Anthem ARC Genesis i ARC Mobile

20. prosinca 2019. | Anthem, Audio/video sistemi

Anthem Room Correction (ARC) je napredni sustav za korekciju akustike prostora razvijen u Kanadskoj tvrtki Anthem Electronic. Kompatibilne uređaje proizvode sestrinske firme Anthem, MartinLogan i Paradigm. Osim kompatibilnih uređaja, za mjerenje i korekciju potreban je mikrofon i softver (i računalo) kojima se mjeri, računaju korekcije i podaci prebacuju u kompatibilne uređaje.

Zašto bi uopće slušaonica i zvučnici trebali korekciju?

U pravilu, najznačajnija degradacija zvuka događa se zbog prostora u kojem je A/V sustav smješten – posebno u području najnižih oktava. Čak i u profesionalno tretiranim prostorima bas može postati tutnjav, mutan ili slabo čujan. ARC sustav pomaže da sustav zvuči najbolje što može u zadanom prostoru. Nudi se paket snažnih alata za kroćenje divljih akustičnih granica, bez obzira imate li namjenski prostor za kućno kino, tradicionalnu sobu s tepihom i debelim zavjesama ili prostor modernog tlocrta s velikim otvorenim prostorima i akustički  reflektirajućim namještajem i prozorima.

Ako ste ikad testirali praznu sobu zviždanjem ili pljeskanjem, to priziva sjećanja na utjecaj veličine, strukture i sadržaja prostora na reproducirani zvuk. Čak i na reprodukciju optimalno smještenih vrhunskih zvučnika prostor može imati znatan utjecaj.  Površine kao što su prozori i namještaj, geometrija zidova poda i stropa dodaju neželjene rezonance i koloracije, čine bas odziv mutnim ili tutnjavim, glasovi gube prirodnost a dijalozi postaju nerazumljivi. Tipični utjecaj na frkventni odziv je tipično ±6 dB u srednjim tonovima i ±10 dB na niskim frekvencijama.

Kako bi se negativni učinak kompenzirao i optimizirao odziv zvučnika u prostoriji, ARC mjeri izlaz svakog zvučnika u odnosu na mjesto slušanja i kroz niz proračuna podešava izlazne vrijednosti. Ne samo da se korigiraju udoline i vrhovi krivulja frekventnog odziva, već se zadržavaju i sva pozitivna svojstva koja prostorija ima na zvuk – sve temeljeno na dokazanoj psihoakustičkoj znanosti (proučavanje kako ljudi čuju i doživljavaju zvuk).

Jedan od najvažnijih audio časopisa, Američki The Absolute Sound, nagradio je Anthem ARC Genesis softver za korekciju sobne akustike prestižnim epitetom “Proizvod godine”!

ARC Genesis ključne mogućnosti:

Demo mod

Iskusite softver iz prve ruke. Demo mod ima pristup svim alatima bez da su vaši uređaji ARC kompatibilni uređaji uključeni.

Odabrane ciljne krivulje

ARC Genesis Professional Mode ima podešavanje ciljanih krivulja preko dobitka u prostoriji, pojačavanja najdubljeg basa i kontrole nagiba. Pojedinačni kompleti zvučničkih kutija podešavaju se putem strmine rezne frekvencije skretnica i roll-offa. Subwooferi se korigiraju podešavanjem ekstenzije viših i nižih frekvencija, kao i nagiba.

Višestruki profili

Neki uređaji omogućuju vam stvaranje više profila sustava (do četiri, ovisno o uređaju). Na primjer, jedan profil može optimizirati vaš sustav kao višekanalno kućno kino sa subwooferom, a drugi kao dvokanalni glazbeni sustav bez njega.

Višejezičnost

Podrška za nekoliko jezika dostupna je u ARC> Preferences> Languages. Da biste se prebacili na drugi jezik, u opcijama  > Preferences> odaberite željeni jezik, zatvorite aplikaciju i ponovno je pokrenite. U trenutku pokretanja programa ARC podržava kineski, engleski, francuski, njemački i španjolski.

