Wilson Audio WAMM (Wilson Audio Modular Monitor) Master Cronosonic zvučnici

svi. 4, 2017 | High-end audio, Wilson Audio

David Wilson u jednom je razgovoru rekao: “iskreno, ove sam zvučnike dizajnirao kao alat za sebe, i kao predmet ljepote. Na WAMM nikad nisam mislio kao na proizvod, već da nekoliko pari ponudim prijateljima tvrtke koji bi ih poželjeli imati.”

Wilsonova MTM konfiguracija (srednjotonac-visokotonac-srednjotonac) oduvijek je bila profinjenija i kompleksnija od konkurentskih rješenja. Umjesto stavljanja MTM postavke u ravnu pregradu (kutiju), svaka je zvučnička jedinica smještena u zasebni modul. Oni su podesivi u odnosu jedan na drugoga, što olakšava usklađivanje u kritičnoj vremenskoj domeni unutar postave svih zvučnika u kutiji. Sljedeća prednost je mogućnos ciljane konstrukcije svakog modula koja najbolje odgovara svakom od ugrađenih zvučnika.

Za WAMM, ekipa u Wilson Audiju je redizajnirala MTM geometriju tako da se reprodukcija srednjih tonova raspodjeljuje između 100 i 178 mm srednjotonaca, raspoređenih na nižem i višem dijelu kutije. Svaki od njih pokriva svoj dio srednjotonskog područja. Zvučnik promjera membrane 178 mm je modificirana inačica poznata iz Alexandrije Mk2. Srednjotonac promjera membrane od 100 mm, vrlo muzikalna jedinica, pokriva gornje srednje tonove do točke gdje se preklapa sa Convergent Synergy visokotoncem.

Frekventni opseg koji pokrivaju srednjotonske jedinice proširen je prema dolje i gore u odnosu na druge Wilson zvučnike i svaki pokriva najoptimalniji dio spektra uz bešavno preklapanje.

Niskotonske jedinice

Za razliku od izvornog WAMM-a koji je za reprodukciju najnižih oktava trebao subwoofer, Master Cronosonic je pravi full-range dizajn. U nastojanjima da se ispune ciljevi koje je zadao Dave Wilson, određen je potpuno novi pristup dizajniranju niskotonskog područja. Imperativ je bio maksimizirati intrgritet tranzijenata, brzinu i povećanje najniže oktave. Dizajnirani su potpuno novi niskotonci promjera membrane 254 i 305 mm kako bi se nadopunjavali, specifično rješavajući izazove koncentričnih kupola u posebnoj kutiji. U te su jedinice ugrađene sve ideje o preciznoj reprodukciji glazbe u području najnižih frekvencija. Master Chronosonic bas kućište, sposobno kontrolirati i ukloniti neželjene vibracije i rezonancije, odlična je platforma za ugradnju novih niskotonskih jedinica. Dio za reprodukciju na stražnjoj strani povećava prostorne elemente i rezoluciju pozornice. Visokotonac je dizajniran posebno za ovu namjenu. Ima stražnju pregradu poznatu iz Convergent Synergy Mk5 visokotonca. Srednjetonska jedinica promjera membrane 100 mm također je dizajnirana posebno za ovu namjenu.

U svijetu gdje je većina proizvođača zadovoljna izradom kutija od iverice srednje gustoće (inače se izvorno koristi u izradi subwoofera), Wilson je proveo nekoliko desteljeća u razvoju najsuvremenijih kompozita. Dizajneri zvučničkih kutija usredotočuju se na jednu vrstu materijala, bilo da se radi o avionalu ili ugljičnim vlaknima. Napori tvrtke Wilson Audio usmjereni su ka kombinacijiama materijala koje će dati najbolje rezultate. Istraživački odjel opremljen je najsuvremenijim alatima i tehnologijama u području laserske doppler vibrometrije. Ti alati poznati iz proizvodnje zrakoplova omogućuju Wilsonovim inženjerima promatranje i podešavanje vibracija kutija na nanometarskoj razini.

