

Esoteric Mastering – 3 nova SACD
ESOTERIC SACD novosti Ožujak 2025.
Predstavljamo nove diskove iz Esoteric Mastering, SACD diskovi vrhunske kvalitete.
Esoteric remastering
Kolekcija klasičnih remek-djela
Esoteric reizdanja remek-djela klasične glazbe privuklo je veliku pozornost, kako zbog svoje beskompromisne predanosti ponovnom stvaranju izvornog zvuka, tako i zbog korištenja hibridne Super Audio CD tehnologije za poboljšanje kvalitete zvuka. Ova serija označava najbolje hibridno Super Audio CD izdanje povijesnih odabira snimaka koji su glavni oslonci kataloga od svog prvog izdanja.
Ove nove audio verzije koriste Esotericov vlasnički proces re-masteringa Esoteric Mastering za postizanje najviše razine kvalitete zvuka.
Iskusite sami…
Doživite legendarnu izvedbu u novom Super Audio CD/CD formatu. Ne samo novi zainteresirani ljubitelji glazbe, već i iskusne pratitelji ovih snimljenih materijala biti podjednako impresionirani “dušom” skrivenom unutar nota, ali nikad prije pronađenom u prethodno objavljenim snimkama u bilo kojem formatu.
Esoteric uređaji koji se koriste za remastering
Kriterij remasteringa je vjerno uhvatiti kvalitetu izvorne master snimke. Esotericovi vodeći D/A pretvarač, model Grandioso D1X SE, glavni generator takta, model Grandioso G1X i Esoteric Mexcel interkonekcijski kabeli i kabeli za napajanje, svi su korišteni za ovu sesiju re-masteringa. Ova kombinacija vrlo napredne tehnologije uvelike je pridonijela hvatanju visokokvalitetnog zvuka izvorne master snimke.
Dosnosimo tri nova remek djela koja se nude u SACD formatu najviše kvalitete:
SCHUBERT: Arpeggione Sonata, etc. ROSTROPOVICH
- Mstislav Rostropovich, violončelo
- Benjamin Britten, glasovir
Oznaka proizvoda: ESSD-9030
Format: Super Audio CD/CD Hybrid
Label: Decca
DSD mastering / Super Audio CD layer: Stereo
Pakiranje: Deluxe Digipak pakiranje
Sadržaj na CD-u:
Franz Schubert (1797. – 1828.)
Sonata za Arpeggione* i glasovir u A-molu, D. 821
[1] Allegro moderato
[2] Adagio
[3] Allegretto
Robert Schumann (1810. – 1856.)
Pet komada u narodnom stilu, Op. 102
[4] Vanitas vanitatum (Mit Humor)
[5] Langsam
[6] Nicht schnell, mit viel Ton zu spielen
[7] Nicht zu rasch
[8] Stark und markiert
Claude Debussy (1862. – 1918.)
Sonata za violončelo i glasovir u D-molu
[9] Prologue (Lent)
[10] Sérénade (Modérément animé)
[11] Finale (Animé)
- Mstislav Rostropovich, violončelo
- Benjamin Britten, glasovir
Snimano:
- 22.-27. srpnja 1968., “The Maltings”, koncertna dvorana, Snape (Schubert),
- 19.-21. srpanj 1961., dvorana Kingsway, London (Schumann, Debussy)
* Arpeggione je glazbeni instrument sa šest žica koji se svirao gudalom i ugađao poput gitare, ali sa zakrivljenim mostom tako da se može svirati poput violončela, i stoga je sličan bas violi da gamba. Instrument se ponekad naziva i gitarski violončelo. Oblik tijela arpeggionea ipak je sličniji srednjovjekovnim violinama nego gitari ili bas violi. To je u biti bas viola s ugađanjem poput gitare, E–A–d–g–b–e.
Re-mastering:
- Producent: Motoaki Ohmachi (Esoteric Mastering Center)
- Pridruženi producent: Jo Yoshida (Esoteric Mastering Center)
- Mastering inženjer: Masaya Tohno (Esoteric Mastering Center)
SCHUBERT: Arpeggione Sonata, etc. ROSTROPOVICH ESSD-90303 (Esoteric Mastering) MPC: 79,00 €

Franz Peter Schubert
(Lichtenthal kraj Beča, 31. siječnja 1797. – Beč, 19. studenog 1828.)
Franz Peter Schubert
Franz Peter Schubert (Lichtenthal kraj Beča, 31. siječnja 1797. – Beč, 19. studenog 1828.) bio je austrijski romantični skladatelj i premda je umro u 31. godini, bio je plodan skladatelj, napisao je oko 600 skladbi i devet simfonija.
Nakon što je napustio školu i završio godišnju obveznu nastavu, Schubert je slijedio svog oca u učiteljsku profesiju a gađenje prema školskom okruženju konačno je zapalilo dodir njegove kreativne genijalnosti. Godine 1814., kada je započeo poučavanje, skladao je svoje prvo neosporno remek -djelo, „Gretchen na svom kotaču“.
Za to vrijeme učitelja, skladao je 145 pjesama, Drugu i Treću simfoniju, dvije sonate i niz minijatura za solo klavir, dvije postavke za misu i druga kraća zborska djela , četiri scenska djela, gudački kvartet i razne druge projekte.
Glazbena druženja poznata pod imenom Schubertiade postala su vesela i razuzdana, tijekom kojih je Schubert mogao otpjevati neke svoje pjesme prateći se za klavirom.
U skromnim uvjetima Schubert je počeo proizvoditi naizgled beskrajan niz remek-djela koja su uglavnom bila ostavljena vrednovanju budućnosti, uključujući dva velika ciklusa pjesama, Die Schone Mullerin i Winterreise , osmu („Nedovršena“) i devetu („Velika“) simfoniju, Oktet za puhače, posljednja tri gudačka kvarteta, dva klavirska trija, Gudački kvintet, Fantazija „Lutalica“ i posljednjih šest sonata za solo klavir.
Osjećao je glavobolje, groznicu, imao otečene zglobove i povraćao što su neki od simptoma koji upućuju na trovanje živom. Schubert je preminuo u Beču u dobi od 31. godine, 19. studenoga 1828. u stanu svoga brata Ferdinanda.

Robert Schumann
Robert Schumann (8. lipanj 1810., Zwickau, Kraljevina Saska – 29. srpanj 1856., Bonn, Pokrajina Rajna, Pruska)
Robert Schumann
Robert Schumann (8. lipanj 1810., Zwickau, Kraljevina Saska – 29. srpanj 1856., Bonn, Pokrajina Rajna, Pruska) bio je njemački skladatelj, pijanist i glazbeni kritičar ranog romantičnog doba.
Skladao je u svim glavnim glazbenim žanrovima toga doba, pišući za solo glasovir, glas i glasovir, komorne skupine, orkestar, zbor i operu. Njegova djela oslikavaju duh epohe romantizma u njemačkoj glazbi.
Rođen je u imućnoj obitelji srednje klase bez ikakvih glazbenih veza i nije bio siguran hoće li biti odvjetnik ili pijanist-skladatelj. Studirao je pravo, ali su mu glavni interesi bili glazba i romantična književnost. Učio je glasovir kod Friedricha Wiecka, ali zbog pogoršanja problema s desnom rukom, usredotočio se na skladanje. Napisao je samo jednu operu – Genoveva.
Usprkos protivljenju, oženio je učiteljevu (Wieck) kćer Claru Schumann.
Sva glavna Schumannova djela i većina manjih su snimljena i objavljena na raznim nosačima zvuka.

Mstislav Leopoldovič Rostropovič
(27. ožujka 1927., Baku – 27. travnja 2007., Moskva)
Mstislav Leopoldovič Rostropovič
Mstislav Leopoldovič Rostropovič (ruski: Мстисла́в Леопо́льдович Ростропо́вич; 27. ožujka 1927., Baku – 27. travnja 2007., Moskva) bio je sovjetski i ruski violončelist poznat i po nadahnuću i po naručivanju novih djela, koja su proširila repertoar violončela više nego bilo koji violončelist prije ili poslije.
Rostropovič je bio međunarodno priznat kao nepokolebljivi zagovornik ljudskih prava, te mu je 1974. godine dodijeljena nagrada Međunarodne lige za ljudska prava. Bio je oženjen sopranisticom Galinom Vishnevskayom i imao je dvije kćeri, Olgu i Elenu Rostropovich. Dobio je brojna priznanja, uključujući Polar Music Prize.
Inspirirao je i praizveo više od 100 djela, stvarajući dugogodišnja prijateljstva i umjetnička partnerstva sa skladateljima među kojima su Dmitri Šostakovič, Sergej Prokofjev, Henri Dutilleux, Witold Lutosławski, Olivier Messiaen, Luciano Berio, Krzysztof Penderecki, Alfred Schnittke, Norbert Moret, Andreas Makris, Leonard Bernstein, Aram Khachaturian i Benjamin Britten. S Rudolfom Serkinom dobio je nagradu Grammy.
Njegov posljednji učenik bio je hrvatski glazbenik Stjepan Hauser.

Achille – Claude Debussy
(22. kolovoz 1862., Saint-Germain-en-Laye, Francuska – 25. ožujak 1918., Pariz, Francuska)
Claude Debussy
Achille – Claude Debussy: (22. kolovoz 1862., Saint-Germain-en-Laye, Francuska – 25. ožujak 1918., Pariz, Francuska) bio je francuski skladatelj.
Ponekad ga se smatra prvim impresionističkim skladateljem, iako je on taj izraz odlučno odbijao. Bio je među najutjecajnijim skladateljima kasnog 19. i početka 20. stoljeća.
Rođen u obitelji skromnog imovinskog stanja i malo kulturnog angažmana, Debussy je pokazao dovoljno glazbenog talenta da u dobi od deset godina bude primljen na vodeći francuski glazbeni koledž, Conservatoire de Paris. Prvobitno je studirao klavir, ali je svoj poziv pronašao u inovativnom skladanju, unatoč negodovanju konzervativnih profesora Konzervatorija. Trebalo mu je mnogo godina da razvije svoj zreli stil, a imao je gotovo 40 godina kada je 1902. postigao međunarodnu slavu.

Edward Benjamin Britten, baron Britten od Aldeburgha
(Lowestoft, 22. studenog 1913. – Aldeburgh, 4. prosinca 1976.),
Edward Benjamin Britten
Edward Benjamin Britten, baron Britten od Aldeburgha (Lowestoft, 22. studenog 1913. – Aldeburgh, 4. prosinca 1976.), britanski skladatelj i pijanist.
Britten je prvi nakon Purcellova vremena koji je ponovo pobudio interes svjetske glazbene javnosti za englesku glazbu. Njegovo stvaranje odlikuje se, kako invencijom i originalnošću, tako i uravnoteženošću i blještavom skladateljskom tehnikom. Najznačajnija je ličnost suvremene engleske glazbe. Potresan je i impresivan njegov Ratni rekvijem koji je neobičan spoj liturgijskih tradicionalnih tekstova i moderne poezije.
Suosnivač je Engleske operne grupe i glazbenog festivala u Aldeburghu. Njegova glazba prepuna je dramatike i vokalnih linija koje stvaraju određene ugođaje, osobito lirske. Skladao je opere, koncerte i pjesme uz orkestar i klavir. Bio je i vrhunski pijanist.
PERGOLESI Stabat Mater, etc. ABBADO
- Margaret Marshall, sopran
- Lucia Valentini Terrani, kontraalt
- Leslie Pearson, orgulje
- London Symphony Orchestra
- Ray Still, oboa
- Chicago Symphony Orchestra
- Dirigent Claudio Abbado
Oznaka proizvoda: ESSG-90304
Format: Super Audio CD/CD Hybrid
Label: Deutsche Grammophon
DSD mastering / Super Audio CD layer: Stereo
Pakiranje: Deluxe Digipak pakiranje
Sadržaj na CD-u:
Giovanni Battista Pergolesi (1710. – 1736.)
Stabat Mater – za sopran, kontraalt, gudače i kontinuo
[1] Duetto. Grave »Stabat Mater dolorosa«
[2] Aria (Soprano). Andante amoroso »Cuius animam gementem«
[3] Duetto. Larghetto »O quam tristis et afflicta«
[4] Aria (Contralto). Allegro »Quae moerebat et dolebat«
[5] Duetto. Largo – Allegro »Quis est homo, qui non fleret«
[6] Aria (Soprano). A tempo giusto »Vidit suum dulcem natum«
[7] Aria (Contralto). Andantino »Eia, Mater, fons amoris«
[8] Duetto. Allegro »Fac, ut ardeat cor meum«
[9] Duetto. A tempo giusto »Sancta Mater, istud agas«
[10] Aria (Contralto). Largo »Fac, ut portem Christi mortem«
[11] Duetto. Allegro (ma non troppo) »Inflammatus et accensus«
[12] Duetto. Largo assai – Presto assai »Quando corpus morietur«
- Margaret Marshall, sopran
- Lucia Valentini Terrani, kontralt
- Leslie Pearson, orgulje
- London Symphony Orchestra
Wolfgang Amadeus Mozart (1756. – 1791.)
Koncert za obou u C-duru, K. 314 (285d)
[13] Allegro aperto
[14] Adagio ma non troppo
[15] Rondeau (Allegro)
- Kadence: Thomas R. Still
- Ray Still, oboa
- Chicago Symphony Orchestra, dirigent Claudio Abbado
Snimano:
- prosinac 1983., Kingsway Hall, London (Pergolesi), 1. – 5. ožujak 1983., Orchestra Hall, Chicago (Mozart)
Re-mastering:
- Producent: Motoaki Ohmachi (Esoteric Mastering Center)
- Pridruženi producent: Jo Yoshida (Esoteric Mastering Center)
- Mastering inženjer: Masaya Tohno (Esoteric Mastering Center)
PERGOLESI Stabat Mater, etc. ABBADO ESSG-90304 (Esoteric Mastering) MPC: 79,00 €

Giovanni Battista Pergolesi
(Jesi, 4. siječnja 1710., Italija – Pozzuoli, Italija – 16. ožujka 1736.),
Giovanni Battista Pergolesi
Giovanni Battista Pergolesi (Jesi, 4. siječnja 1710., Italija – Pozzuoli, Italija – 16. ožujka 1736.), talijanski barokni skladatelj, violinist i orguljaš, vodeći predstavnik baroka; smatra se jednim od najvećih talijanskih glazbenika prve polovice XVIII st. i jednim od najznačajnijih predstavnika napuljske škole.
Osnove glazbe studirao je kod Francesca Santinija, violinu kod Francesca Mondinija i markiza Gabrielea Ripantija. Kasnije je studirao u Conservatorio dei Poveri di Gesù Cristo u Napulju Tom prilikom pokazao je veliki talenat, pa je zbog toga poslat da studira, gdje je između 1720 kod Gaetana Greca, a kasnije kod Francesca Durantea. Pjevao je u zboru, a kasnije nastupao kao glavni violinist u studentskom orkestru.
Njegove vještine i improvizacije su zapažene, pa je dobio priliku da se u javnosti pojavi kao kompozitori. Najveći dio života proveo je radeći za aristokratske pokrovitelje kao što su grof Colonna Principe di Stigliano i knez Marzio IV Maddaloni Carafa.
Unatoč kratkom životu i malogodišnjem djelovanju (umro je od tuberkuloze u 26. godini), uspio je stvoriti djela visoke umjetničke vrijednosti i povijesne važnosti, među kojima se sjećamo La serva padrona (Sluškinja koja je postala ljubavnica), najvećeg značaja za razvoj i širenje opere buffa u Europi, L’Olimpiade, koja se smatra jednim od remek-djela opere seria prve polovice XVIII. stoljeća, i Stabat Mater, među najvažnijim djelima sakralne glazbe svih vremena. Stabat Mater (1736.), za sopran, alt, gudački orkestar i basso continuo naručila je Confraternita dei Cavalieri di San Luigi di Palazzo, koja je predstavljala godišnju meditaciju Velikog petka u čast Djevice Marije.
Za života, unatoč brojnim nagradama, Pergolesijeva slava bila je gotovo isključivo ograničena na napuljski i rimski glazbeni milje. Ipak, utjecao je na pjesnike i umjetnike koji su tijekom 19. stoljeća reinterpretirali skladatelja u romantičnom svjetlu.

Wolfgang Amadeus Mozart
(27. siječnja 1756., Salzburg, Austrija –5. prosinca 1791., Beč, Austrija)
Wolfgang Amadeus Mozart
Wolfgang Amadeus Mozart (27. siječnja 1756., Salzburg, Austrija –5. prosinca 1791., Beč, Austrija), austrijski skladatelj, prema ocjeni mnogih, jedan od najgenijalnijih skladatelja u povijesti glazbe.
S četiri godine Wolfgang napamet svira nekoliko djela na čembalu a napisao je i niz skladbi koje je sačuvao otac Leopoldu. Na prvom javnom nastupu u Salzburgu s pet godina mali genije osvaja čak i najnepovjerljivije glazbenike. Sa sedam godina Amadeus održava senzacionalne glasovirske koncerte širom Europe. Nekoliko godina poslije, po sjećanju i po sluhu, bez greške će reproducirati skladbu Allegria čije su se note krile za isključivu upotrebu vatikanskog zbora, a koja se pjeva čak u devet glasova. S devet godina piše prvu operu Bastien i Bastiena, a s 13 dobiva mjesto koncertnog majstora u orkestru salzburškog nadbiskupa.
Međutim, unatoč stalnim teškoćama Mozart cijeli život stvara s nevjerojatnom lakoćom. Lijepu predigru operi Don Giovanni, po narudžbi direktora opere u Pragu, napisao je za jedan dan, a cijelu operu za dva mjeseca. Zato je Mozartova ostavština golema. 1791. Mozart sklada svoja najveća djela – operu Čarobna frula i veličanstveni Rekvijem, koji ne uspijeva dovršiti.
Umro je 5. prosinca 1791. u 35. godini života, u dobi kada većina umjetnika tek dostiže stvaralačku zrelost.

Claudio Abbado
(26. lipnja 1933., Milano, Italija – 20. siječnja 2014., Bologna, Italija)
Claudio Abbado
Claudio Abbado (26. lipnja 1933., Milano, Italija – 20. siječnja 2014., Bologna, Italija) bio je talijanski dirigent.
Od 1977. godine bio je ravnatelj milanske Scale, zatim šef dirigent Londonskog simfonijskog orkestra i od 1986. godine ravnatelj Državne opere u Beču. Od 1989. do 2002. bio je šef dirigent Berlinskih filharmoničara. Ravnao je Novogodišnjim koncertima Bečkih filharmoničara 1988. i 1991. godine. Bio je izvrstan interpret klasičnog simfonijskog repertoara te opera Rossinija, Bellinija i Verdija.
Jedan iz dugog niza milanskih glazbenika – njegov otac, Michelangelo Abbado, bio je violinist – Claudio Abbado isprva je studirao privatno. Upisao je Konzervatorij Giuseppe Verdi sa 16 godina kako bi se usredotočio na klavir, kompoziciju i dirigiranje, a zatim je studirao dirigiranje na Akademiji Chigiana u Sieni i na Bečkoj glazbenoj akademiji, radeći s dirigentom Hansom Swarowskim.
