TEAC UD 505 X
TEAC UD 505 X

Naši prijatelji recenzenti, pismo iz Splita – “Zašto TEAC UD 505 X?”

07. svibnja 2022. | Audio/video sistemi, Recenzije, Teac

Naši prijatelji recenzenti

U nastavku pročitajte analizu, komentare i slušne dojmove našeg prijatelja i kupca iz Splita o D/A pretvaraču/pojačalu za slušalice TEAC UD 505 X.

Naši prijatelji recenzenti

U nastavku pročitajte analizu, komentare i slušne dojmove našeg prijatelja i kupca iz Splita o D/A pretvaraču/pojačalu za slušalice TEAC UD 505 X.

Naši prijatelji recenzenti

 Kao zastupnici i distributeri relativno velikog broja tvrtki i njihovih proizvoda često nismo u mogućnosti dugo i koncentrirano odslušati baš sve uređaje koji bi to zavrijedili. Ipak, povremeno se nađe neka posebna sprava koji nas oduševi, pa se posebno potrudimo kako bismo spoznali po čemu je uređaj poseban. Mi vjerujemo u ono što i kako radimo, i zato smo u stanju iskreno i bez fige u džepu preporučiti uređaje s kojima su naši kupci zadovoljni.

Ipak, mišljenje naših kupaca najvažnije nam je, i trudimo se saslušati većinu savjeta i sugestija. Posebno su nam dragocjene usporedne informacije o više sličnih uređaja i opis njihovih svojstava i razlika.

Naši kupci nerijetko postaju naši prijatelji, što nam je veliki kompliment jer, izgleda da ipak nešto radimo dobro.

U nastavku pročitajte analizu, komentare i slušne dojmove našeg prijatelja i kupca iz Splita o D/A pretvaraču/pojačalu za slušalice TEAC UD 505 X.

 

TEAC UD-505-x

Uvodno

Nekome su hobi automobili, pa posjeduje 2 – 3 ili više posebnih automobila u kojima naizmjenično uživa. Meni je hobi glazba, pa uživam u dva različito ustrojena hi fi sustava u dvije zasebne prostorije prilagođene slušanju glazbe.

Nakupilo se tu godinama pored komponenti koje su stalne sastavnice ova dva sustava i rezervnih kojih se zbog njihovih posebnosti odričem isključivo kada se netko od bliskih prijatelja odluči neku otkupiti.

Kada se odlučim igrati komponentama koje su mi na raspolaganju mnoštvo je kombinacija. Tijekom četrdesetak godina istinskog uživanja u glazbi i mijenjanja različitih komponenti i svih vrsta kabela pronašao sam zvučni štih kakav volim i prema njemu ustrojio oba sustava u kojima uživam. 

Dileme i iskustva s d/a konverterima i konceptima

Vezano uz d/a pretvarače u jednom sustavu sam zadovoljan s Nad C-510 koga ne planiram mijenjati. Temeljni razlog je HDMI ulaz na ovome konverteru koji omogućuje da kroz njega provedem i SACD glazbeni zapis. S njime sam ranije kao plejer koristio OPPO BDP 105 D. Nad C-510 ima i mogućnost upsamplinga standardnog CD-a s 44.1 na 88.2, te digitalnog glazbenog zapisa od 48 kHz na 96 kHz. Čuje li se na ovome Nad-u taj upsampling? Kod standardnih cd-ova evidentno je putem Nad-a smanjenje digitalnog štiha glazbenog zapisa. Viša rezolucija digitalnog zapisa definitivno ono što čujemo približava analognom zvuku.

U usporedbi pretvarač Nad C 510 je definitivno znatno muzikalniji od d/a pretvarača u Oppu BDP 105 D. Uz iole ozbiljniju analognu konfiguraciju u sustavu NAD C 510 ponovno daje smisao slušanju standardnih cd-ova.  Čuje se i evidentno unapređenje zvučnog dojma SACD-ova koje emitira na istih 176,4 mHz kao svaki standardni d/a konverter. S NAD C 510 konverterom čak i traljavo producirani (na žalost, mnogi ADD cd-ovi) slušljivi su svima koji posjeduju u sustavu ozbiljnu analognu (phono) sekciju. Naravno korištenjem up konverzije s 44.1 na  88.2 kHz.

S NAD C 510-kom sam vremenom spario drugi univerzalni plejer (koji uopće ne posjeduje d/a pretvarač), Sony UBP-X800 (Ricky hvala na sugestiji za ovaj Sony, izniman uređaj u klasi do 500 eurs). I Sony ima HDMI izlaze pa je izvrstan partner spomenutom NAD C 510 ili NAD M 51 d/a konverteru. Jedina manjkavost ovoga Sony-ja je što nema odvojivi strujni kabel, ali taj problem sam riješio povezivanjem napajanja plejera s Nordost THOR (komponenta za napajanje hi fi uređaja). Tamnija pozadina, stabilan napon i druga rješenja ovog uređaja evidentno doprinose konačnoj kvaliteti zvuka iz digitalnog izvora (uz minimalni tweaking – posebne gumene nogice/izolatori).

NAD C510

NAD C510

Gradient Revolution

Gradient Revolution

DAC Box RS2

DAC Box RS2

OPPO BDP 105 D

OPPO BDP 105 D

Tako mi se ukazala potreba za novim d/a konverterom u drugom sustavu u kome je završio spomenuti OPPO BDP 105 D. Pretražujući Internet razočarala me činjenica da spomenutih NAD konvertera (C 510 i M 51) više nema u prodaji, tu i tamo se, ali u dalekim mi zemljama pojavi po neki rabljeni, a svi noviji konverteri nemaju HDMI ulazni terminal…..

Bio sam u prilici usporediti i Moodwright modifikaciju OPPO univerzalnih plejera. Doduše na modelu 95, ali ono što sam čuo bilo je inferiornije od kombinacije OPPO BDP 105 + NAD C 510 + Ivanišević cijevno buffer predpojačalo (koje je također imalo cijevno napajanje kao i Moodwright modifikacija na tom OPPU 95). Usporedni blind test je proveden na Gradient Revolution zvučnicima s aktivnom skretnicom. Moguće je Moodwright  modifikacija novijeg modela, BDP 105 D soničnim performancama naprednija, ali cijena takve avanture je poprilična. Obzirom da je OPPO i obustavio proizvodnju svojih plejera postavlja se i pitanje što ako kroz koju godinu nešto na modificiranom modelu otkaže…… Rizik me odvratio od daljnjih razmišljanja o Moodwright ili jednom drugom modifikacijom moga Oppa.

U traženju novog d/a konvertera koji će moj digitalni front end približiti štihu analognog front enda isprobao sam koncepcije cijevnog i klasičnog ustroja pretvarača. Moguće korisno iskustvo i za druge je spoznaja da u slučaju kada u sustavu već postoji neka primjereno ustrojena cijevna komponenta kroz koju prolazi digitalni front end na putu do zvučnika nabavka konvertera cijevnog ustroja nema smisla. Ovu tvrdnju temeljim na blind testu najnovijeg koncepta d/a konvertera Ivanišević. U njemu je kombinirao najbolja iskustva s različitim čipovima, ustrojima i elementima tijekom posljednjih desetak godina eksperimentiranja. U ovome posljednjem konceptu koji se pored korištenja elektronskih cijevi za sve funkcije koje iste u konverteru mogu obavljati temelji i na korištenju jednog philipsovog čipa iz devedesetih godina iznimno analognog štiha. U spomenutim blind testovima toga Ivanišević konvertera pokazalo se iznimno složenim prepoznati razliku reprodukcije Hotel California s MoFi vinila, odnosno MoFi gold cd-a. Iskustvo se ponovilo i prilikom usporedbe vinila prvog albuma Dire Straits s AAD cd inačicom.

Za 10-ak tisuća kuna koliko Ivanišević cijeni ovaj svoj uređaj budući korisnik si omogućuje klasu true hi end zvuka digitalnog fronta u svom sustavu. Što se mene osobno tiče uspoređujući ovaj konverter s konfiguracijom Oppo BDP 105 D + NAD C-510 (pretvarač) + Ivanišević cijevno (buffer) predpojačalo uspoređujući cd-ove rock i jazz opusa ni ja ni nekolicina mojih prijatelja nismo čuli značajnije razlike.