Način vertikalnog smještanja pojedinih kutija i njihov međuodnos zaslužni su za neusporediv stupanj vremenskog usklađivanja među pojedinim frekventnim područjima, sa vremenski koherentnom prezentacijom koja pročišćava informacije obično zamućene drugim zvučnicima. Ugrađivanje jedinica u određeni odnos jednog prema drugom utječe na sinkronizaciju podešenosti rubnih područja tranzijentnosti. Patent načina na koji to Wilson audio postiže datira iz 1984. godine. Zvuk prevali put od otprilike 3,5 mm u 10 μs, a to je granično vrijeme u kojem ljudsko uho čuje različita vremena dolaska zvuka iz višestaznih kutija u kojima jedinice nisu vremenski usklađene. Za što bolje rješavanje čujne vremenske nekoherencije visokotonskog područja na WAMM omogućuje podešavanje sve do 2 μs. Kad se govori o kritičkom stupnju vrmenske rezolucije, prolazno vrijeme može biti značajno, a može se utvrditi namjenski projektiranom tehnikom. U području niskih frekvencija, gdje mnoga solid-state pojačala rade u vremenskom skladu, cijevni uređaji mogu kasniti do 50 μs. Podešavanje WAMM-a ima za posljedicu nirmalizaciju takvih poremećaja. Kontrolirano je šest različitih pojačala, a to je tek početak.

Jedan par WAMM P2 prototipova će vjerojatno biti postavljen na jednom kraju uske, tretirane prostorije, sa stalno fiksiranim mikrofonom na drugom kraju. Ovdje će stručnjaci Wilsona, kad proizvođači pojačala ne naznače informaciju, mjeriti vremenski profil pojačala i/ili kabela – to će biti mjrenje kašnjenja u različitim rasponima, npr. visokih frekvencija u relativnom odnosu prema gornjem sredinnjem opsegu, donjem sredinjem opsegu i niskom području.

Brzina nije glavni dokaz kvalitete, to je samo karakteristika. Neusporediv stupanj preciznosti podešavanja osigurava nevjerojatne mogućnosti usklađivanja WAMM-a sa nizom pojačala i kabela u smislu vremenske komponente i, posljedično, ravne frekventne karakteristike, proširenog opsega, preciznu sinkronizaciju vremena i čist, bistar i trodimenzionalan zvuk.

Najočitiji primjer je zvuk timpana koje koristi Bečka filharmonija, koji imaju mnogo gornjih harmonika. Jedan krug po timpanima će pobuditi ne samo niskotonac, već i srednjotonsku i visokotonsku jedinicu. Ako oni nisu vremenski usklađeni, zvuk če dolaziti do slušatelja sa vrlu zamjetnim kašnjenjem. Precizna vremenska usklađenost ne služi samo za reprodukciju zvuka instrumenta nego i za zvuk dvorane. Mnogi će audiofili ustvrditi da je u tom smislu najbolji dipolni elektrostatski zvučnik s jednim širokopojasnim panelom. bez skretnice. Međutim, istraživanje je pokazalo da će 1,5 m visok dipolni jednopanelni elektrostatik, pozicioniran 5 m od slušatelja, imati vremenski rasap od 650 μs. To je potpuno neprihvatljivo, ali je i činjenica da su ljudi naviknuti i misle da je to ispravno.

Konfiguracija zvučničkih jedinica u WAMM-u sastoji se od:

Prednja strana:

  • 1 x 25.4 mm  Convergent Synergy Mk5 visokotonac razvijen za WAMM
  • 2 x 100 mm gornji srednji (8 Ω) razvijen za WAMM
  • 2 x 178 mm donji srednji (8 Ω), koristi se i u XLF, Sasha, Alexia, Yvette i Polaris
  • 1 x 267 mm gornji bas razvijenza WAMM, ali prvi put korišten u modelu Alexx

Stražnja strana:

  • 1 x 25.4 mm  Convergent Synergy Mk5 visokotonac razvijen za WAMM
  • 1 x 100 mm gornji srednji (16 Ω) razvijen za WAMM

Mjerenja:

  • Nominalna Impedanca: 3 ohms / minimum 1.77 ohms @ 310 Hz
  • Osjetljivost: 90 dB @ 1W @ 1m @ 315Hz
  • Frekventni odziv: 20 Hz – 33 kHz +/- 2 dB
  • Najmanja snaga pojačala: 100 W po kanalu
  • Dimenzije (V x Š x D): 214.29 x 53.34 x 94.87 cm

AUDIOCINEMA ART newsletter

Budi Up – To –Date sa najboljim zvukom uz AUDIOCINEMA ART

Prijavi se na nas newsletter i ostvari 15% popusta na prvu kupnju i prvi saznaj novosti iz hi-fi svijeta!

Uspješno ste se prijavili na našu newsletter listu! Hvala!

Pin It on Pinterest