Za značaj svog sveukupnog doprinosa glazbi, Abbado je 2003. godine dobio nagradu Praemium Imperiale Japanskog udruženja umjetnika.
“Last Great Performances” 1978-79 ORMANDY
- The Philadelphia Orchestra
- Dirigent: Eugene Ormandy
Oznaka proizvoda: ESSW-90305/06
Format: Hibrid Super Audio CD/CD
Izvorna etiketa: Warner Classics (EMI)
DSD mastering / Super Audio CD sloj: Stereo
Pakiranje: Deluxe Digipak
Sadržaj na CD-u:
DISK 1
Richard Strauss (1864. – 1949.)
Tonska poema za veliki orkestar prema Friedrichu Nietzscheu
[1] Also Sprach Zarathustra, Op.30
Paul Hindemith (1895. – 1963.)
Simfonijske metamorfoze na teme Carla Marije von Webera (1943.)
[2] I. Allegro
[3] II. “Turandot, Scherzo”, Moderato – Lebhaft
[4] III. Andantino
[5] IV.Marsch
DISK 2
Béla Bartók (1881-1945)
Glazba za gudače, udaraljke i Celestu*, Sz106
[1] I. Andante tranquillo
[2] II. Allegro
[3] III. Adagio
[4] IV. Allegro molto
“The Miraculous Mandarin”- Suite, Op.19, Sz.73
[5] I. Beginning
[6] II. The curtain rises
[7] III. First seduction game
[8] IV. Second seduction game
[9] V. Third seduction game
[10] VI. The Mandarin enters
[11] VII. Dance of the Girl
[12] VIII. The chase – The Tramps Leap out
Jean Sibelius (1865. – 1957.)
Lemminkäinen Suita, Op.22 (Četiri legende Op.22)
[13] II. The Swan of Tuonela
(Louis Rosenblatt, engleski rog)
[14] IV. Lemminkäinen’s Return
Samuel Barber (1910. – 1981.)
[15] Adagio for Strings, Op.11
Snimljeno:
- 24. studeni 1979.(Disk1 1), 25. veljače & 10. studenog 1978.(Disk1 2-7)18. i 20. studenog 1978.(Disk2 1-12), 20. veljače 1978.(Diss2 13,14), 25. velljače 1978.(Disk2 15)
- Lokacija: Old Metropolitan Opera House, Philadelphia
*Čelesta ili celesta, takođe zvan bel-klavir, spada u grupu udaraljki. Sličan je uspravnom klaviru (četiri ili pet oktava), s manjim tipkama i manjom razonantnom kutijom. Tipke su povezane čekićima koji udaraju u graduirani skup metalnih (obično čeličnih) ploča ili šipki ovješenih preko drvenih rezonatora. Jedno od najpoznatijih djela koje koristi čelestu je „Ples vile šećerne šljive“ Čajkovskog iz Orašara.
Re-mastering:
- Producent: Motoaki Ohmachi (Esoteric Mastering Center)
- Pridruženi producent: Jo Yoshida (Esoteric Mastering Center)
- Mastering inženjer: Masaya Tohno (Esoteric Mastering Center)
Last Great Performances - 1978-79 ORMANDY ESSW-90305/06 (Esoteric Mastering) MPC: 159,00 €

Eugene Ormandy (Jenö Ormandy Blau)
( 18. studeni 1899., Budimpešta, Mađarska – 12. ožujka 1985., Philadelphia, Pennsylvania, SAD)
Eugene Ormandy
Eugene Ormandy (Jenö Ormandy Blau), ( 18. studeni 1899., Budimpešta, Mađarska – 12. ožujka 1985., Philadelphia, Pennsylvania, SAD) bio je američki dirigent i violinist mađarskog porijekla, najpoznatiji po suradnji s Philadelphia Orchestra, kao njegov glazbeni direktor. Njegova 44-godišnja povezanost s orkestrom jedna je od najduljih u kojima uživa bilo koji dirigent s bilo kojim orkestrom.
Ormandy je diplomirao na Kraljevskoj akademiji u Budimpešti, gdje je učio violinu kod Jenöa Hubaya, sa 14 godina. Sa 17 godina bio je profesor violine, održavši koncertne turneje po srednjoj Europi. Privučen u New York zbog mogućnosti turneje po SAD-u, umjesto toga završio je svirajući violinu u orkestru kazališta Capitol, prateći nijeme filmove.
Godine 1924. odabire dirigiranje za svoju karijeru. Zamjenio je Artura Toscaninija tijekom velike serije koncerata Philadelphia Orchestra. Od 1931. do 1936. slijedio je ugovor sa Simfonijskim orkestrom Minneapolisa. Vratio se u Philadelphia Orchestra 1936. kako bi dirigirao s Leopoldom Stokowskim. Godine 1938. Ormandy je postao glavni dirigent Philadelphia Orchestra, mjesto koje je držao do umirovljenja 1980. Ormandy je oblikovao zvuk orkestra razvijajući bujnu, baršunastu boju žica koja je postala njegov zaštitni znak.
Umro je od upale pluća u svom domu u Philadelphiji, Pennsylvania, 12. ožujka 1985., u dobi od 85 godina.

Richard Strauss
(München, 11. lipnja 1864., Njemačka – Garmisch-Partenkirchen, 8. rujna 1949., Njemačka).
Richard Strauss
Richard Strauss (München, 11. lipnja 1864., Njemačka – Garmisch-Partenkirchen, 8. rujna 1949., Njemačka).
Njemački skladatelj koji je djelovao kao dirigent dvorskih opernih kazališta u Münchenu, Weimaru i Berlinu, te direktor Bečke državne opere. Stilski se nadovezuje na kasnoromantički smjer Liszta i Wagnera i ulazi u razvoj glazbene moderne početkom 20. stoljeća.
U početku je u središtu njegova zanimanja programna simfonijska pjesma (“Don Juan”, “Smrt i preobraženje”, “Tako je govorio Zaratustra”, “Vesele ludorije Tilla Eulenspiegel”), a poslije 1900. skladao je više opera (“Saloma”, “Elektra”, “Kavalir s ružom”, “Arijadna na Naksosu”, Egipatska Helena). Skladao je i balete, simfonije, komorna i vokalna djela.
Tako je govorio Zaratustra (njem. Also sprach Zarathustra) je djelo njemačkoga filozofa Friedricha Nietzschea, nastalo između 1883. i 1885., a koje govori o mudracu koji se spušta sa svoje planine medu ljude da im iz svojeg obilja održi niz govora o najraznovrsnijim životno-filozofskim problemima, na temelju koje je Strauss skladao svoju simfonijsku pjesmu. Svoju prvu izvedbu imao je 27. studenog 1896. u Frankfurtu. Tipična izvedba traje otprilike 33 minute.
Tako je govorio Zaratustra počinje melodijom trube koja se polako uzdiže i sa svakim taktom postaje sve glasnija, da bi vrhunac dosegla u udarcima velikih timpana, s kojom počinje film “2001: Odiseja u svemiru” britanskog redatelja Stenleya Kubricka? To je prva melodija iz uvodnog dijela simfonijske kompozicije koja nosi naziv “Izlazak sunca”. Njome autor slušatelja uz pomoć vrlo sugestivnih tonova takozvanog “prirodnog motiva” uvodi u glazbenu interpretaciju istoimenog teksta njemačkog filozofa Friedricha Nietzschea.
“Izlazak sunca” danas važi za jedan od najgenijalnijih početaka neke kompozicije u povijesti glazbe, a zasigurno je jedan od najpoznatijih. Za Waltera Werbecka, autora “Priručnika Richarda Straussa”, je skladatelj tu stvorio “novu glazbu koja priziva novo glazbeno doba i koja je, kada je riječ o tehnici orkestriranja, nadmašila sve što je tada bilo zamislivo – uključujući i Wagnera.”
Richard Strauss nije bio u rodu sa slavnom “dinastijom Strauss” iz Beča.