S druge strane, višak cijevi u lancu generira i višak šuma, pa je ovaj ivaniševićev biser od konvertera iznimno rješenje za one koji nemaju cijevi u postojećem lancu svog hi fi sustava). U mom slučaju Ivanišević konverter nisam uzeo u razmatranje. Što su moguća rješenja ukoliko se zbog SACD-ova traži rješenje temeljeno na HDMI izlaz/ulaz? Noviji konverteri tu mogućnost ne nude. Postoje rješenja pomoću i2S hdmi interfejsa (http://www.hifi168.com/bbs/showtopic-249820.aspx; https://www.audiophonics.fr/en/diy-interfaces/digital-interface-hdmi-mhl-to-i2s-coaxial-optical-p-13419.html). Ono što smo na usporednim testovima čuli od ovog interfejsa definitivno nije ono što se čuje iz izvornog SACD zapisa emitiranog iz nekolicine korištenih SACD plejera  cjenovne klase +1.000 eurs. Zvučna slika korištenjem i2S hdmi interfejsa  s novijim d/a konverterima cjenovne klase 500+ eurs je bogatija u usporedbi s red book CD zapisom s istog SACD-a, ali je inferiornija u usporedbi s izvornim SACD tragom emitiranim iz spomenutih SACD + 1.000 eurs plejera.

Pred koju godinu je predstavljeno još jedno rješenje za kolekcionare SACD-ova: https://www.stereophile.com/content/geerfab-audio-dbob-digital-breakout-box. Cijena ovog inovativnog uređaja je cca 1.000 američkih dolara. Nisam imao prilike poslušati ovaj uređaj, no u prepisci s proizvođačem sam shvatio da ni ovo rješenje ne omogućava prijenos postojećeg SACD zapisa bez zadiranja u njegovu strukturu, odnosno identično kombinaciji kada i plejer i konverter imaju HDMI izlaz/ulaz.

 

GeerFab Audio D.BOB digital breakout box

GeerFab Audio D.BOB digital breakout box

RME ADI-2 DAC FS konverter

RME ADI-2 DAC FS konverter

Objašnjeno mi je da ovaj uređaj preuzima SACD signal putem HDMI kabela te ga potom transferira u tzv. DOP verziju koju prosljeđuje konverteru koaksijalnim/optičkim kabelom. Na moja direktna pitanja podrazumijeva li to potpuni/identičan prijenos SACD zapisa kao u kombinaciji kada plejer i konverter posjeduju HDMI izlaze/ulaze u mom slučaju (OPPO/Sony+NAD C 510) rečeno mi je samo da imam sreću što posjedujem takvu kombinaciju, te da je HDMI Sony-ev patent koji se dodatno naplaćuje svakome tko ga ugrađuje. Direktan odgovor na moje pitanje nisam dobio.

Eksperiment s nabavkom toga uređaja na slijepo nisam ocijenio racionalnim. Dakle za OPPA mi je preostalo da se opredijelim za neki od novijih konvertera s kojim ću ga povezati primarno radi unapređenja zvuka red book cd-a, a za SACD-ove ću i dalje koristiti isključivo postojeći d/a konverter u Oppu.

Kod novijih konvertera se standardizirao upscaling ulaznog digitalnog signala temeljem čega se u mnogim recenzijama piše o dojmovima manje sterilnog digitalnog zvuka. Isprobavajući nekoliko različitih konvertera novije generacije spoznao sam da ta iskustva drugih odgovaraju istini.

No koji konverter odabrati? Konstatirao sam jedino da zbog dobrog cijevnog buffer predpojačala u sustavu nema smisla ni potrebe u razmišljanje uzimati modele koji posjeduju isključivi ili kao jednu alternativu i cijevni mod rada. Razmjenjujući iskustva s poznanicima iz inozemstva koji su stekli iskustva s konverterima nove generacije okvirni izbor sam suzio na Musical Fidelity M6s DAC, Teac UD 505 X, RME ADI-2 DAC FS.

 

Za one koji u sustavu nemaju niti jednu komponentu dobrog cijevnog ustroja optimalno rješenje su konverteri 1.500 eurs + cijevnog/kombiniranog ustroja. Dac Box RS 2 je tvorničko rješenje za koje se po onome što sam imao prilike čuti može opredijeliti bez straha. Ovome konverteru posebno odgovaraju pojačala koja rade u D klasi – isprobao sam ga s Esoteric AI 10 integrircem. No ranije spomenuti Ivanišević cijevni DAC ga je u blind testu nadsvirao premda isti nema opciju up-samplinga ni digitalne filtere.

RME ADI-2 DAC FS pored onih koji ga koriste za profeisonalni rad u tonskim studijima preporučljiv hifistima koji se imaju volje igrati beskrajnim mogućnostima podešavanja ugrađenog parametričkog frekventnog usklađivača (ekvilajzera) i raspoloživih digitalnih filtera. Čip AKM AK4490EQ u ovome uređaju je dobar odabir, a omogućuje i up sampling do 768 kHz. No bez igranja za svaki cd ponaosob vjerojatnost da iz  konvertera nije izvučen maksimum je realnost.

Obzirom da uživam u slušanju glazbe, a za eksperimentiranje imam volje isključivo s uspoređivanjem komponenti RME ADI-2 sam odbacio kao opciju. Za hifiste  koji su spremni na igre bez granica za cijenu po kojoj se ovaj konverter prodaje u globalnoj ponudi mišljenja sam da alternativa trenutno ne postoji.

Hvaljeni Mobile Fidelity M6s DAC je otpao iz kombinacije zbog problema s isporukom (nedobavljiv zbog nestašice čipova koje koristi).

Musical Fidelity's M6S DAC

Musical Fidelity’s M6S DAC

 

Teac UD 505 X

Konačni razlozi odabira TEAC UD 505 X

Stavljajući u odnos cijenu s mogućnostima i iskustvima brojnih poznanika iz inozemstva konačni izbor se suzio na najnoviji TEAC serije 5, UD 505X. Prije nego sam ga dobio na test isprobao sam jeftiniji midel TEAC UD 301. Ovaj konverter cijene niže od 500 eurs iskreno govoreći me oduševio odnosom cijena/zvuk. Rezoluciju standardnog CD-a može podići na 88.2 kHz i na 176.4 kHz.

Ovaj upsampling  je čujan zvučnom slikom veće preciznosti i bližom analognom zvuku. Desetljeća iskustva Teac-a s d/a konverterima evidentno su rezultirala odnosom puno zvuka za prihvatljivu cijenu, odnosno u cijeni se ne plaća i marketing i ime proizvođača. Odlučio sam se testirati Teac UD 505 X.

Teac-ova nova inačica 505-ce je posljedica nemogućnosti dobave Asahi Kasei Microdevices AK4497 čipova korištenih u prethodnom modelu, Teac UD 505. Teac UD-505 X koristi čipove ES9038 Q2M. Tehničke mogućnosti novog i prethodnog modela 505 su identične uz promjene opcijskih filtera koji su u novome modelu optimizirani prema novim čipovima.

Kompaktno i dizajnom privlačno kućište je manje od standardnih komponenti (formata je A4 papira) što će sigurno biti jedan od razloga odabira kupaca koji će ovaj konverter koristiti uz laptop i kao pojačalo za slušalice.

Zbog tehničkih rješenja ovo je za cijenu izvanredno pojačalo za slušalice, ali o tome kasnije. Dodatna vrijednost uređaja se ogleda uz više-manje standard da ga se koristi kao predpojačalo za izlazno pojačalo u sustavu je i dodatni ulaz za neku analognu komponentu. Ugrađeni  konverter radi u dual mono konfiguraciji. Ovo se već pri prvom uključivanju čuje i prepoznaje po iznimnom razdvajanju kanala koje je još izraženije kada ga se koristi kao predpojačalo za slušalice.

TEAC UD-505-x karakteristike
TEAC-HCLD (TEAC High Current Line Driver

TEAC-HCLD (TEAC High Current Line Driver

U uređaju su dva čipa ESS Technology ES9038 Q2M – po jedan za svaki kanal. Ovaj se čip već potvrdio u mnogim high-end uređajima zahvaljujući 32-bitnoj HyperStream® II DAC arhitekturi i Time Domain Jitter Eliminatoru, patentima ESS tehnologije koji omogućuju izniman dinamički raspon povećane linearnosti u procesu d/a pretvorbe. Kakav je zvučni dojam? Jasna, precizna i instrumentima vjerna superiorna reprodukcija glazbe iz digitalnog izvora. Iskustvo iznimnog razdvajanja kanala potvrđuje i tehnički podatak omjera signal-šum. Što se tiče unapređenja dojma standardnog digitalnog red book zvuka Teac UD 505 X omogućuje upsampling standardnog CD-a na DSD razinu od 22,5 mHz. I ovo se odmah, na prvu čuje! Svaki običan CD koji sam slušao uz ovaj maksimalni upsampling predstavljao mi je potpuno novo iskustvo.

Od dodatnih mogućnosti (o digitalnim filterima malo kasnije) Teac UD 505 X omogućuje primanje audio signala putem Bluetootha i slušanje glazbenih datoteka Hi-rezolucije zahvaljujući AAC, SBC, LDAC i APTX HD kodecima.

Što se tiče korištenja uređaja kao predpojačala za slušalice dodatnu vrijednost predstavlja mogućnost istovremenog spajanja dva para balansiranih slušalica korištenjem standardnih 6,3 mm priključaka. Uređaj posjeduje i balansirani 4,4 mm priključak za slušalice. Slušalice koje omogućuju (poseban adapter/prilagođen balansirani kabel) povezivanje balansiranom vezom priključuju se putem dva 6,3 mm ulazna konektora.

U izlaznoj sekciji konvertera su četiri buffer pojačala TEAC-HCLD poboljšanih verzija u odnosu na prethodni model UD 505. Dual mono konfiguracija uređaja je ispoštovana u svim dijelovima uređaja, od napajanja (toroidni transformatori) do d/a pretvarača u digitalnom dijelu i analognom izlaznom stupnju uređaja.

TEAC UD-505-X

Svaki elektronički sklop Teac UD 505 X je konfiguriran sukladno dual mono konceptu. Time su moguća preslušavanja kanala svedena na minimum, što se u konačnici čuje u iznimnom razdvajanju lijevog i desnog kanala. Isto doprinosi poboljšanom omjeru S/N i proširenom dinamičkom rasponu uređaja. Ovo dodatno dolazi do izražaja kada se slušaju Hi-Res datoteke koje zvuče toliko dobro da je teško zamisliti da je izvorna master snimka u ičemu bolja. No izniman zvuk ovoga konvertera moguće je posljedica i čak dva ugrađena clock-a.

Kada se za izvor zvuka koristi osobno računalo umjesto nestabilnog clocka računala s izraženim jitterom kontrolu preuzima Teac-ov clock visoke preciznosti, niskog faznog šuma koji omogućuje USB asinkroni prijenos signala sukladan najvišim hi end standardima. Ovisno o frekvenciji ulaznog signala uključiti će se ili clock za 44,1 kHz ili clock za 48 kHz. Korištenjem prilagođenog clocka jednoj ili drugoj ulaznoj frekvenciji signala osigurano je očuvanje izvornog signala potpunom eliminacijom jittera. Kome ni to nije dovoljno može s ovim uređajem spojiti i vanjski clock Teac CG-10M/CG-10M-A.

Uređaj nudi sedam tipova PCM digitalnih filtara. Isti omogućuju optimizaciju prilagodbom ulaznom formatu digitalnog signala, odabranoj razini upsamplinga i vrsti glazbe koja se sluša. Filteri se jednostavno (kao i upsampling) mijenjaju pritiskom jednog tastera na daljinskom upravljaču pa je i uspoređivanje omogućeno momentalno.

Treba imati na umu da prema provedenim testovima   maksimalni upsampling standardnog 44,1 mHz CD-a na 22,5 mHz predstavlja univerzalno najbolje rješenje. Tijekom sati eksperimentiranja i usporednih testova pokazalo se npr. da je za jednostavne jazz ansamble, posebice za klasične aranžmane najbolja kombinacija četverostruki upsampling (176,2 mHz) u kombinaciji s brick wall digitalnim filterom. Digitalni zvuk ovako obrađen stvara istinski dojam analogije.

Pored uobičajenih kodeka SBC i AAC, Teac UD 505 X  podržava i LDAC Hi-res audio i Qualcomm HD kodeke. Zahvaljujući ovome može se uživati putem bluetooth veze u glazbenim datotekama najviše rezolucije koje se emitiraju s pametnog telefona ili tableta. Hi-Res glazbene datoteke  DSD 512 (22,5 mHz) i PCM 768kHz/32-bit podržane su softverom TEAC HR Audio Playera za Windows i Mac. Ovaj softver omogućuje najveću moguću kvalitetu reprodukcije neovisno o kombinaciji odabranog audio formata i konfiguracije računala putem USB kabela. Aplikacija se besplatno može preuzeti na Teac-ovoj web stranici pod uređajem UD 505 X.

Teac UD 505 X je opremljen široko razmaknutim (omogućuje spajanje svih profila kabela) pozlaćenim  postavljenim balansiranim i nebalansiranim analognim audio izlazima. Uređaj ima pet digitalnih ulaza: USB audio, koaksijalni i optički digitalni ulaz na stražnjem dijelu, te kombinirani priključak na prednjoj strani (za koaksijalni i optički kabel koji podržava PCM 24bit/192kHz i DSD 64 – 2,8 mHz u DoP formatu).

I podnoške Teac UD 505 X njihov su posljednji razvijeni patent. Tzv. stressless foots su labavo postavljene na tri točke što omogućuje momentalnu prilagodbu površini na kojoj je uređaj postavljen. U usporedbi s uobičajenim rješenjima podnoški hi fi uređaja ovo rješenje dodatno smanjuje utjecaj interferencija povratnih vibracija na ono što odrađuje konverter. Podnoške slobodno vibriraju na površini na kojoj je uređaj postavljen onemogućujući time povratak vibracija u uređaj. Obzirom da je uređaj namijenjen digitalnom izvoru zvuka ovaj patent je analognim rješenjem otklonio problem koji neki drugi konverteri rješavaju posebnim filterom nivelacije s prirodnom reverberacijom. Vrhovi konusnih podnoški izrađeni su od obrađenog čelika, a iste su pričvršćene na donju plohu uređaja na način da vise i slobodno se ljuljaju kada se uređaj podigne u zrak. U usporedbi s prethodnim modelima serije 5 (podnoške ili šiljci) ovo rješenje se također čuje kod svake vrste glazbe. Što se tiče ostalih obilježja modela serije 5 usporedbe su u slijedećoj tablici:

UD-505-X UD-505 UD-503 UD-501
Čip ES9038 Q2M ×2 (L/R) AK4497 ×2 (L/R) AK4490 ×2 (L/R) PCM 1795 ×2 (L/R)
Max podržani DSD format 22,5 mHz 22,5 mHz 11,2 mHz 5,6 mHz
Max podržani PCM format 768 kHz/32-bit 768 kHz/32-bit 384kHz/32-bit 384kHz/32-bit
Konverzija naviše (maks.) DSD: 24,5 MHz (DSD 256, 512)
PCM: 384 kHz/32-bit (2 fs, 4 fs, 8 fs)
DSD: 24,5 MHz (DSD 256, 512)
PCM: 384 kHz/32-bit (2 fs, 4 fs, 8 fs)
DSD: 12,2MHz (DSD 256)
PCM: 384kHz/32-bit (2 fs, 4 fs, 8 fs)
PCM: 192 kHz/24-bit (fiksno)
dual mono Da Da Da Da
Strujni krug TEAC-HCLD2 TEAC-HCLD TEAC-HCLD
TEAC QVCS potenciometar Da Da Da
Balansirani izlazi Da Da Da Da
Nebalansirani izlazi Da Da Da Da
Dvostruki clock visoke preciznosti Da Da Da Da
Eksterni ulaz za clock Da Da Da
Funkcija pretpojačala Da Da Da
Bulk prijenos Da Da
Mijenjanje nivoa linijskog izlaza
  • Fiksno (0dB)
  • Fiksno (+6dB)
  • Varijabilna
  • Isključeno
  • Fiksno (0dB)
  • Fiksno (+6dB)
  • Varijabilna
  • Isključeno
  • Fiksno (0dB)
  • Fiksno (+6dB)
  • Varijabilna
  • Isključeno

(Odabir uključivanja/isključivanja linijskog izlaza samo kada su povezane slušalice)
Prednji digitalni ulaz Da
(kombinirani koaksijalni/optički mini priključak)
Da
(kombinirani koaksijalni/optički mini priključak)
Da
(kombinirani koaksijalni/optički mini priključak)
Analogni linijski ulazi 1 par (RCA) 1 par (RCA) 1 par (RCA)
Bluetooth ®

prijemnik

Da Da
Pojačalo za slušalice Potenciometar Potenciometar Potenciometar Op-amp
Izlazni konektori za slušalice / modaliteti rada 4,4 mm 5-polni ×1

  • Balansirano
  • Aktivno

Standardni 6,3 mm ×2

  • Balansirano
  • Aktivno
  • Nebalansirano
4,4 mm 5-polni ×1

  • Balansirano
  • Aktivno

Standardni 6,3 mm ×2

  • Balansirano
  • Aktivno
  • Nebalansirano
Standardni 6,3 mm ×2

  • Balansirano
  • Aktivno
  • Nebalansirano
3,5 mm stereo mini ×1

  • Nebalansirano
Nogice Stressless Pin point Pin point Konvencionalne
Daljinski upravljač Da Da Da
Ulazna frekvencija Maksimalna konverzija
coax/opt USB Isključeno 2Fs 4Fs 8Fs DSD256 DSD512
32kHz 32kHz 64kHz 128 kHz 256 kHz 8MHz 16MHz
44,1 kHz 44,1 kHz 44,1 kHz 88,2 kHz 176,4 kHz 352,8 kHz 11.2MHz 22.5MHz
88,2 kHz 88,2 kHz 88,2 kHz 88,2 kHz 176,4 kHz 352,8 kHz 11.2MHz 22.5MHz
176,4 kHz 176,4 kHz 176,4 kHz 176,4 kHz 176,4 kHz 352,8 kHz 11.2MHz 22.5MHz
352,8 kHz 352,8 kHz 352,8 kHz 352,8 kHz 352,8 kHz 11.2MHz 22.5MHz
705,6 kHz 705,6 kHz 705,6 kHz 705,6 kHz 705,6 kHz 11.2MHz 22.5MHz
48Hz 48Hz 48kHz 96kHz 192 kHz 384 kHz 12.2MHz 24.5MHz
96kHz 96kHz 96kHz 96kHz 192 kHz 384 kHz 12.2MHz 24.5MHz
192 kHz 192 kHz 192 kHz 192 kHz 192 kHz 384 kHz 12.2MHz 24.5MHz
384 kHz 384 kHz 384 kHz 384 kHz 384 kHz 12.2MHz 24.5MHz
768 kHz 768 kHz 768 kHz 768 kHz 768 kHz 12.2MHz 24.5MHz

Dodatni dojmovi testiranja TEAC UD 505 X

Pune performanse kombinacija upsamplinga i raspoloživih digitalnih filtera su čujne sa slušalicama gornje srednje i visoke klase, te sa zvučnicima cjenovne klase 1.500+ eurs. Konverter više odgovara sustavima toplijeg zvuka (u lancu je neka cijevna komponenta).

Odabrane kombinacije upsamplinga s pojedinim filterom doprinose dodatnom smanjenju jittera digitalnog izvora, ali i analognijem dojmu instrumenata u zvučnom zapisu (približavanje digitalnog zvuka analognom idealu), dojmljivijem razdvajanju kanala (prvenstveno zbog dual mono ustroja uređaja), instrumenata, te širini i dubini glazbene pozornice. Što je glazbeni materijal složeniji doprinos ovoga konvertera ukupnom dojmu je očitiji (najviše izraženo kod velikih orkestara i izvedbi klasične glazbe).

Kod klasične glazbe razlike dojma izlaznog audio signala (balansirani) iz Oppo BDP 105 D koji je išao direktno u balansirani ulaz Unison Research-a Unico 150 u usporedbi sa izlaznim digitalnim signalom koji se konvertirao u 505 X (također u balansirani ulaz Unison Research-a Unico 150 bile su drastične po svim aspektima (neusporedivo).

Kod svih vrsta glazbe Teac UD 505 X je iskazao iznimnu čistoću i neutralan zvuk. Zbog ovoga obilježja mu odgovaraju cijevne komponente u sustavu. Neutralizacijom jittera konverter dodatno povezuje instrumente u zvučnoj slici pri čemu su njihove pozicije na pozornici vrlo jasne. Što je glazbeno djelo kompliciranije i s više instrumenata doprinos konvertera kvaliteti zvučne slike je izraženiji.

Čujne su razlike kada se koristi optički, odnosno koaksijalni digitalni kabel od digitalnog izvora do konvertera. Teško je bilo ocijeniti koji je format bolji za koju vrstu glazbe, odnosno u konačnici što je prirodnije (analognije), no obje varijante doprinose iznimno ugodnom slušnom iskustvu. Čistoća glazbenog zapisa u usporedbi s tvorničkim konverterom Oppa kod oba formata je iznimna, a posebno je poboljšan dojam ritma, brzine ataka bas tonova i holografski efekt.

Bas je izraženiji i pri tihom slušanju glazbe. Ataku basa (neproprocionalno) značajno doprinosi kvaliteta digitalne snimke. Vokali se mogu precizno detektirati u prostoru, potpuno su čisti, kao da se sa zvučnih kutija skinulo nekakve tekstilne prekrivače. Može se govoriti o kliničkoj čistoći zvuka, no ne i beživotnom zvuku koji karakterizira uređaje D klase. Širina zvučne pozornice dodatno se mijenja pomicanjem zvučnika u prostoru. Na postojećoj poziciji zvučnika u prostoriji Teac UD 505 X će dati čujni doprinos, no dodatnim pomicanjima zvučnika u prostoru postiže se bolji efekt nego bez ovoga konvertera (?).

Dodatni dojmovi testiranja TEAC UD 505 X
TEAC UD-505-x

Blind testovi TEAC UD 505 X s nekim drugim konverterima

U slučaju kada je u lancu od izvora digitalnog zvuka do zvučnika neka solidna cijevna komponentu teško je pronaći cjenovnog konkurenta Teac-u UD 505 X. Ukoliko u lancu hi fi sustava nema niti jedne cijevne komponente konverteri cijevnog ustroja predstavljaju sasvim drugačije iskustvo, pa je korisno usporediti vrstu zvuka koja vam je osobno draža.

Priča za sebe u ovoj kategoriji je bio iFi Pro iDSD koji pruža mogućnosti kombinacija ugrađenih cijevi s drugim elektroničkim komponentama. Topliji, bogatiji zvuk i Ivanišević i iFi Pro konvertera se čuje isključivo u sustavu bez cijevnih komponenti. U svojim sustavima nisam čuo nikakve razlike u toplini i bogatstvu zvučne slike, uz dojam da je TEAC UD 500 X u usporedbi s ova dva cijevna konvertera omogućio bolju prilagodbu vrsti glazbe (različite kombinacije upsamplinga i digitalnih filtera – zvuk analognih instrumenata bliži stvarnosti odnosno analogiji).

Cijevni konverteri u usporedbi s TEAC UD 500 X su tamnog timbra koji ponekad stvara dojam nedostatka zraka među instrumentima. Što je broj svirača veći veći je i dojam sabijenosti zvučne slike kod cijevnih konvertora. Kada konvertor nije cijevnog ustroja a u sustavu postoji neka solidna cijevna komponenta zvuk je topao, ali nije tamnog timbra niti se kod pojedinih snimki stječe dojam sabijenosti glazbenika. TEAC UD 500 X nije konvertor za one koji vole toplinom značajnije koliriran zvuk. Temeljno obilježje TEAC UD 500 X konvertora je posebno prozračna glazbena prezentacija. 

Linearnost zvučne slike je vrlo dobra, kao i detalji u slici, ali su nježno zaglađeni slijedom čega nema iskakanja u gornjem dijelu frekventnog spektra. Ovakav kompromis sam imao prilike čuti u nekim hi end konverterima. U usporedbi s tim skupljim konverterima detalji u zvučnoj slici su bili vrlo slični, dok je Teac bio malo punijeg i toplijeg zvuka od njih. Evidentno su skuplji konvertori prilagođeni najskupljim pojačalima i kabelima. Ukoliko se Teac UD 505 X koristi u nebalansiranom modu čuje se suženje pozornice. Dojam lošije snimljenog izvornog digitalnog materijala moguće je značajno unaprijediti maksimalnim upsamplingom koji je preporuka za sve lošije snimke.

Zaključno, Teac UD 505 X je dobitnik dva prestižna audio priznanja: The Audio Excellence 2022 Award wining products i The Visual Grand Prix (VGP) Awards. Obzirom na osobno iskustvo s ovim uređajem i za ovu klasu zvuka vrlo konkurentnu cijenu moguće će pokupiti još koju nagradu obzirom da je na tržištu tek nekoliko mjeseci.

Teac UD-505 X USB DAC/pojačalo za slušalice (TEAC) MPC: 12590.00 kn

Za sve dodatne informacije molimo da nas bez ustezanja kontaktirate!

RECENZIJE:

AUDIOCINEMA ART newsletter

AUDIOCINEMA ART newsletter

Budi Up – To –Date sa najboljim zvukom uz AUDIOCINEMA ART

Prijavi se na naš newsletter i prvi saznaj novosti iz hi-fi svijeta!

Uspješno ste se prijavili na našu newsletter listu! Hvala!

Pin It on Pinterest