij Gerontijev san, Pomp & Circumstance op. 39, Simfonija br. 1 u As-duru, Koncert za violinu i orkestar, Simfonija br. 2 u Es-duru, Koncert za violončelo i orkestar.

              Za sve dodatne informacije molimo da nas bez ustezanja kontaktirate!

              ESOTERIC ČLANCI: