Esoteric Super Audio CD nova izdanja

Esoteric – novi SACD diskovi Siječanj 2022.

20. siječnja 2022. | Esoteric, High-end audio

ESOTERIC SACD novosti siječanj 2022.
Mnoge tvrtke iz audio svijeta u jednom trenutku donesu odluku o pokretanju odjela koji će se baviti nosačima zvuka. Obično se radi o remasterima postojećih snimki ili snimanja novih djela u izvedbi ovovremenih umjetnika.

ESOTERIC SACD novosti siječanj 2022.
Mnoge tvrtke iz audio svijeta u jednom trenutku donesu odluku o pokretanju odjela koji će se baviti nosačima zvuka. Obično se radi o remasterima postojećih snimki ili snimanja novih djela u izvedbi ovovremenih umjetnika.

U pravilu su to nosači zvuka koji svojim karakteristikama odskaču od standardnih, i uvijek je

pomno odabrana glazba u stanju istaknuti najbolje karakteristike proizvoda koje tvrtka nudi na tržištu. Glazba s takvih nosača zvuka može se čuti po audio sajmovima/izložbama, ponekad se može kupiti ili se isporučuje zajedno s nekim kupljenim uređajem.

Dodana vrijednost takvim izdanjima velika je i ukazuje kako bi glazba mogla zvučati. Stoga, zbog kvalitete, odabira djela i vrlo ograničenih naklada, često dostižu kultni status. Predstavljaju i investiciju, jer starija, rasprodana izdanja najčešće imaju višu cijenu od novih.

Jedna od takvih kompanije je Esoteric, dio Teac grupe.

Nova kolekcija se sastoji od remek-djela klasične literature kojima je Esoteric privukao mnogo pozornosti, što zbog beskompromisne predanosti savršenoj rekonstrukciji izvornog zvuka master snimke, ali i zbog korištenja hibridne Super Audio CD (SACD) tehnologije radi poboljšanja reprodukcije. Odabrane snimke bile su najznačajniji dio povjesne baštine još od prvog izdanja.

Esoteric SACD nosači zvuka impresioniraju “dušom” skrivenom unutar nota koja se po prvi put otkriva u svoj svojoj ljepoti.

Ekipa koja se bavi stvaranjem savršenstva je:

  • SACD Producer: Motoaki Ohmachi (ESOTERIC COMPANY)
  • SACD Mastering Engineer: Masaya Higashino (JVC Mastering Center Daikanyama Studio)
  • SACD Authoring: Atsuo Fujita (f-inc)

Esoteric remastering studio

S. BACH Orchestral Suite Nos. 2 & Nos.3, etc

Žanr: Simfonija, koncert, komorna glazba
Izvođač: Münchener Bach-Orchester
Dirigent: Karl Richter

Kataloški broj: ESSA-90248
Format: Super Audio CD/CD Hibrid

  • Label: ARCHIV
  • DSD mastering / Super Audio CD sloj: Stereo
  • Deluxe Digipak pakiranje

Djela:

  • Johann Sebastian Bach (1685. – 1750.)
  • Suite (Ouvertüre) Nr. 2 h-moll BWV 10677
  • Suite (Ouvertüre) Nr. 3 D-dur BWV 1068
  • Sonate für Flöte und obligates Cembalo h-moll BWV 1030
  • Konzert für Cembalo und Orchester Nr. 5 f-moll BWV 1056
Sadržaj na CD-u:

Popis pjesama:

Suite (Ouvertüre) Nr. 2 h-moll BWV 10677

  1. Ouvertüre
  2. Rondeau
  3. Sarabande
  4. Bourrée I-II
  5. Polonaise
  6. Menuet
  7. Badinerie

Suite (Ouvertüre) Nr. 3 D-dur BWV 1068

  1. Ouvertüre
  2. Air
  3. Gavotte I-II
  4. Bourrée
  5. Gigue

Sonate für Flöte und obligates Cembalo h-moll BWV 1030

  1. Andante
  2. Largo e dolce
  3. Presto – Allegro

Konzert für Cembalo und Orchester Nr. 5 f-moll BWV 1056

  1. (Allegro)
  2. Largo
  3. Presto

 

