

Esoteric Mastering – 3 nova SACD – 05/2025
ESOTERIC SACD novosti Svibanj 2025.
Predstavljamo nove diskove iz Esoteric Mastering, SACD diskovi vrhunske kvalitete.
EzotericSuper Audio CD – Kolekcija klasičnih remek-djela
Ponovno ESOTERIC izdanje remek-djela klasične glazbe privuklo je mnogo pažnje, kako zbog beskompromisne predanosti ponovnom stvaranju originalnog master zvuka, tako i zbog korištenja hibridne Super Audio CD tehnologije za poboljšanje kvalitete zvuka. Ova serija označava prvo hibridno Super Audio CD izdanje povijesnih snimaka koji su bili glavni oslonac kataloga od njihovog prvog izdanja. Ove nove audio verzije sadrže ESOTERIC zaštićeni vlasnički proces remasteriranja kako bi se postigla najviša razina kvalitete.
Novo okruženje za mastering
DSD mastering je obrađen u novoosnovanom “Esoteric mastering centru”, gdje se kao osnova koriste najnoviji modeli X-serije vodećih Grandioso uređaja, uključujući Grandioso D1X SE, Grandioso C1X i Grandioso G1X, uz Grandioso S1X, par G-02X, MEXCEL kabele, MERGING PYRAMIX tvrtke ESOTERIC Original, podešen kao DAW (Digital Audio Workstation)/Audio Interface, koji koordinira g. Tetsuyo Kato, a remasterira g. Masaya Tohno pod nadzorom g. Motoakija Ohmachija.
Članovi tima:
g. Motoaki Ohmachi
Producent (ESOTERIC)
- 1962: Pridružio se TEAC korporaciji. Desetljećima je bio uključen u planiranje proizvodnje.
- 1965: Sudjelovao je u obradi Classic Master Print magnetofonima s 4 traga, i brzine 38 cm/s i 2 traga.
- 1976: Posebno se bavio uvoznim audio proizvodima poput Tannoya, kako bi produbio razmjenu glazbene kulture između Europe i Japana.
- 1987: Pridružio se lansiranju brenda ESOTERIC i sudjelovao u odlučivanju o kvaliteti zvuka.
- 2002: Postao je predsjednik tvrtke ESOTERIC Company.
- Danas: Producent ESOTERIC SACD-a.
O novom ESOTERIC mastering sustavu
“Siguran sam da ste iskusili kvalitetu CD verzije koje se znatno razlikuju ovisno o metodi masteringa i opremi, čak i ako je master isti. ESOTERIC SACD-ovi su oduvijek težili profinjenoj ljepoti klasične glazbe, a sada, u potrazi za još većom kvalitetom zvuka, izgradili smo vlastiti mastering centar, Esoteric Mastering System.
Esoteric Mastering System razvijen je s ciljem prenošenja prirodnih i profinjenih tonova glavnog izvora zvuka, punog vitalnosti i života, kao i jasnog izražavanja atmosfere dvorane.
Oprema instalirana u mastering centru razvijena je korištenjem jedinstvene ESOTERIC digitalne tehnologije i drago nam je što svima možemo pružiti dirljive dojmove kroz poboljšani glazbeni izričaj.”
g. Masaya Touno
Mastering inženjer (ESOTERIC)
- 2019.: Pridružio se produkciji ESOTERIC SACD-a kao mastering inženjer s g. Ikkom Sugimotom, također iz JVC Mastering Centra.
- 2020.: Sudjelovao u seriji remasteriranja Masterpiece ESOTERIC SACD-a.
- 2021.: Pridružio se ESOTERIC-u.
Što se tiče masteringa…
“Do sada je mastering zahtijevao izgradnju sustava koji može zadovoljiti raznolike zahtjeve mnogih producenata i umjetnika. Kada smo pokrenuli Esoteric Mastering System, uklonili smo opremu koja nije bila potrebna za ESOTERIC SACD mastering i instalirali veliki broj najnovije opreme, što nam je omogućilo stvaranje zvuka u specijaliziranijem okruženju. Od sada ćemo težiti stvaranju zvukova koji izražavaju bit ESOTERIC-a i koji će zadovoljiti naše obožavatelje.”
g Jo Yoshida
Pridruženi producent (ESOTERIC)
- 1986: Rođen u Nagoyi i počeo je svirati violončelo s tri godine koristeći Suzukijevu metodu. Kao student bio je glavni violončelist orkestra Aoyama Gakuin i većinu školskih godina posvetio je orkestru. Studirao je violončelo kod g. Akire Nakajime, orkestralnu i komornu glazbu kod Hisaye Dougina, Tsunehika Niwe, Sayake Horija i Shunsukea Yamanouchija. Nakon diplome, još uvijek je aktivan kao violončelist u orkestrima i na snimanjima, uključujući gudački ansambl “Ensemble Jiyugaoka” koji je organizirao Akira Tabuchi, bivši prvi violinist Simfonijskog orkestra NHK.
- 2012.: Pridružio se TEAC korporacji. Nakon rada u inozemnoj i domaćoj prodaji profesionalne i potrošačke audio opreme, bio je uključen u marketing, planiranje proizvoda i studije kvalitete zvuka.
- 2021.: Sudjelovao je u pokretanju ESOTERIC Mastering Centra.
U nastojanju da pružimo bolji zvuk
“Gledajući unatrag, doživio sam puno više koncerata na svirajući pozornici nego slušajući iz gledališta. Uvijek sam svjestan kako pružiti dobar zvuk publici, čak i do onih na samom zadnjem sjedalu. Mastering vinilnih ploča/SACD-a je proces pokušaja i pogrešaka, traženja najboljeg načina da se pruži izvrsna izvedba od glavnog izvora zvuka, kroz cijeli sustav sve do zvučnika. U tom smislu mislim da postoji sličnost. Iskoristit ćemo maksimalno našu tehnologiju i znanje, kao i naše uši i senzibilitet, kako bismo pružili izvrsne izvedbe što većem broju ljudi u najboljem mogućem zvuku.”
Dosnosimo tri nova remek djela koja se nude u SACD formatu najviše kvalitete:
Chick Corea – Now He Signs, Now He Sobs + 8
Broj: ESSB-90308, Super Audio CD
Žanr: Jazz
Glazbenici:
Chick Corea, glasovir
Miroslav Vitous, kontrabas
Roy Haynes, bubnjevi
Sadržaj na CD-u:
Popis skladbi
- Steps – What Was
- Matrix
- Now He Sings, Now He Sobs
- Now He Beats The Drum, Now He Stops
- The Law Of Falling And Catching Up
- Samba Yantra
- Bossa
- I Don’t Know
- Fragments
- Windows
- Gemini
- Pannonica
- My One And Only Love
Snimljeno u A&R studiju, New York, 14., 19., i 27. ožujka 1968. godine
- Chick Corea, glasovir
- Miroslav Vitous, kontrabas
- Roy Haynes, bubnjevi
Re-mastering:
- Producent: Motoaki Ohmachi (Esoteric Mastering Center)
- Pridruženi producent: Jo Yoshida (Esoteric Mastering Center)
- Mastering inženjer: Masaya Tohno (Esoteric Mastering Center)
Chick Corea – Now He Signs, Now He Sobs + 8 MPC: 69,00 €
O djelu: “Now He Sings, Now He Sobs”
Ime ” Sad pjeva, sad jeca” potječe iz drevne kineske knjige I Chinga poznate kao “Knjiga promjena”. Jedno poglavlje ima naziv “Sad poje; Sad jeca — Sad lupa u bubanj; Sad zastaje”. Glazba sa snimke po poetskom izrazu podsjeća na poruku naslova poglavlja, što je slika kompletne osobnosti i raspona emocija.

U vrijeme snimanja, krajem šezdesetih godina, glabenici su intenzivno istraživali nove glazbene izričaje, a neki od kolovođa bili su John Coltrane, Charles Mingus, Miles Davis, Ornette Coleman, Thelonius Monk i mnogi drugi. U to vrijeme Corea je užuvao i učio iz glazbe Albana Berga, Bele Bartoka, Igora Stravinskog i Karlheinza Stockhausena koji su također istraživali glazbu u svom području.
Dvojica glazbenika ritam sekcije, Roy Haynes i Miroslav Vitouš (bubnjevi i kontrabas), prvi su se put susreli. Uz to, imali smo nove skladbe tako da su u studiju vladali intenzivna koncentracija i intenzitet. Nakon napetosti stiglo je i opuštanje uz humor i lakoću koju je donio Haynes kao naš stariji brat, i glazba je počela lebdjeti.
Rezultat je bio dojmljiv i poseban, kao dio rasta kulture kojoj je Corea pripadao i zbog toga bio sretan i počašćen.
Ondašnje legende jazza bili su osobenjaci, individualisti i inovatori koji su zbog toga držali scenu zdravom, a znanje prenosili nama mlađima. Nama je uz znanje ostala i znatiželja, kreativnost i pokušaji inovativnosti koji se šire svijetom. Tako je Chick Corea pričao o glazbi s ovog nosača zvuka.

Armando Anthony “Chick” Corea
(1941. – 2021.) 28.)
Armando Anthony “Chick” Corea
Armando Anthony “Chick” Corea (1941. – 2021.) bio je američki jazz klavirist, skladatelj i voditelj raznih sastava, jedan od najutjecajnijih glazbenika u povijesti jazza. Rođen je 12. lipnja 1941. godine u Chelsea, Massachusetts, u glazbenoj obitelji talijanskog podrijetla. Već kao dijete pokazivao je izuzetnu nadarenost za glasovir, a kasnije je studirao na prestižnim institucijama poput Juilliarda, iako je formalno obrazovanje ubrzo zamijenio aktivnim sviranjem.
Svjetsku slavu stekao je 1960-ih, svirajući s legendarnim Milesom Davisom, posebno na revolucionarnim albumima poput “In a Silent Way” i “Bitches Brew”, koji su označili početak jazz fuzije. Nakon toga, osnovao je svoj sastav “Return to Forever”, koji je povezivao jazz i rock glazbu s latino i klasičnim elementima. Postali su jedan od ključnih pokretača “jazz fusion” pokreta 1970-ih.
Njegov opus obuhvaća širok spektar stilova – od akustičnog trija, preko električne fuzije, do klasične glazbe. Među njegovim najpoznatijim kompozicijama su “Spain”, “La Fiesta”, “500 Miles High” i “Armando’s Rhumba”. Corea je tokom karijere osvojio 27 Grammy nagrada i bio nominiran više od 60 puta, što ga čini jednim od najnagrađivanijih jazz glazbenika svih vremena.
Njegov značaj ogleda se ne samo u virtouznosti na klaviru, već i u inovativnom duhu, spremnosti na eksperimentiranje i utjecaju na generacije glazbenika. Umro je 9. veljače 2021. godine, ostavljajući iza sebe golemo glazbeno i edukativno naslijeđe. Chick Corea je ostao sinonim za kreativnost, tehničku briljantnost i neprestano istraživanje novih glabenih obzora.
slika: Wikipedia
Anton Bruckner Symphony No.8
Broj: ESSD-90307, Super Audio CD
Žanr: Simfonija
Orkestar: Wiener Philharmoniker (Bečka Filharmonija)
Dirigent: Bernard Haitink
Sadržaj na CD-u:
Djelo i stavci:
Anton Bruckner (1824.-1896.)
Simfonija br. 8 u c-molu, izdanje: Robert Haas
- Allegro moderato
- Scherzo (Allegro moderato)
- Adagio (Feierlich langsam, doch nicht schleppend)
- Finale (Feierlich, nicht schnell)
Orkerstar: Wiener Philharmoniker (Bečka Filharmonija)
Dirigent: Bernard Haitink
Snimljeno u velikoj dvorani Musikvereina, Beč, siječanj 1995.
Re-mastering:
- Producent: Motoaki Ohmachi (Esoteric Mastering Center)
- Pridruženi producent: Jo Yoshida (Esoteric Mastering Center)
- Mastering inženjer: Masaya Tohno (Esoteric Mastering Center)
Anton Bruckner Symphony No.8 MPC: 69,00 €

Anton Bruckner
(4. rujna 1824., Ansfelden, Austrija – 11. listopada 1896., Beč)
Josef Anton Bruckner
Anton Bruckner (4. rujna 1824., Ansfelden, Austrija – 11. listopada 1896., Beč) bio je austrijski skladatelj niza vrlo originalnih i monumentalnih simfonija, orguljaš i učitelj koji je skladao mnogo sakralne i svjetovne zborske glazbe.
Kao sin učitelja i rano je pokazao glazbeni talent. Počeo je svirati orgulje i violinu kao dijete i ubrzo je pomagao ocu u podučavanju.
Nakon očeve smrti 1837., Bruckner je poslan u samostansku školu u St. Florianu, gdje je razvio duboku sklonost katoličkoj vjeri i crkvenoj glazbi, elementima koji će kasnije prožimati njegove skladbe. Na kraju je postao učitelj i orguljaš, nastavljajući studij glazbe uz rad. Tek u tridesetima je započeo formalno školovanje za skladanje kod Simona Sechtera, a kasnije i Otta Kitzlera, koji ga je upoznao s glazbom Richarda Wagnera – što je odlučujući utjecaj na Brucknerov kasniji simfonijski stil.
Kao skladatelj kasno je sazrio, tako daje njegova prva simfonija premijerno izvedena tek 1868., kada je već bio u 40-ima. Njegovo preseljenje u Beč iste godine označilo je značajno, ali izazovno poglavlje. Kao imenovani profesor na Bečkom konzervatoriju, borio se s društvenom nespretnošću te su ga kritičari i konzervativni glazbeni srednjostrujaši često krivo shvaćali ili ismijavali. Njegovo divljenje prema Wagneru sukobilo ga je sa sljedbenicima Johannesa Brahmsa, što je potaknulo žestoki “rat romantičara”.
Unatoč protivnicima, Bruckner je ustrajao u usavršavanju svog simfonijskog stila, karakteriziranog veličanstvenim opsegom, složenim harmonijama i duhovnom dubinom. Često je revidirao svoja djela, što naglašava njegovu stalnu težnju za savršenstvom. Među njegovim najpoznatijim simfonijama su Četvrta („Romantična“), Sedma, Osma i Deveta, od kojih je posljednja ostala nedovršena do njegove smrti.
Osim simfonija, Bruckner je skladao važna sakralna djela, uključujući nekoliko misa, Te Deum i brojne motete. Kao orguljaš bio je vrlo cijenjen, iako je malo skladao za instrument.
Njegova je glazba stekla priznanje tek u 20. stoljeću, a danas se slavi kao jedan od najvećih simfonijskih skladatelja svog doba. Njegovo nasljeđe živi u jedinstveno duhovnim i arhitektonski ambicioznim kompozicijama koje premošćuju klasični i moderni svijet.

Bernard Haitink
(rođen 4. ožujka 1929., Amsterdam, Nizozemska – umro 21. listopada 2021., London, Engleska)
Bernard Haitink biografija
Bernard Haitink (rođen 4. ožujka 1929., Amsterdam, Nizozemska – umro 21. listopada 2021., London, Engleska) bio je nizozemski dirigent najpoznatiji po svojim interpretacijama djela Gustava Mahlera, Antona Brucknera, Ludwiga van Beethovena i Franza Liszta. Njegovo dirigiranje, koje je nastavilo tradiciju Willema Mengelberga, bilo je poznato po pažnji prema detaljima u kombinaciji s neuobičajenom snagom karaktera i uvjerenjem.
Nakon studija na Amsterdamskom konzervatoriju, Haitink se pridružio Nizozemskoj radiofilharmoniji kao violinist. Studirao je dirigiranje kod Ferdinanda Leitnera na godišnjim dirigentskim tečajevima Nizozemske radio unije od 1954. – 1955., a njihov drugi dirigent postao je 1955. Suradnja s orkestrom Concertgebouw u Amsterdamu započela je 1956., 1961. imenovan je njegovim sudirigentom a 1964. stalnim dirigentom. Također je bio umjetnički savjetnik (od 1967.) i umjetnički direktor (1970. – 1979.) Londonske filharmonije. Godine 1972. Haitink se usmjerio na operu, što je 1978. dovelo do imenovanja za glazbenog direktora Glyndebourne Festivala u Istočnom Sussexu u Engleskoj. Godine 1986. postao je glazbeni direktor Kraljevske opere u Covent Gardenu u Londonu, a tu je dužnost obnašao do 2002. Do 2004. bio je glavni gostujući dirigent Staatskapelle Dresden, a od 2006. do 2010. vodio je Chicago Symphony Orchestra kao glavni dirigent. Haitinkove brojne snimke uključuju cikluse simfonija Mahlera, Brucknera i Beethovena te Lisztove tonske poeme. Za veliki doprinos očuvanju kulturne baštine kroz interpretacije klasičnog, tradicionalnog repertoara europske glazbe dobio je Erasmusovu nagradu. Njegove interpretacije simfonijskog i opernog repertoara izražavaju intenzitet i strast u kombinaciji s velikim integritetom. Pokazuje poštovanje i prema glazbenoj partituri i prema jedinstvenom karakteru orkestra. Taj integritet vidljiv je i u namjernom nedostatku ekstravagancije. Nikada se ne postavlja između orkestra i publike. Njegove snimke simfonija Mahlera i Brucknera umjetnička su remek-djela.
Umirovio se 2019. nakon što je dirigirao svojim posljednjim koncertom na Festivalu u Lucernu u Švicarskoj.
Izvor: Brittanica, Erasmus award
Homage to Gerald Moore
Broj: ESSW-90309/10 (2 Diska)
Žanr: Vokalna glazba
Glazbenici:
Gerald Moore, glasovir
Victoria de los Angeles, Sopran
Elisabeth Schwarzkopf, Sopran
Dietrich Fischer-Dieskau, bariton
Sadržaj na CD-u:
Popis djela:
Disk 1
Wolfgang Amadeus Mozart (1756.-1791.)
01 La Partenza, K. 436 (Metastasio)
02 Più non si trovano, K. 549 (Metastasio)
Franz Schubert (1797.-1828.)
03 Der Einsame, D. 800 (Lappe)
04 Nachtviolen, D. 752 (Mayrhofer)
05 Abschied (“Schwanengesang”, D. 957 No. 7) (Rellstab)
06 Im Abendrot, D. 799 (Lappe)
Gioachino Rossini (1792.-1868.)
07 La regata veneziana (“Serate musicali”, No. 9) (Pepoli)
08 La pesca (“Serate musicali”, No. 10) (Metastasio)
09 Duetto buffo di due gatti
Johannes Brahms (1833.-1897.)
10 Sapphische Ode, Op. 94 No. 4 (Schmidt)
11 Der Gang zum Liebchen, Op. 48 No. 1 (Trad.)
12 Vergebliches Ständchen, Op. 84 No. 4 (Trad.)
Robert Schumann (1810.-1856.)
13 In der Nacht, Op. 74 No. 4 (Geibel)
14 Ich denke dein, Op. 78 No. 3 (Goethe)
15 Tanzlied, Op. 78 No. 1 (Rückert)
16 Er und Sie, Op. 78 No. 2 (Kerner)
Hugo Wolf (1860-1903)
17 Kennst du das Land (Goethe)
18 Sonne der Schlummerlosen (Byron transl. Gildemeister)
19 Das verlassene Mägdlein (Mörike)
20 Die Zigeunerin (Eichendorff)
Felix Mendelssohn (1809-1847)
21 Ich wollt’, meine Lieb’, Op. 63 No. 1 (Heine)
22 Gruss, Op. 63 No. 3 (Eichendorff)
23 Lied aus “Ruy Blas”, Op. 77 No. 3 (Hugo transl. Draxler)
24 Abendlied (Heine)
25 Wasserfahrt (Heine)
Disk 2
Joseph Haydn (1732-1809)
01 An den Vetter, HobXXVb No. 1 (Weisse)
02 Daphnens einziger Fehler, HobXXVb No. 2 (Götz)
Gerald Moore
03 Speech by Gerald Moore
04 An die Musik, D. 547 (Franz Schubert (1732-1809) arr. Gerald Moore)
Franz Schubert (1732-1809)
Winterreise, D. 911
05 Gute Nacht
06 Die Wetterfahne
07 Gefror’ne Thränen
08 Erstarrung
09 Der Lindenbaum
10 Wasserflut
11 Auf dem Flusse
12 Rückblick
13 Irrlicht
14 Rast
15 Frühlingstraum
16 Einsamkeit
17 Die Post
18 Der greise Kopf
19 Die Krähe
20 Letzte Hoffnung
21 Im Dorfe
22 Der stürmische Morgen
23 Täuschung
24 Der Wegweiser
25 Das Wirtshaus
26 Mut
27 Die Nebensonnen
28 Der Leiermann
Gerald Moore, glasovir
- Victoria de los Angeles, Sopran (DISK 1: 1-2, 7-12, 21-25 & DISK 2: 1-3)
- Elisabeth Schwarzkopf, Sopran (DISK 1: 1-2, 7-9, 13-20 & DISK 2: 1-3)
- Dietrich Fischer-Dieskau, bariton (DISK 1: 1-6, 13-16, 21-25 & DISK 2: 1-3, 5-28)
Snimljeno 20. veljače 1967., Royal Festival Hall, London [snimka u živo] (DISK 1 & DISK 2: 1-4)
- I 17. studenog 1962., Evangelisches Gemeindehaus (Protestantski društveni centar), Berlin-Zehlendorf (DISK 2: 5-28)
Re-mastering:
- Producent: Motoaki Ohmachi (Esoteric Mastering Center)
- Pridruženi producent: Jo Yoshida (Esoteric Mastering Center)
- Mastering inženjer: Masaya Tohno (Esoteric Mastering Center)
Homage to Gerald Moore MPC: 159,00 €

Gerald Moore CBE
(30. srpnja 1899., Watford, Hertfordshire, UK – 13. ožujka 1987., Penn, Buckinghamshire, UK)
Gerald Moore biografija
Gerald Moore CBE (30. srpnja 1899., Watford, Hertfordshire, UK – 13. ožujka 1987., Penn, Buckinghamshire, UK) bio je engleski klasični pijanist najpoznatiji po svojoj karijeri suradničkog pijanista za mnoge istaknute glazbenike. Među onima s kojima je bio blisko povezan bili su Dietrich Fischer-Dieskau, Kathleen Ferrier, Elisabeth Schumann, Hans Hotter, Elisabeth Schwarzkopf, Victoria de los Ángeles i Pablo Casals.
Držao je predavanja o glazbenim temama na pozornicama, radiju i televiziji. Pisao je memoara i praktične vodiče za interpretaciju liedera.
Uz gimnaziju Watford pohađao je satove klavira od lokalnog učitelja. Kada je imao 13 godina, obitelj je emigrirala u Kanadu, gdje je studirao kod pijanista Michaela Hambourga, bivšeg učenika Antona Rubinsteina. Njegov sin, violončelist Boris Hambourg, poveo Moorea kao svog pratitelja na turneju od četrdeset angažmana po zapadnoj Kanadi.
Kasnije je bio glazbena pratnja nijemim filmovima, a roditelji su ga, nezadovoljni njegovim aktivnostima, poslali rodbini u London na nastavak studija klavira.
Nakon nekoliko recitala, znalci su mu savjetovali da nastavi karijeru kao korepetitor.
Godine 1921. Moore je snimio svoju prvu gramofonsku snimku, prateći violinisticu Renée Chemet za His Master’s Voice, ali je više volio raditi s pjevačima.
Moore je pratio gotovo svakog eminentnog solo pjevača i instrumentalista na recitalima i uzdigao umjetnost sviranja klavira s podređene uloge na ulogu ravnopravnog umjetničkog partnera.
Godine 1954. odlikovan je i imenovan Zapovjednikom Reda Britanskog Carstva.
Moore se povukao iz javnih nastupa 1967. godine, oproštajnim koncertom na kojem je pratio troje pjevača s kojima je dugo bio povezan: Dietricha Fischer-Dieskau, Victoriju de los Ángeles i Elisabeth Schwarzkopf.
Godine 2006. časopis Gramophone pozvao je eminentne današnje korepetitore da imenuju svog “profesionalca među profesionalcima”; zajednički pobjednici bili su Britten i Moore.

Victoria de los Ángeles López García, Španjolska operna pjevačica, lirski sopran
(1. studeni 1923., Barcelona, Španjolska – 15. siječanj 2005., Barcelona)

Olga Maria Elisabeth Friederike Schwarzkopf, Austrijsko-Britanska pjevačica, lirski sopran
(9. prosinac 1915., Jarotschin, Prusija – 3. kolovoz 2006., Schruns, Vorarlberg, Austrija)

Albert Dietrich Fischer-Dieskau, Njemački operni pjevač, bariton
(28. svibanj 1925., Berlin, Njemačka – 18. svibanj 2012., Berg, Njemačka)