Klipsch

Vodeći globalni proizvođač zvučničkih kutija Klipsch je utemeljen 1946. godine od strane Paula W. Klipscha legendarnog dizajnera proslavljenih kutnih horna zvučničkih kutija. Godinama je zvuk Klipshevih horni bio san brojnih slušatelja, čak je kružila krilatica inspirirana njihovim zvukom «big box big sound» koja je dugo godina postala sinonimom za američki zvuk uopće.

Iako su Klipschorni patentirani davne 1945. godine, ne mali broj ih poklonika drži jednim od ponajboljih zvučničkih kutija, te ne čudi da je jedna od najdulje prodavanih (preko 65 godina).
Osim što je koristio horne u zvučničkim kutijama Klipsch ih je postavio u kut sobe, odnosno ingeniozno dizajnirao kalkulirajući sa bočnim zidovima kao amplifikatorima. Krajnji su efekti «srastanja» i eksploatiranja prostora: njihova visoka efikasnost od preko 100 dB (dovoljna su im pojačala male snage – primjerice single ended triode), mala izobličenja, direktnost, neusporedive timbralne finese, zvučna fluentnost i ravan frekventni odziv. Ustroj se svakog modela temelji na visoko tonskim horna zvučnicima.
Dugo su godina Klipschorne držale primat kao jedine zvučničke kutije koje su u stanju stvoriti vjernu reprodukciju zvučanja cijelog orkestra u sobi. Postoji i jedan kuriozitet s njima u svezi: to su jedne od nekolicine zvučničkih kutija koje možete koristiti za dijagnosticiranje stanja ili vrednovanje uređaja i nosača zvuka – postoji li bolji kompliment!
Također, Klipschorni su dominirali u svim javnim prostorima (kinima ili halama – svejedno jesu li otvorene ili ne)  za koje je trebalo potrebno razvijanje velike akustičke snage.  Nakon što je stari Klipsch 1989. (smrt ga je zatekla nešto kasnije u 98. godini) prepustio tvrtku svom rođaku Fredu, tvrtka ostvaruje rast od nevjerojatnih 880%, uglavnom temeljen na prodaji zvučničkih sustava za kućni kino.
Ovaj je nevjerojatan uspjeh u kućnom kinu realiziran je ponajprije zahvaljujući komparativnoj prednosti njihovih iskustava s hornama (naime, brojne su prodane i za potrebe kina). Vodeći su po broju prodanih proizvoda (u SAD-u su 5 godina zaredom najprodavaniji zvučnički sustavi),  a  njihov je portfelj impozantan, a po svom sadržaju pravi kuriozitet.
Naime, u njemu je primjerice serija Heritage koja između ostalog kontinuirano nudi povijesni model Klipschorna. Zatim: brojne zvučničke kutije za stereo i referentne višekanalne kućne sustave svrstane u više serija, kino zvučničke sustave, sve što je potrebno za kućne instalacije multi-room sustava, sustave za brojne komercijalne aplikacije (kao ekskluziva Muzaka ili Hard Rock Cafea, ali i brojni su shoping centri ozvučeni od Klipscha), zvučnike dizajnirane za iPod/MP3 zvučne izvore, bezžićne sustave, računalne multimedijske sustave i proslavljene minijaturne slušalice.

Kao klasa za sebe u ovom nizu krije se i nova serija Palladium. Njezin suvremeni dizajn je luksuzni spoj talijanskog izgleda i manufakture s novom serijom horna zvučničkih jedinica aplikacije. Danas se u Klipsch grupi (izvornoj tvrtki Klipsch Audio Technologiesa) nalaze: Jamo, Athena, Energy i Mirage.

AUDIOCINEMA ART newsletter