Dirigent: Karl Richter
Aurèle Nicolet, flauta (skladbe 1-15)
Karl Richter, čembalo (skladbe 13-18)
Münchener Bach-Orchester (skladbe 16-18)

 

Izvorna snimka:

  • Izvršni producenti: Karl Faust (skladbe 1-12), Dr. Gerd Ploebsch (skladbe 13-18)
  • Producenti: Karl-Heinz Schneider (skladbe 1-12), Dr. Gerd Ploebsch (skladbe 13-18)
  • Inženjeri zvuka: Walter Alfred Wettler (skladbe 1-12), Klaus Scheibe (skladbe 13-15),
  • Günter Hermanns (skladbe 16-18)
  • Inženjeri snimanja: Klaus Scheibe (skladbe 16-18)
  • Snimano:
    • 14. – 19. svibnja 1960., Herkulessaal, München (skladbe 1-12),
    • travanj 1973., München (skladbe 13-15)
    • 11.– 13. lipnja 1972., Bavaria Musikstadt, München (skladbe 16-18)

      Remasteriranje:

      Producent:
      Motoaki Ohmachi (ESOTERIC COMPANY)
      Inženjer masteringa:
      Masaya Higashino (JVC Mastering Center Daikanyama Studio)

      ESOTERIC uređaji korišteni za remasteriranje:

      Kriterij remasteriranja je vjerno hvatanje kvalitete izvore master snimke. U tu svrhu korišten je vodeći ESOTERIC D/A pretvarač, model D-01VU, Grandioso G1 Rubidium Master Clock generator i ESOTERIC MEXCEL interkonekt kabeli i kabeli za napajanje. Ova kombinacija visoko napredne tehnologije uvelike je pridonijela utjelovljenju vrhunskog zvuka izvorne snimke.

      Johann Sebastian Bach

      Johann Sebastian Bach (Eisenach, 21. ožujka 1685. – Leipzig, 28. srpnja 1750.) bio je njemački skladatelj i orguljaš baroknog razdoblja.

      Ostavši bez roditelja u desetoj godini života, preselio se k starijem bratu, Johannu Christophu Bachu (1671. – 1721.), orguljašu u obližnjem Ohrdrufu. Godine 1700. odlazi u Lüneburg, gdje pjeva u crkvenom zboru samostana sv. Mihaela, a često putuje u Hamburg kako bi usavršio svoju orguljašku tehniku. Godine 1703. godine odlazi u Arnstadt gdje ocjenjuje nove crkvene orgulje, prihvaća i posao orguljaša, a nameće mu se i neugodna dužnost uvježbavanja zbora.

      Od 1708. godine Bach djeluje u kapeli vojvodskoga dvora u Weimaru, najprije kao orguljaš, čembalist, član orkestra, skladatelj, a od 1714. godine i kao koncertni majstor. U ovom razdoblju nastaju djela kontrapunktalne glazbe, od kojih je najpoznatiji Dobro ugođeni klavir, djelo koje se sastoji od 48 preludija i fuga, po dva za svaki dur i mol.

      Bach 1717. godine prelazi u Cöthen, gdje vodi dvorsku kapelu princa Leopolda od Anhalt-Cöthena, a sklada većinom svjetovnu glazbu (Brandenburški koncerti, suite za čelo, sonate i partite za violinu, te orkestralne suite). Posvetio se djelima svjetovne vokalne i instrumentalne glazbe od kojih su najpoznatija Clavier-Übung – vježba za klavir, koja sadrži 6 partita, Talijanski koncert, Francusku uvertiru i Goldberg varijacije.

      Istodobno je nastala i Misa u h-molu (nikad nije izvedena za Bachova života) koju mnogi od 19. stoljeća smatraju ne samo najvećim Bachovim djelom, nego možda i najvećim uglazbljenjem mise uopće. Glazbeni urednik iz 19. stoljeća Hans Georg Nägeli, prozvao ju je “najvećim glazbenim djelom svih vremena i svih ljudi”.

       

      Tijekom susreta s kraljem Friedrichom II. Pruskim u Potsdamu, kralj je zadao temu koja je Bachu trebala poslužiti kao temelj za šesteroglasnu fugu. Rezultat je bila Musikalische Opfer koja je sadržavala niz fuga i kanona na zadanu „kraljevsku temu“. Bach je kasnije skladao i 14 fuga (kontrapunkta) na vlastitu temu. Ove skladbe, poznate kao Die Kunst der Fuge – Umjetnost fuge, sadrže neke od najsloženijih fuga svih vremena i smatraju se najznačajnijim kontrapunktalnim djelom ikada napisanim. Krajem 1749. godine Bach je oslijepio i posljednje skladbe diktirao je učeniku Johannu Christophu Altnikolu.

      Među djela J. S. Bacha spadaju Brandenburški koncerti, Varijacije Goldberg, Engleske suite, Francuske suite, Partite, Dobro ugođen glasovir, Misa u h-molu, Muka po Mateju, Glazbena žrtva, Umjetnost fuge, Sonate i partite za violinu solo, Suite za violončelo, više od 200 kantata i isto toliko djela za orgulje.

      Bachov doprinos glazbi, ili kako je njegov učenik Lorenz Christoph Mizler rekao “glazbena znanost”, često se uspoređuju s genijima Williama Shakespearea u književnosti i Isaaca Newtona u fizici. Općenito ga se smatra jednim od najvećih skladatelja svih vremena. Njegova se djela odlikuju intelektualnom dubinom, tehničkom zahtjevnošću i umjetničkom ljepotom, te su bila nadahnuće gotovo svim skladateljima europske tradicije, od Wolfganga Amadeusa Mozarta do Arnolda Schönberga.

      Izvor Wikipedia

      TCHAIKOVSKY: Concerto No. 1, „1812“ Overture

      Žanr: simfonija, koncert
      Ozvođači: Martha Argerich – glasovir, Berliner Philharmoniker
      Dirigent: Claudio Abbado

      Kataloški broj: ESSG-90249
      Format: Super Audio CD/CD Hibrid

      • Label: Deutsche Grammophon
      • DSD mastering / Super Audio CD sloj: Stereo
      • Deluxe Digipak pakiranje

      Djela:

      1. Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893)
      2. Piano Concerto No. 1 in B flat minor, Op. 23
      Sadržaj na CD-u:
      1. Allegro non troppo e molto maestoso – Allegro con spirito
      2. Andantino semplice – Prestissimo – Tempo I
      3. Allegro con fuoco
      4. Slavonic March, Op.31
      5. Romeo and Juliet – Fantasy Overture after Shakespeare
      6. Ouverture solennelle “1812”, Op.49

       

      Martha Argerich, glasovir (1-3)
      Berliner Philharmoniker, Dirigent: Claudio Abbado (1-6)

       

      Izvorna snimka:

      • Izvršni producenti: Christopher Alder
      • Producenti: Wolfgang Stengel (skladbe 1-3), Christopher Alder (skladbe 4-6)
      • Inženjeri zvuka: Gernot von Schultzendorff (skladbe 1-3, 4, 6),
      • Wolfgang Milehner (skladba 5)
      • Inženjeri snimanja: Jürgen Bürklin (skladbe 1-3), Reinhard Largeman (skladbe 1-3, 4, 6),
      • Jürgen Bürklin (skladba 5)
      • Snimano:
        • prosinac 1994. (skladbe 1-3, snimke koncerta),
        • prosinac 1995. (skladba 4, 6),
        • travanj 1996. (skladba 5, snimka koncerta) 

      Remasteriranje:

      Producent:
      Motoaki Ohmachi (ESOTERIC COMPANY)
      Inženjer masteringa:
      Masaya Higashino (JVC Mastering Center Daikanyama Studio)

      ESOTERIC uređaji korišteni za remasteriranje:

      Kriterij remasteriranja je vjerno hvatanje kvalitete izvore master snimke. U tu svrhu korišten je vodeći ESOTERIC D/A pretvarač, model D-01VU, Grandioso G1 Rubidium Master Clock generator i ESOTERIC MEXCEL interkonekt kabeli i kabeli za napajanje. Ova kombinacija visoko napredne tehnologije uvelike je pridonijela utjelovljenju vrhunskog zvuka izvorne snimke.

      Petar Iljič Čajkovski
      (Votkinsk, 7. svibnja 1840. – Sankt Peterburg, 6. studenog 1893.)

      Petar Iljič Čajkovski

      Petar Iljič Čajkovski (Votkinsk, 7. svibnja 1840. – Sankt Peterburg, 6. studenog 1893.), ruski skladatelj i jedan od najvećih glazbenih autora romantizma, porijeklom iz ugledne ukrajinske kozačke obitelji Čajka.

      Sviranje i skladanje kratkih pjesama bili su dio kućnog obrazovanja mladog Petra. Osim toga, roditelji Čajkovskog bili su veliki ljubitelji glazbe i kod svoje su djece razvili ovu sklonost. Dječaku se posebno svidio Mozart. U svom dnevniku je kasnije zapisao da je “zahvaljujući njemu saznao što je glazba”.

      Pojavio se u ruskoj carskoj glazbi istodobno sa skladateljima Novoruske škole, tzv. grupom Petorice, a njihovo se stvaralaštvo međusobno dopunjuje. Po svom glazbenom izrazu je kasni romantičar, a prožima svoja djela ruskim duhom u melodiji i sadržaju svojih opera.

      Studirao je na petrogradskom Konzervatoriju, a predavao je harmoniju na Konzervatoriju u Moskvi i pisao glazbene kritike.

      Za Simfoniju br. 3 u D-duru Čajkovski je 1875. godine dobio veliko priznanje. Krajem te godine krenuo je na turneju po Europi. Godine 1876. završio je balet Labuđe jezero kao i fantaziju Francesca da Rimini. Dok je prvi postao jedan od najčešće izvođenih baleta svih vremena, Čajkovski je ponovno doživio bijes kritičara koji su ga na premijeri ocijenili previše složenim i previše “bučnim”.

      Nakon ostavke Moskovskom konzervatoriju godine 1878., potpuno se usredotočio na skladanje. Kao nevjerojatno plodan skladatelj njegov opus broji 169 djela, uključujući simfonije, opere, balete, koncerte, kantate i pjesme. Među najpoznatijim kasnim djelima su baleti Trnoružica (1890.) i Orašar (1892.).

      Boreći se s društvenim pritiscima kako bi potisnuo svoju homoseksualnost, Čajkovski se 1877. godine ženi studenticom po imenu Antonina Milykova, a brak napušta već tjedan dana nakon vjenčanja. Tijekom živčanog sloma neuspješno je pokušao počiniti samoubojstvo i na kraju pobjegao u inozemstvo. Materijalnu neovisnost i boravak u inozemstvu omogućila mu je Nadežda von Meck, koja ga je uzdržavala do 1890. godine, a njihovo dopisivanje važan je izvor podataka o stvaralačkom radu i estetskim pogledima Čajkovskoga. Nastupao je kao dirigent vlastitih djela po cijelom Ruskom Carstvu, Europi i SAD-u.

      Skladao je dva najpoznatija baleta na svijetu “Labuđe jezero” i “Orašar”, deset opera, tri baleta i sedam simfonija, da ne spominjemo brojne solo popjevke, koncerte, kantate, minijature za klavir i raznovrsna djela za orkestar i solističke instrumente – sve to čini ogroman opus Petra Iljiča Čajkovskog.

      Čajkovski je umro u St. Petersburgu 6. studenoga 1893. Kao uzrok njegove smrti službeno proglašena kolera, no neki biografi vjeruju da je počinio samoubojstvo nakon poniženja za vrijeme suđenja zbog homoseksualnog skandala. Međutim, pisana dokumentacija koja bi podržala ovu teoriju ne postoji.