Dodijelite kanale pojačala

Za Anthem AV prijamnike ili AVM procesore, ARC Genesis omogućuje konfiguraciju dodijeljene kanale iz samog softvera, što ubrzava podešavanja risivera za zonu 2 ili kanale koji ocrtavaju visinu zvučne slike.

Podešavanje upravljanja bas odzivom: za uređaje kao što su Anthem MRX AV prijamnici, AVM procesori kućnog kina i STR pretpojačala i integrirana pojačala,

ARC Genesis ne samo da optimizira performanse cijelog sustava, već osigurava upravljanje basom unutar softvera. Za preusmjeravanje basa u subwoofer (ispod rezne frekvencije zvučničke skretnice), postavite kontrolu nagiba niskotonske krivulje na „Send bass to the sub”.

Brzo mjerenje i snimke

Brzo mjerenje omogućuje vam eksperimentiranje s pozicioniranjem zvučnika i subwoofera izvan ARC-a, dok u stvarnom vremenu nadzirete rezultirajući zvučni odziv. Snimka trenutnog stanja omogućuje vam zamrzavanje krivulje za usporedbu s naknadnim promjenama koje utječu na akustički odgovor.

Korekcija svakog kompleta zvučnika od 20 Hz do 20 kHz

Za uređaje kao što su Anthem MRX AV prijamnici, AVM procesori kućnog kina i STR pretpojačala i integrirana pojačala, ARC Genesis omogućuje određivanje različite maksimalne frekvencije korekcije za svaki komplet zvučnika posebno, sve do 20 kHz.  Na primjer, možete odrediti da frekvencija korekcije prednjih elektrostatskih zvučnika bude do 400 Hz, a malim visokotoncima ugrađenima u strop dodijelite 5000 Hz.

Višestruka mjerenja: neki uređaji omogućuju nekoliko višestrukih mjernih setova (do 4, ovisno o uređaju). Preporučamo više mjerenja ukoliko se za vrijeme mjerenja dođe do promjena koje bi mogle promijeniti akustiku prostora. Na primjer, napravite seriju mjerenja sa spuštenim/podignutim stropnim video zaslonom, otvorenim/zatvorenim zastorima, otvorenim/zatvorenim vratima i tome slično.

Pomicanje i zumiranje

ARC Genesis vam omogućuje detaljno ispitivanje grafova. Da biste povećali prikaz na zaslonu računala, postavite pokazivač preko grafikona i okrećite kotačić miša ili odaberite Povećaj ili Umanji. Za promjenu dijela krivulje koji gledate kliknite lijevim dijelom miša na grafikon i povucite ga da biste promijenili položaj. Na uređaju s dodirnim zaslonom pritisnite kontrole uvećanja ili pritisnite i prevucite za pomicanje.

Dopuna mjerenja

Ako ste proveli vrijeme radeći s ARC-om da popravite performanse vašeg sustava, a kasnije odlučili nadograditi svoj središnji kanal ili neki drugi zvučnik, ARC Genesis vam omogućuje otvaranje spremljene konfiguracijske datoteke, ponovno mjerenje samo vašeg novog zvučnika i ažuriranje svoje ciljne krivulje bez potrebe za pokretanjem ispočetka.

SOFTVERSKI PAKETI

Softverski paketi, ARC Genesis (za Mac i PC. Računala) i ARC Mobile (za iOS i Android) su besplatni. ARC Genesis nudi besplatnu demo opciju sa svim sadržajima koju možete odmah isprobati (bez kompatibilnih uređaja). ARC Mobile može koristiti mikrofone ugrađene u pametne telefone ili, za bolje rezultate, kalibrirane opcijske mikrofone.

ARC u vaše ruke stavlja moć sastavljenu od profinjene snage i akustičkog laboratorija u cilju ostvarivanja savršenog zvuka kod kuće. Naši su doktori znanosti odradili sav težak posao, tako da ne morate biti inženjer da biste ga koristili. Dovoljno je sofisticiran da postigne čujne rezultate, lagan za primjenu kako bi ga svatko mogao koristiti, dovoljno napredan da dopusti personaliziranje podešenih vrijednosti i dovoljno profesionalan da rezultati budu na visokoj, profesionalnoj razini.

INSTALACIJA:

UPUTE:

  • Skinite i instalirajte ARC Genesis
  • Priključite računalo na mrežu u kojoj su ARC kompatibilni uređaji, ili ih direktno povežite USB kabelom
  • Pokrenite program ARC Genesis, odaberite Auto i kliknite Okay (samo kod prvog uključivanja)
  • Odaberite opciju Launch ARC
  • Odaberite audio uređaj
  • Konfigurirajte mjerne elemente (upišite u ARC svoj sustav)
  • Odaberite mikrofon i izmjerite svoj sustav
  • Prenesite korekcije i poslušajte razliku koju je ARC proizveo

ARC Genesis mjerenja:

Za dobre rezultate osnovno je pravilno pozicioniranje mikrofona. Različite pozicije mikrofona potrebne su kako bi se izbjegli stojni valovi ili granični rezultati skeniranja. Za najbolje rezultate pratite jednostavna pravila:

  • UVIJEK usmjerite mikrofon prema stropu.
  • UVIJEK prva lokacija mikrofona treba biti mjesto slušanja. Taj je položaj kritičan jer će se u skladu s tim podešavati karakteristike cijeloga sustava.
  • UVIJEK pozicionirajte mikrofon u razini ušiju (koristite relativnu visinu – uši slušatelja, mikrofon i akustičko središte zvučnika trebaju biti u istoj visini). Ako je rezultat mutan ili svjetao zvuk, novi sadržaj ARC Genesis-a je mogućnost pojačanja ili stišavanja dubokog basa i visokih frekvencija tako da se odabere: “Adjust ARC Settings> Adjust Targets.
  • KAD JE MOGUĆE, osigurajte da primarno mjesto slušanja ne bude blizu zidova ili drugih velikih, tvrdih površina. Koji put pozicija slušatelja nije fleksibilna – ipak, za najbolje rezultate mjesto slušanja treba biti najmanje 60-90 cm od bilo kakvih prepreka.
  • Ako je prva mjerna pozicija mikrofona bliža od 60-90 cm od zida ili drugih tvrdih prepreka, važno je mjeriti iz najbliže pozicije glave slušatelja. Dakle postavite mikrofon ispred mjesta gdje bi inače bila glava sušatelja. U tom slučaju 2. i 5. mjerna pozicija trebaju uvijek biti na preporučenoj udaljenosti (čak ako su bliži od 60 cm  zidu ili prepreci). Rezultanta može izgledati manje slično slovu X, a bliže V ili M, i to je sasvim u redu.
  • KAD JE MOGUĆE, od 2. do 5. mjerne pozicije mikrofona trebaju biti 60 cm od 1. pozicije. Do 90 cm je prihvatljivo ali ne i potrebno.
  • KAD JE MOGUĆE, od 2. do 5. mjerne pozicije postavite mikrofon simetrično oko pozicije 1 koristeći X kao predložak. U centru slova X neka bude 1. pozicija a svaki vrh neka bude 60 cm od centra.
  • KAD JE MOGUĆE, od 2. do 5. mjerne pozicije mijenjajte visinu mikrofona – dva mjerenja 15 – 30 cm ispod i dva mjerenja 15 – 30 cm iznad visine prvog mjerenja.
  • Takva metoda osigurava više podataka o trodimenzionalnom akustičkom potpisu prostora i posljedično boljem rezultatu.
  • Manje udaljenosti između mjernih pozicija mikrofona preporučaju se samo za sustave u kojima se korigira odziv niskih frekvencija (subwooferi ili zvučnici s aktivnim bas zvučničkim jedinicama), kad je prostorija dobro tretirana ili gdje je samo jedna primarna pozicija slušatelja. U takvom slučaju udaljenost između mjernih pozicija mikrofona može biti oko 30 cm.
  • Izbjegavajte raditi početničke greške:
  • NIKAD ne mjerite svih pet pozicija na istoj lokaciji – razlika u akustičkom odgovoru mjerenja na pet lokacija je ono što ARC shvaća kao akustički potpis vaše slušaonice.
  • NIKAD ne postavljajte mjerne pozicije u kutove prostorije. Veće udaljenosti između mjernih položaja negativno utječu na završne korekcije.

