Wilson Audio Sasha DAW zvučničke kutije

16. studenoga 2018. | High-end audio, Wilson Audio

Wilson Audio Sasha DAW zvučničke kutije

stu. 16, 2018 | High-end audio, Wilson Audio

„Iako sam zvučnike WATT dizajnirao za osobne potrebe, jako me iznenadilo zanimanje i uzbuđenje ljudi koji su ih čuli, a posebno me začudila namjera da ih kupe. Po prvi put sam istinski razumio koncept Autentične Izvrsnosti. Dizajnirao sam zvučnik koji sam želio imati, a željeli su ga i drugi.“

David A. Wilson, 1944. – 2018.

Potpuno novi Sasha

Daryl je odlučio da bi bilo zgodno revidirati Sashu. Pristup je ipak bio kao da je Sasha savim novi proizvod, kad je riječ o elementima koji čine dizajn i istovremeno koriste bezbrojne tehnologije generirane unutar Wilson Audio ekipe još od popravljenog Sasha Series 2 skoro prije pet godina. Rezultat je najveća nadogradnja u povijesti WATT/Puppy i Sasha platformi.

Kao priznanje pokretaču svega, ekipa je osjećala da najambiciozniju iteraciju mora posvetiti vizionaru koji je krenuo prije trideset godina. Upoznajte Sasha DAW, DAW dolazi od David Andrew Wilson kao posveta velikom osnivaču i dizajneru

Čovjek koji je pokrenuo sve

Izvorni WATT nije proizveden kao odgovor na potrebe tržišta, nije bio djelo grupe konstruktora, i David Wilson nije ga uopće zamislio kao komercijalni proizvod. Nastao je 1985. godine kao osobni alat koji je David Wilson mogao uzeti na lokaciju tonskog snimanja i obaviti monitoring na isti način kojim je WAMM referentni monitor reproducirao te iste snimljene materijale, bez ikakve razlike od žive izvedbe.

U kratko, David je dizajnirao zvučnike kakve je želio imati. Kako proces nije bio ni diktiran ni pod utjecajem bilo tržišta bilo sponzora, pristup je bio sasvim slobodan, bez ograničenja maloprodajne cijene ili kvalitete ugrađenih materijala. Bez ikakvih limita, neopterećeno je gradio prijenosne monitorske zvučnike bez kompromisa, cinizma ili bilo kakvih komercijalnih briga.

Kao direktna posljedica čiste namjere i idealističkog pristupa rodilo se remek-djelo. WATT je bio jedinstven, i nije nalikovao niti na jedan dotadašnji zvučnik. Detalji i rezonancije ploča kojima se Dave posebno posvetio, činili su elemente kućišta nedostižnih karakteristika, a takvi materijali nikad do tad nisu korišteni za izradu zvučnika.

Martin Colloms u svojoj knjizi o dizajnu i tehnologiji zvučničkih kutija spominje WATT kućište kao skoro savršen primjer konstrukcije kutije. Preciznost vremenske domene, posljedica je nagnutih bokova kućišta, kakoje David zaključio pri konstrukciji WAMM zvučnika. Zato je tehniku mjerenja vremenskog podešavanja David patentirao.

Zvučničke jedinice su odabrane kako bi činile besprijekoran komplet i kako bi pokrile velike zahtjeve za dinamikom i harmonijskim odzivom, kao i ostala fizička ograničenja drugih dizajna. WATT je na tržište iskoračio gotovo slučajno jer David nije imao namjeru prodavati svoj dragocjeni alat. Nije vjerovao da postoji tržište za tako kompliciran, jedinstven i skup proizvod. Na CES-u (Consumer Electronic Show), u sječnju 1986., Dave je demonstrirao WAMM u glavnoj sobi. U pokrajnjoj je sobi Sheryl Lee Wilson koristila par WATT zvučnika za reprodukciju Wilson Audio audiofilskih vinila, koju su gosti mogli slušati dok su čekali sljedeći termin za demonstraciju velikih WAMM zvučnika. Prodavala je ploče a ne zvučnike a dileri i  međunarodni distributeri bili su kao gromom ošinuti, pitajući se kako bi mogli prodavati te sjajne zvučnike svojim trgovinama – čak su i čekovi bili spremni za potpis. Sheryl Lee objasnila je da zvučnici nisu za prodaju, to Dave koristi kao lokacijski monitor.

Dave je ipak nevoljko popustio i složio se izgraditi i prodati WATT odabranoj skupini vrhunskih trgovaca. Tako se ponuda Wilson zvučnika, uz WAMM koji je do tada bio jedini proizvod, proširila. Dave se začudio, ali WATT je postigao vrlo dobar tržišni uspjeh. Dodatni niskotonski zvučnik, od milja Puppy, na brzinu je osvojio svijet. Kombinacija WATT/Puppy postala je najprodavanija high-end kombinacija zvučničkih kutija skuplja od 10.000 USD u povijesti audija. A sve je počelo sa zvučnikom koji Dave nije imao namjeru prodavati.

Sasha je linearni potomak WATT / Puppy kombinacije. Pristupajući dizajnu Sasha zvučničkih kutija, Dave je izbjegavao modularnost u dvije kutije, i umjesto toga tretirao je zvučnik  kao jedinstveni oblik s integriranom skretnicom. Hiper performanse su postavljene na novu, višu razinu koja za kompaktne monitore do tada nije bila moguća. Kad je došlo vrijeme za unaprijeđivanje u Series-2 iteraciju, Daryl je imao na pameti uspjehe koje je otac postigao s izvornom inačicom.Kako je Dave nedavno napustio naš svijet, Daryl je bio dodatno motiviran kako bi osigurao de će Sasha nastaviti očeve dosege, uz tendenciju da se u budućnosti razina preformansi još više podigne.

Značajke:

Kompletno redizajnirani niskotonski modul:

Tim koji je vodio Vern Credille dizajnirao je novu niskotonsku jedinicu (iz Alexie Series-2) temeljenu na 203 mm niskotonskoj membrani.U modelu Puppy brzina i dinamikasu bili proioritetni zadaci, kao i optimiziranje niskotonske ekstenzije. Spoznao je da će korištenjem dvije manje zvučničke jedinice moći riješiti oba problema.

Zadnji Sasha predstavlja veliki iskorak u performansama basa, tranzijentnosti, linearnostini i timbralne rezolucije. Radi dodatnih dobitaka, ekipa je odlučila oblikovati kućište za bas jedinice od početka. Korištene su deblje ploče X- materijala koje dodatno smanjuju ionako skoro nepostojeće rezonancije. Zapremnina je povećana za 13,3 % što povećava autoritet niskih tonova i smanjuje izobličenja. Ploče na vrhu modula, na mjestu gdje su smješteni srednjo/visokotonac, strateški su redizajnirane s otvorima koji reduciraju pritisak unutar šupljine, u prostoru između gornjeg i doljnjeg modula.

I na kraju, otvor s ultra malom turbulencijom smanjuje neželjene šumove nalik vjetru.

Potpuno novi gornji modul:

Na gornjem modulu Daryl je usko surađivao sa Jarom Lanceom, jednim od inženjera strojarstva. Deblje stijenke reduciraju rezonance, a potpuno novi uzorak urezan na stijenke iznutra, ublažava unutarnje refleksije. Zapremnina je povećana 10,2 % radi povećanja dinamike i efikasnosti.

Srednjetonska i visokotonska jedinica su iste kao i u WAMM Master Chronosonic zvučnicima, a potpuno nove skretnice bešavno spajaju sve elemente zajedno. Verne i Daryl su uspjeli popraviti linenarnost platforme iako se smatralo da to nije moguće i potrebno. Najvažnije, Sasha pruža sjajnu direktnu vezu s nadahnjujućom ljepotom glazbe.

Najbolji materijali:

Jedinice su montirane na materijal koji osigurava „lansirnu rampu“ za pomicanje membrana. Godine empirijskih slušnih pokušaja i testiranja materijala, a u zadnje vrijeme i mjerenja Wilson laserskim vibrometrom pokazala su da razlike u materijalima osiguravaju optimalna kućišta za pojedine zvučničke jedinice. Wilsonovi zaštićeni kompoziti X-materijal i S-materijal su idealni za niskotonce i visokotonce, kao i za porast srednjetonske prezicnosti i ljepote.

U razvoju kompozitnih materijala za izradu kućišta Wilson ostaje na vodećim pozicijama. Najsofisticiranija oprema za testiranje, zajedno sa slušnim testom, kod Sashe DAW podigla je letvicu kontrole i primjene novih rješenja. Ekipna pozornost i nijansirani pristup dizajnu kućišta značajno doprinosi jedinstvenoj smjesi rezolucije, dinamičkih kontrasta, timbralne preciznosti i glazbene ljepote.

U vremenu:

Izvorni WAMM, dizajniran ranih 1980.-tih godina imao je savršeno podešenu vremensku domenu između jedinica. Kao i veći brat, Sasha DAW je modularno dizajniran i tako pogodan za podešavanje u svakom prostoru. Za svaku instalaciju srednjo/visokotonski modul se podešava u odnosu na niskotonce tako da su sve četiri jedinice precizno usklađene za pojedinačno okruženje.

Drugi važni detalji:

Ekipa je revidirala i priključke za kabele koji su u potpunosti dizajnirani u kući i postavljaju sasvimnove, nedostiđne industrijske standarde kvalitete zvuka. Daryl Wilson i Blake Schmutz našli su način da ppoprave karakteristike i ergonomiju starih konektora. Novi se lakše pritežu rukom, a mogu se priključiti i banane. Podešavanja se obavljaju bez alata jer je površina dugmadi nazubljena.

Dodatno, niskotonska komora je nagnuta prema natrag što znatno bolje integrira vremensku domenu bas jedinica sa gornjim modulom.

Poklopac ploče s otpronicima se može ukloniti bez alata i olakšava pristup otpornicima koji služe kao visokoučinkoviti zaštitni sustav. Također omogućuju fino podešavanje preklapanja frekvencija kada je to neophodno. Poklopac od kaljenog stakla elegantno je integriran u ploču.

Tehničke specifikacije:

  • Tip kućišta:
    • gornji modul – srednjetonski odušak straga, X & S materijal
    • niskotonski modul – niskotonac sa stražnjim otvorom, X -materijal
  • Zvučničke jedinice:
    • 2 niskotonca promjera membrane 203 mm
    • 1 srednjotonac promjera membrane 178 mm
    • 1 visokotonac promjera membrane 25 mm
  • Mjerenja:
    • Osjetljivost: 91 dB
    • Nominalna impedanca: 4 Oma, minimum 2,48 Oma
    • Minimalna snaga pojačala: 25 W po kanalu
    • Frekventni odziv: 20 Hz – 30 kHz +/- 3 dB
  • Dimenzije: 1137 x 368 x 583 mm (VŠD)
  • Masa: 107,05 kg po komadu
  • Transportna masa: 322,05 kg

AUDIOCINEMA ART newsletter

Budi Up – To –Date sa najboljim zvukom uz AUDIOCINEMA ART

Prijavi se na naš newsletter te ostvari 15% popusta za kupnju iznad 2.000,00kn* i prvi saznaj novosti iz hi-fi svijeta! *u popust nisu uključeni Technics uređaji

Uspješno ste se prijavili na našu newsletter listu! Hvala!

Pin It on Pinterest