      DVOŘÁK simfonije br. 8 & 9 “Iz Novog svijeta”

      Žanr: Simfonija
      Izvođač: Wiener Philharmoniker
      Dirigent: Herbert von Karajan

      Kataloški broj: ESSG-90250
      Format: Super Audio CD/CD Hybrid

      • Label: Deutsche Grammophon
      • DSD mastering / Super Audio CD sloj: Stereo
      • Deluxe Digipak packaging

      Djela:

      • DVOŘÁK simfonije br. 8 & 9 “Iz Novog svijeta”
      Sadržaj na CD-u:
      Stavci:

      Simfonija br. 8 u G-duru, Op. 88

      1. Moderato
      2. Allegretto
      3. Largo
      4. Allegro non troppo

      Simfonija br. E-molu, Op. 95 “Iz Novog svijeta “

      1. Allegro
      2. Moderato
      3. Presto
      4. Largo

      Izvorna snimka:

      • Izvršni producenti: Guenther Breest,
      • Produkcija snimanja: Michel Glotz
      • Inženjer zvuka: Günter Hermanns
      • Snimano: 9. – 11. siječnja i 6. – 9. veljače 1985., Musikvereinssaals, Wien

        Remasteriranje:

        Producent:
        Motoaki Ohmachi (ESOTERIC COMPANY)
        Inženjer masteringa:
        Masaya Higashino (JVC Mastering Center Daikanyama Studio)

        ESOTERIC uređaji korišteni za remasteriranje:

        Kriterij remasteriranja je vjerno hvatanje kvalitete izvore master snimke. U tu svrhu korišten je vodeći ESOTERIC D/A pretvarač, model D-01VU, Grandioso G1 Rubidium Master Clock generator i ESOTERIC MEXCEL interkonekt kabeli i kabeli za napajanje. Ova kombinacija visoko napredne tehnologije uvelike je pridonijela utjelovljenju vrhunskog zvuka izvorne snimke.

        Antonín Leopold Dvořák, češki skladatelj
        (Nelahozeves, Češka, 8. rujna 1841. – Prag, Češka, 1. svibnja 1904.).

        Antonín Leopold Dvořák

        Antonín Leopold Dvořák (Nelahozeves, Češka, 8. rujna 1841. – Prag, Češka, 1. svibnja 1904.), češki skladatelj.

        Nakon osnovne opće i glazbene izobrazbe učio je svirati violinu, violu, glasovir, orgulje, osnove glazbene teorije i njemački. Svirao je u školskom orkestru i skladao koračnice i plesne komade. Uz ujakovu novčanu pomoć otišao je 1857. u Prag gdje je dvije godine polazio utjecajnu orguljsku školu, a uzdržavao se skladanjem i sviranjem violine u plesnom orkestru Karela Komzáka. U to je vrijeme skladao 2 simfonije, uvertire, 2 opere, koncert za violončelo u a-molu, komorne skladbe, misu i dr., mnoge od njih pod Wagnerovim utjecajem, koje će uništiti 1873. u doba stvaralačke krize. Iste godine postao je orguljašem crkve sv. Adalberta u Pragu.

        Tijekom 1880-ih i 1890-ih izvodile su mu se nove skladbe – simfonije i komorna djela – u Češkoj, Njemačkoj, Austriji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, SAD-u i drugdje. Javna priznanja, dodjeljivanje austrijske državne stipendije, potpore drugih skladatelja (Smetane, a osobito Brahmsa i muzikologa E. Hanslicka) te tiskanje djela, potaknuli su toga skromnog i povučenog autora na stvaranje. Sam je ravnao izvedbama svojih djela u domovini i mnogim europskim zemljama. Višekratni posjeti Rusiji od 1890. i kasnije proizišli su iz prijateljstva s Čajkovskim.

        U rujnu 1892. godine dobio je mjesto dirigenta u “National Conservatory of Music” u New Yorku, za tada ogromnu plaću od 15000 USD godišnje. Ubrzo nakon dolaska u Ameriku, Dvořák je napisao seriju članaka u kojima se osvrće na stanje američke glazbe. Podupirao je koncept da afroamerička glazba i glazba američkih indijanaca postane osnova razvoja američke nacionalne glazbe.

        U SAD-u je komponirao 9. simfoniju Iz Novoga svijeta, komorne skladbe (kvarteti, kvinteti, violinska sonatina), uvertire, te prepravio ranija djela, a 1895. napisao koncert za violončelo u h-molu. Ljeti iste godine prekinuo je ugovor i vratio se u Prag te postao nastavnikom kompozicije na konzervatoriju, a od 1901. i njegovim ravnateljem. Dvořák se okušao na svim skladateljskim područjima. U svojim djelima udružio je respekt prema glazbi kasnih bečkih klasičara (Beethovena i Schuberta), zanimanje za onodobnu suvremenu glazbu (Wagner, Brahms) i prihvaćanje folklornog idioma (češkog/slavenskog, američkog).

        Među sakralnim djelima često se izvode Requiem i Te deum a među njegova najznačajnija djela spadaju 16 slavenskih plesova, “Stabat Mater”, oratorij “Sveta Ludmila”, devet simfonija (najznačajnije posljednje tri), “Američki gudački kvartet”, “Requiem”, “Koncert za violončelo u h-molu” i opera “Rusalka”. Poput svojih uzora Beethovena i Schuberta, Dvořák je skladao brojna dua, trija, kvartete, kvintete za gudački ili klavirski ansambl te niz klavirskih komada. Po vrhuncima svojega opusa, Dvořák spada među najpopularnije skladatelje kasnog romantizma.

        Posljednje godine života proveo je u sreći s obitelji, skladanju, primajući mnoga priznanja, među kojima i carsku zlatnu medalju, koju je prije njega među glazbenicima dobio samo J. Brahms. Pokopan je na praškome višehradskom groblju među češkim nacionalnim veličinama.

        BEETHOVEN Egmont, Symphony No. 5

        Žanr: Simfonija
        Dirigent: George Szell
        Izvođači:Wiener Philharmoniker, Royal Concertgebouw Orchestra,
        Sopran: Pilar Lorengar

        Kataloški broj: ESSD-90251
        Format: Super Audio CD/CD Hibrid

        • Label: DECCA
        • DSD mastering / Super Audio CD sloj: Stereo
        • Deluxe Digipak packaging

        Djela:

        • Ludwig van Beethoven (1770. – 1827.)
        • Complete Incidental Music to Egmont, Op. 84
        • Symphony No. 5 in C minor, Op. 67
        Sadržaj na CD-u:

        Complete Incidental Music to Egmont, Op. 84
        by Johann Wolfgang von Goethe

        1. Ouvertüre
        2. Lied (Vivace): “Die Trommel gerühret!”
        3. Zwischenakt I (Andante)
        4. Zwischenakt II (Larghetto)
        5. Lied (Andante con moto): “Freudvoll und leidvoll”
        6. Zwischenakt III (Allegro – Marcia: Vivace)
        7. Zwischenakt IV (Poco sostenuto e risoluto)
        8. Clärchens Tod (Larghetto)
        9. Melodrama (Poco sostenuto)
        10. Siegessymphonie (Allegro con brio)

        Pilar Lorengar, Soprano
        Wiener Philharmoniker

         

        Symphony No. 5 in C minor, Op. 67

        1. Allegro con brio
        2. Andante con moto
        3. Allegro
        4. Allegro

        Royal Concertgebouw Orchestra
        Dirigent: George Szell

         

        Izvorna snimka:

        • Producent: John Mordler (Egmont)
        • Inženjer zvuka: Gordon Parry (Egmont)
        • Snimano:
          • 11. – 15. prosiinca 1969., Sofiensäle, Wien (Egmont)
          • studeni 1966., Concertgebouw, Amsterdam (Symphony No. 5)

        Remasteriranje:

        Producent:
        Motoaki Ohmachi (ESOTERIC COMPANY)
        Inženjer masteringa:
        Masaya Higashino (JVC Mastering Center Daikanyama Studio)

        ESOTERIC uređaji korišteni za remasteriranje:

        Kriterij remasteriranja je vjerno hvatanje kvalitete izvore master snimke. U tu svrhu korišten je vodeći ESOTERIC D/A pretvarač, model D-01VU, Grandioso G1 Rubidium Master Clock generator i ESOTERIC MEXCEL interkonekt kabeli i kabeli za napajanje. Ova kombinacija visoko napredne tehnologije uvelike je pridonijela utjelovljenju vrhunskog zvuka izvorne snimke.