Često čujemo da „moj subwoofer ima ugrađenu korekciju akustike prostorije“. Treba li koristiti ekvalizaciju ugrađenu u subwoofer ili ARC-om podešenu akustiku risivera koji će na taj način kontrolirati subwoofer? Odgovor na to pitanje varira – ako koristite Paradigm ili MartinLogan  subwoofere (s ugrađenim ARC ili PBK sustavima), rezultati su bolji ako se prvo podesi akustika subwoofera, a nakon toga cijelog AV sustava. Ako subwoofer nema kompatibilno podešavanje austike (ARC/PBK), bolje je cijelu ekvalizacijski proces obaviti  ARC Genesis-om. Ako ciljna krivulja jako slična postignutoj,

Kada koristite ARC Genesis za ispravljanje akustike cijelog sustava s vašim Anthem prijemnikom ili predpojačajem, a rezultirajuće ciljne krivulje i izračunate krivulje u softveru za korekciju prostorije nalikuju jedna drugoj, obično nema razloga za korištenje podekvalizacije. Ako se dvije krivulje značajno razlikuju u širokom rasponu (što znači da softver za korekciju prostorije nije bio u mogućnosti da odziv subwoofera u potpunosti odgovara ciljanoj krivulji), omogućite ekvalizaciju sub-a i ponovno pokrenite ARC da vidite hoće li doći do boljeg rezultata.

Znanost koja stoji iza ARC (Anthem Room Correction) sustava korekcije akustike prostora

Dr. Peter Schuck odgovara na pitanja o ARC sustavu, naprednoj matematici i akustici koji se spajaju u svjetski najučinkovitiji sustav za korekciju akustike prostora.

Algoritme nismo prestali usavršavati od pojave 2010. godine. Desetljeće povratnih informacija kupaca, analize rezultata mjerenja širom svijeta, da ne spominjemo povećanje snage i brzine računalnih procesora omogućilo je zadnjoj generaciji softvera rješavanje najsloženijih problema interakcije zvučnika i prostora.

Ipak, algoritmi su samo dio priče. Inženjeri u Anthemu su usavršili preporučenu metodologiju za određivanje optimalne ekvalizacije sobne akustike i podešavanja upravljanja odzivom najnižih tonova. Dizajn digitalnih ekvalizacijskih filtera nije linearan proces, i za izračun idealnog rješenja nije dovoljan jedan algoritam. Zato, kad se bira karakteristika ciljanog odgovora, kao što je rezna frekvencija ili strmina, ARC mora rasčlaniti tisuće permutacija potencijalnih rješenja i analizirati njihove prednosti kako bi utvrdio što je najbolje za vaš jedinstveni audio sustav.

Višestruka mjerenja potrebna su jer frekvencijski odziv unutar prostora ima bezbroj varijacija. Jedno mjerenje bilo bi dostatno kad bi se kreirao ekvalizacijski filter samo za jednu specifičnu lokaciju, dok se za ostatak prostorije akustičke performanse pogoršavaju. Štoviše, ako koristite samo jednu mjernu točku, možete kreirati idealni odgovor za jedno uho, a pogoršati za drugo! Razlike u akustičkom odzivu mjerenjem na pet lokacija je ono što omogućuje ARC-u da razumije akustički potpis vaše slušaonice. Snimajući zvučni odziv u raznim točkama slušnog prostora jedne sobe, ARC vrši korekcije koje poboljšavaju cjelokupni zvučni učinak bez potrebe da slušatelj zadrži glavu u jednoj točki.

Patentirani Anthemovi algoritmi temelje se na psihoakustici, znanosti koja uzima u obzir način na koji ljudi doživljavaju zvuk. Mehanizam uho/mozak očekuje specifične karakteristike kad čujemo zvuk u sobi. Ako zvučnici u prostoriji imaju savršeno ravan odgovor, to sigurno neće zvučati ispravno, a naš će nas mozak odvraćati od slušanja pod izgovorom da „nešto nije u redu“ umjesto da nas pusti uživati u glazbi. Razumijevanjem odnosa između zvučnika i slušaonice, ARC može sačuvati prirodni akustički potpis prostora i istovremeno korigirati neželjene vrhove i dubine frekvencijskog odziva zvučnika.

Vremenska domena i impulsni odziv jako su važni pri reprodukciji zvuka. Snaga signala kroz vrijeme se odnosi na akustički izlaz zvučnika (impulsni odziv) koji je mjeren na specifičnoj lokaciji unutar prostorije. Kad ARC reproducira tonske pomake (koristeći kratke, glasne zvukove), mjeri impulsni odziv zvučnika. Ipak, kad se govori o korekciji sobne akustike, vremenska domena (impulsni odziv) je samo dio rješenja.

Audio sustav temeljen na frekvencijskoj domeni uvelike je nadmoćan sustavima temeljenim na vremenskoj domeni (DTS i Dolby svoje kodeke temelje na frekvencijskoj domeni). Nakon što ARC mjeri impulsni odziv zvučnika, ima sve potrebne informacije za početak izračuna korekcije prostorije i postavki upravljanja basom.

ARC pretvara impulsni odgovor zvučnika u njegov frekvencijski odziv pomoću brze Fourierove transformacije (FFT), što stvara model frekvencijske domene zvučnika. Nakon što ARC modelira frekvencijsku domenu zvučnika, softver izračunava filtere za izjednačavanje u frekvencijskoj domeni koristeći izravnavanje i izračun prosjeka za postizanje idealnog frekvencijskog odgovora u sobi.

Što je korekcija prostorije u miješanoj fazi? Zašto se ovo ne koristi za ARC?

Zvuk koji se prenosi iz zvučnika u mikrofon je miješane faze. Mješovito fazno izjednačavanje je metoda koja se koristi u nekim sustavima za korekciju prostorija, koja analizira reakciju zvučnika promatrajući to kao sustav minimalne faze isprepleten sa sustavom koji propušta sve.

Precizno izjednačavanje minimalne faze sustava nije naporno. Sve što je potrebno je primijeniti invertni oblik. Međutim, za stvaranje izjednačenja za propusni sustav (druga polovica izjednačavanja mješovite faze) potrebno je vremensko odgoda. To kašnjenje može biti beskonačno, tako da za stvaranje izjednačenja za propusni sustav vremensko kašnjenje mora biti ograničeno. Stoga dobiveno izjednačavanje nije precizno.

Ova nepreciznost dovodi do fenomena poznatog kao zvonjenje unatrag, povratni odjek koji zamagljuje prolazne pojave, a koji nastaje kada ekvalizacija miješanih faza počne puštati signale prije nego što prođu glavni dio izlaza.

Ljudski sluh izuzetno je osjetljiv na ovu vrstu štetnog artefakta, tako da treba odgoditi vremensko kašnjenje i energiju prije zvonjave prilikom stvaranja filtera za izjednačavanje. Kada ekvalizacija miješanih faza pokušava ispraviti niske frekvencije, učinak prethodnog zvonjenja je posebno značajan zbog dugih vremenskih kašnjenja potrebnih za stvaranje izjednačenja na tim frekvencijama.

Uz to, moramo uzeti u obzir da ljudi imaju dva uha, a da bi oba uha mogla biti istovremeno u izjednačenom području, potrebno je analizirati mjerenja s više mjesta oko mjesta slušanja. Da biste odabrali točke korekcije i izveli mješovito izjednačavanje koristeći podatke višestrukih mjerenja, sustav za korekciju miješane faze mora pronaći frekvencije s fazom podudaranja koje su zajedničke svim mjernim skupinama. Iako je lako odabrati točke korekcije na visokim frekvencijama iznad Schroederove frekvencije, gdje fazni odziv postaje slučajan i time irelevantan, ispod Schroederove frekvencije, gdje fazni odziv nije slučajan, pronaći frekvencije podudaranja s fazom podudaranja nije jednostavno. Kada postoji samo nekoliko frekvencija s fazom podudaranja, broj dostupnih točaka korekcije koji se mogu koristiti za stvaranje filtera za izjednačavanje je minimalan. Drugim riječima, ako jedan zvučnik zahtijeva izjednačavanje na 50 Hz, sa sustavom za korekciju prostorije utemeljenim na miješanim fazama, možda neće biti moguće ispraviti ovu točku, ali umjesto toga možda će pokušati ispraviti odstupanje primjenom filtra na 60 ili 40 Hz.

ARC ne koristi mješovito fazno izjednačavanje zbog vjerojatnosti štetnih artefakata i ograničenja u uspostavljanju korekcijskih točaka prilikom stvaranja krivulja izjednačavanja. Umjesto toga, ARC izvodi korekciju prostorije temeljene na frekvencijskoj domeni koja softveru omogućuje odabir točnih reznih frekvencija skretnice prilikom ispravljanja vrhova i padova u frekvencijskoj reakciji zvučnika.

Zašto su minimalni fazni filtri idealni za korekciju prostorije?

Filteri minimalne faze imaju brz odziv impulsa (sa tek malom količinom kontinuiranog zvonjenja nakon toga). Na primjer, uzmite u obzir zvuk koji palica napravi kad udari u bubanj.

Zvuk se pojavljuje s naglim, masivnim napadom koji nakon toga zazvoni, ali se brzo stišava, na isti način na koji se javlja većina prirodnih zvukova koji nastaju uslijed rezonantnih sustava.

Brzi impulsni odazivi koji proizlaze iz filtera minimalne faze oponašaju ovaj prirodni fenomen, i zato su idealni za korekciju prostorije.

Kako tipično analogno ili digitalno izjednačavanje mijenja odnose faza?

Svi filtri koji mijenjaju frekvencijski odziv zvučnika također mijenjaju i njihov fazni odziv. Tipični analogni i digitalni filtri su oni s minimalnom fazom (tj. Filtri koji imaju samo mali učinak na fazu) i mijenjaju fazni odziv na način koji ima poseban i jedinstven odnos prema frekvencijskom odzivu.

Zašto je izjednačavanje sobne korekcije u digitalnoj domeni superiorno analognom?

Analogni filtri oslanjaju se na pasivne komponente (otpornici i kondenzatori) za promjenu frekvencije. Otpornici koji se koriste u analognim filtrima imaju odstupanja od 1%, dok kondenzatori imaju čak 5% (dostupni su precizniji dijelovi, ali su vrlo skupi). Odstupanja od 1 i 5% možda ne izgledaju mnogo, ali ove varijacije otežavaju precizno određivanje točke korekcijske i oblik filtera, posebno ako je to filter koji obrađuje mnoge korekcijske točke (filteri visokog reda).

Osim što su neprecizni, analogni filtri nisu praktični za korekciju akustike prostorije. Da bi se postigla korekcija u analognoj domeni, filtere je potrebno osmisliti i ručno izraditi od jedne prostoriije do druge, kako bi se utvrdio jedinstveni akustički potpis svake prostorije. Parametrički i grafički ekvalizatori (koji omogućavaju podešavanje pomoću dugmadi) nude veću fleksibilnost od tradicionalnih analognih filtera, ali još uvijek nemaju preciznost i fleksibilnost za izvođenje precizne ekvalizacije koja je potrebna za korekciju akustike prostorije.

U digitalnoj domeni mogu se kreirati filteri visoke preciznosti (korištenjem 16-, 24-, 32-bita, ili više). Ta razina preciznosti idealna je za kreiranje prikladno oblikovanih filtera na egzaktnim frekvencijama.