        Ludwig van Beethoven
        (Bonn,  16. prosinca 1770. – 26. ožujka 1827., Beč, Austrija)

        Ludwig van Beethoven

        Ludwig van Beethoven (Bonn, kneževina Svetog Rimskog Carstva, 16. prosinca 1770. – 26. ožujka 1827., Beč, Austrija) je bio njemački pijanist i skladatelj koji se smatra jednim od najvećih glazbenih genija svih vremena. Njegove inovativne skladbe kombinirale su vokale i instrumente, proširujući opseg sonata, simfonija, koncerata i kvarteta. On je ključna tranzicijska figura koja povezuje klasično i romantično doba zapadne glazbe.

        Beethovenov osobni život obilježila je borba protiv gubitka sluha, a neka od najvažnijih djela nastala su tijekom posljednjih 10 godina njegova života, kad je već bio potpuno gluh. Preminuo je u 56. godini života.

        Sa sedam godina je održao svoj prvi koncert i tada je proglašen „čudom od djeteta“. Postao je poznat kao virtuoz na klaviru a svirao je i orgulje i violinu. Premda u početku prilično prosperitetna, smrću njegova djeda 1773. i padom njegovog oca u alkoholizam, obitelj Beethoven je postajala sve siromašnija. Do 11. godine Beethoven je morao napustiti školu; sa 18 godina bio je hranitelj obitelji.

        Nakon preseljenja 1792. u Beč, njegov talent i vizionarski duh ga je doveo do najviših krugova Habzburške monarhije. Beethoven je bio majstor kako za solo klavirsku glazbu, tako i za komerne sastave, simfonije i opere.

        Peta simfonija – danas poznata i kao „Sudbinska” – spada među njegova najpoznatija djela. Kada je u Beču – nekadašnjem svjetskom centru klasične glazbe – u prosincu 1808. ta kompozicija premijerno izvedena, među prisutnima je vladalo negodovanje. Beethoven je bio dirigent i tada je imao 38 godina. Beethoven je u to vrijeme bio prvi glazbenik koji nije radio po narudžbi, za razliku od Haydna ili Mozarta, koji su svoju muziku skladali za crkvu i plemstvo. Na taj je način glazba izišla iz bogatih domova i postala dostupna široj javnosti.

        Od 27. godine Beethoven počinje gubiti sluh, sa 48 je potpuno gluh i pati od tinitusa, što ga nije spriječilo da nastavi sa skladanjem. 

        Od 1803. do 1812. je njegovo “srednje” ili “herojsko” razdoblje, u kojem je skladao svoju jedinu operu, šest simfonija, četiri solo koncerta, pet gudačkih kvarteta, šest gudačkih sonata, sedam klavirskih sonata, pet setova klavirskih varijacija, četiri uvertire, četiri trija, dva seksteta i 72 pjesme. Najpoznatije među njima bile su opsjednuta Mjesečeva sonata, simfonije br. 3. – 8., Kreutzerova violinska sonata i „Fidelio“, Beethovenova jedina opera.

        Imao je i financijskih problema, no neki pripadnici tadašnjeg plemstva, koji su voljeli njegovu glazbu, su ga podržavali. Godine 1824. je završio 9. simfoniju, danas poznatu po zborskom finalu posljednjeg stavka – „Odi radosti”. Kada je izvedena, 7. svibnja 1824. Beethoven više nije bio u stanju čuti ovacije i gromoglasan aplauz jer je već bio gluh. Instrumentalna verzija Ode radosti je od 1985. i himna Europske unije.

        Neka od najpoznatijih djela su: Eroica: Symphony No. 3, 1804.; Symphony No. 5, 1804.; Fur Elise, 1810.; Symphony No. 7, 1813.; Missa Solemnis, 1824.; Symphony No. 9, 1824. (zborsko finale, s četiri vokalna solista i zborom koji pjeva riječi pjesme Friedricha Schillera “Oda radosti”); String Quartet No. 14, 1826., izvodi se oko 40 minuta a sadrži sedam povezanih stavaka odsviranih bez pauze.

        Sažimajući svoj život i skoru smrt tijekom posljednjih dana, Beethoven, koji nikada nije bio tako spretan s riječima kao s glazbom, posudio je slogan koji je zaključivao mnoge drame u to vrijeme: Plaudite, amici, comoedia finita est.

        “Plješćite prijatelji, komedija je gotova.”

        Za sve dodatne informacije molimo da nas bez ustezanja kontaktirate!

        ESOTERIC ČLANCI: